همایش ورزش، نشاط و سلامتی در پردیس برگزار شد

همایش ورزش، نشاط و سلامتی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و با شعار ورزش دشمن اعتیاد در پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، همایش ورزش، نشاط و سلامتی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و با شعار ورزش دشمن اعتیاد در زون 4 فاز 11 مسکن مهر پردیس با حضور فرماندار، رئیس اداره ورزش و جوانان، رئیس هیأت همگانی پردیس و جمع پرشوری از شهروندان در مدرسه پروین اعتصامی این شهر برگزار شد.

بنابراین گزارش این همایش با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و سرود ملی کشورمان آغاز شد. در ادامه نرمش همراه با حاضرین را به تحرک وا‌داشت.

سپس هادی سوهانی رئیس هیأت همگانی شهر پردیس ضمن تقدیر از حضور شهروندان در این همایش اظهار داشت: با مشکلات عدیده‌ای در بخش ورزش در فاز ۱۱ پردیس روبرو هستیم که این مشکل با توجه به عدم تحویل این فاز به شهرداری دوچندان شده که امیدواریم این خلع به‌زودی و با همکاری شرکت عمران رفع شود.

وی گفت: در روز جمعه برنامه پیاده‌روی بزرگ خانوادگی را از میدان امام خمینی(ره) به سمت بام پردیس را در دستور کار قراردادیم که امیدواریم با حضور پرشور شهروندان همراه باشد زیرا صد هدیه نفیس در این راهپیمایی اهدا خواهد شد.

سوهانی افزود: این راه‌پیمایی در بام پردیس که دارای منظره‌ای بی‌نظیر از شهرستان است به اتمام می‌رسد و آنچه باعث دلگرمی ما می‌شود حضور پرشور شهروندان در این‌گونه مراسم‌ها است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهر پردیس ادامه داد: همیاری و همراهی همشهریان به‌خصوص در بخش همگانی می‌توانند باعث رشد و شکوفایی استعدادهای بسیاری می‌شود.

وی ضمن درخواست از ساکنین فاز ۱۱ اظهار کرد: همشهریانی که قصد ایجاد ایستگاه ورزش‌های صبحگاهی را در این منطقه دارند می‌توانند با تشکیل تیم و معرفی به اداره ورزش و جوانان شروع‌کننده ورزش همگانی در این فاز باشند.

سوهانی بیان داشت: پس از تشکیل تیم با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و با همکاری اداره ورزش و جوانان ورزش همگانی را در این فاز راه‌اندازی خواهیم کرد.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی پردیس اذعان داشت: اگر همراهی مردم به‌خوبی صورت بگیرد در بخش همگانی که ورزشی کاملاً رایگان و پرنشاط است را در این منطقه خواهیم داشت و بخش اعظمی از مشکلات شهروندان رفع و گرایش جوانان به مواد مخدر با برپایی چنین ایستگاه‌هایی رفع خواهد شد.

ورزش راهکاری مناسب برای عدم گرایش به مواد مخدر

در ادامه و پس از اجرای برنامه توسط گروه پارکور شهر پردیس، مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس ضمن تقدیر از برپاکنندگان این همایش، اظهار داشت: امیدوارم روزبه‌روز توجه ما به ورزش بیشتر شود زیرا ورزش باعث نشاط و سلامتی جامعه ما می‌شود.

وی گفت: ما در معرض آسیب‌ها و خطرات زیادی هستیم ازجمله آن بلای خانمان‌سوز اعتیاد است و اگر بخواهیم فرزندانمان از این بلا در امان باشند و اگر بخواهیم خودمان سالم و بانشاط زندگی کنیم راهی جز رجوع به ورزش نداریم.

حیدری افزود: پرداختن به ورزش به‌خصوص ورزش شامگاهی که به لحاظ تغییر در سبک زندگی بسیار حائز اهمیت است زیرا اکثر خانواده‌ها شاغل هستند و زمان برای ورزش در ساعات دیگر برایشان بسیار محدود است.

فرماندار پردیس ادامه داد: ورزش شامگاهی بیشتر از صبحگاهی مورد استقبال قرار خواهد گرفت و امیدوارم این حرکت در فاز ۱۱ و به‌خصوص در محله ایرانشهر که روزبه‌روز با حضور ساکنین جدید در حال پیشرفت و بهبود اوضاع است بیشتر شود.

وی اضافه کرد: مشکلات این منطقه را هم پیگیری می‌کنیم و امیدواریم روزبه‌روز این مشکلات نیز کمتر شود.

حیدری تصریح کرد: باید در این فاز محلی برای ورزش شامگاهی در نظر بگیریم تا عصر خانواده‌ها در کنار هم جمع شده و هم از احوال یکدیگر آشنا و آگاه شوند و هم فرزندانشان باهم ارتباط برقرار کنند.

فرماندار شهرستان پردیس بیان داشت: با این اقدام این تلخی‌های زندگی به فراموشی سپرده خواهد شد و این مشکلاتی که این روزها به گوش می‌رسد مطمئن باشید به‌زودی رفع می‌شود.

وی اذعان داشت: ما هیچ زمانی این منطقه را فراموش نکرده و هفته‌ای یکتا دو بار در رابطه با فاز 11 و منطقه ایرانشهر بحث‌های مفصلی انجام می‌شود.

حیدری افزود: به دلیل اینکه فاز ۱۱ پردیس تازه تأسیس است و به‌مرور ساکنین مستقر می‌شود برخی مشکلات و کمبودها دیده می‌شود اما در تلاش هستیم این مشکلات رفع شود.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: امکان دارد کمی این امکانات با تأخیر ایجادشده باشد اما مطمئناً و یقین این مشکلات به پایان خواهد رسید وزندگی باعزت و افتخاری را در این فاز سپری خواهید کرد.

وی گفت: یقیناً ما به فکر شما هستیم و درخواست‌های شمارا پیگیری و شرایط جدیدی فراهم می‌شود زیرا تحول بزرگی در این منطقه به وجود آمده به صورتی که در هیچ کجای کشور این تحول رخ نداده است.

ایجاد ایستگاه‌های سلامت در فازهای مسکن مهر

در ادامه مراسم قهرمان ووشوکار پردیسی به همراه شاگردانش اقدام به انجام حرکات ووشو برای حضار کرده و سپس محمد سیفی رئیس اداره ورزش و جوانان ضمن گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: پرداختن و بها دادن به ورزش و ورزشکاران راه‌حلی مناسب برای پیشگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر است.

وی گفت: با برگزاری این‌گونه همایش‌ها در سطح شهرستان همواره نشاط اجتماعی بین خانواده‌ها نهادینه‌شده و باعث ارتقاء سلامت شهروندان می‌شود.

سیفی افزود: این‌گونه همایش‌ها را به‌صورت هفتگی با همکاری هیأت‌های همگانی و شهرداری‌ها در سطح محلات مختلف شهرهای بومهن و پردیس در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس ادامه داد: با توجه به اینکه دو فاز 8 و 11 از مرکز شهر پردیس دور است و هیچ‌گونه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی در آن دایر نشده همراه با برگزاری همایش‌های هفتگی همگانی تلاش می‌کنیم این خلأ را پر نموده تا نشاط و شادمانی را برقرار نماییم.

وی گفت: حضور پرشور و مثال‌زدنی شهروندان در این همایش‌ها نشان از علاقه وافر آن‌ها به بحث ورزش است و امیدواریم به‌زودی با احداث ایستگاه‌های ورزش‌های همگانی و سلامت به این علاقه شهروندان پاسخی درخور بدهیم.

لازم به ذکر است در پایان این همایش به‌قیدقرعه به 40 نفر از حاضرین جوایزی ورزشی به‌رسم یادبود اهدا گردید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا