توافق در فاز ۵ پردیس هنوز حاصل نشده است/ مذاکرات ادامه دارد

در شرایطی که شرکت عمران شهر پردیس از توافق نهایی با پیمانکار فاز ۵ پردیس خبر داده بود، پیمانکار مربوطه می‌گوید که هنوز به توافق نهایی دست نیافته‌اند و برای تکمیل ایرادهای ۱۰۰۰ واحد به ۷ تا ۸ میلیارد تومان نیاز دارند.

به گزارش صبح پردیس، بعد از اعلام شرکت عمران شهر پردیس مبنی بر این‌که با پیمانکار فاز ۵ توافق شده تا واحدهای آماده را به تدریج تحویل دهد، متقاضیان اعلام کردند هنوز این روند آغاز نشده است. در عین حال سازنده‌ی مربوطه به ایسنا گفت که توافق نهایی هنوز انجام نشده و در حال مذاکره هستیم. ایرج رهبر البته این را هم بیان کرد که واحدها ایرادهای جزئی دارند و اگر شرکت عمران حدود ۷ تا ۸ میلیارد تومان بپردازد، می‌توانیم ایرادات آسانسور، منبع آب، سیستم اطفای حریق و … را برطرف کنیم و واحدها را به متقاضیان تحویل دهیم.

در روزهای اخیر موضوع عدم تحویل بعضی واحدهای مسکن مهر پردیس که سه ماه از وعده تحویل آنها گذشته، در ایسنا مطرح شد؛ موضوعی که به طرح مباحثی همچون هزینه آورده متقاضیان برای زیرساخت‌های مسکن مهر انجامید. گفته می‌شود در سال‌های گذشته ۸۱۳ میلیارد تومان از آورده متقاضیان برای تکمیل زیرساخت‌های پردیس هزینه شده که دولت تدبیر و امید می‌گوید این اقدام در زمان دولت قبل انجام شده است. با این حال در روزهای اخیر خبر رسیده که ۲۵۰ میلیارد تومان این رقم از سوی دولت به شرکت عمران پردیس برگشت داده شده است. اما سوال این است که این مبلغ قرار است صرف ابنیه شود یا زیرساخت؟ هم‌اکنون از طریق تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی، کار احداث واحدهای مسکن مهر پردیس تقریبا نهایی شده و احتمالا این ۲۵۰ میلیارد تومان مجددا برای خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه خواهد شد.

اما درخصوص فاز ۵ که اخیرا گزارش‌های آن در ایسنا ارسال شده، پیمانکار از اراده برای تکمیل و تحویل واحدها سخن می‌گوید. ایرج رهبر گفت: شرکت شهرسازی ایرانیان جمعا متعهد به ساخت ۱۰ هزار واحد است که از این تعداد ۷۰۰ واحد را تحویل داده‌ایم. ۱۰۰۰ واحد هم آماده است که ایرادهای جزئی دارد. برای تکمیل این تعداد نیاز به منابع داریم. مذاکرات با شرکت عمران در جریان است اما هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم. پیش‌بینی اولیه این است که با حدود هفت تا هشت میلیارد تومان تاسیساتی همچون آسانسور، منبع آب و سیستم اطفای حریق تکمیل شود.

او افزود: موتور آسانسور تماما خارجی است و با توجه به نوسانات نرخ ارز، واردکنندگان فقط با پرداخت‌های نقدی اقدام به فروش تجهیزات می‌کنند، بنابراین تا زمانی که منابع به دست ما نرسد نمی‌توانیم خرید کنیم.

رهبر خبر داد: در صورت پرداخت اعتبارات لازم، نهایتا تا دو ماه آینده واحدها تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد.

هم‌چنین گفته می‌شود در روزهای اخیر مشکلاتی در سامانه حساب متقاضیان مسکن مهر در بانک مسکن ایجاد شده که به توقف پیشرفت پروژه‌ها انجامیده است. البته این بانک اعلام کرده تا آخر هفته‌ی جاری این مشکل برطرف خواهد شد. از سوی دیگر متقاضیان مسکن مهر به مشکلاتی همچون بازسازی راه‌های ارتباطی فاز ۸، مراکز خرید مایحتاج روزانه، امکانات ایاب و ذهاب، امنیت، روشنایی معابر و کمبود مدارس در شهر جدید پردیس اشاره می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا