سه‌شنبه بازار در بومهن، جایگزین پنج‌شنبه بازار می‌شود/ بازار روز بومهن با مزایده و محلی جدید واگذار می‌شود

فرماندار شهرستان پردیس گفت: سه‌شنبه بازار در بومهن جایگزین پنج‌شنبه بازار در بومهن شده و ازاین‌پس بازار مذکور با شیوه جدیدتری اداره خواهد شد.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری با اشاره به نیاز هر شهری به روز بازار اظهار کرد: پنج شنبه‌بازار بومهن نیز تعطیل نخواهد شد؛ اما یقیناً تغییراتی در آن ایجاد می‌شود.

وی افزود: متولیان امر، با نظر به دو مهم، یکی تأمین مایحتاج مصرفی اقشار کم‌درآمد و دیگری کمک به اشتغال‌زایی افراد محلی، با تغییر پنجشنبه‌بازار به روز بازار بومهن، این مجموعه را ساماندهی می‌کنند.

فرماندار پردیس ادامه داد: بااین‌وجود روز بازار بومهن با رویکرد جدید و با نظارت و کنترل بیشتری به‌صورت قانون‌مندانه فعالیت خواهد کرد.#وی با یادآوری اینکه تصمیم‌گیری کلی درباره فعالیت بازارهای شهری بر عهده شهرداری هر منطقه است خاطرنشان کرد: شهرداری می‌تواند بر اساس مصوبه شورای شهر هر تصمیمی را درباره بازارهای شهری اعمال کند.

سه‌شنبه بازار در بومهن تشکیل می‌شود

حیدری درعین‌حال از برگزاری نشستی با حضور مسئولان ذی‌ربط برای ساماندهی وضعیت پنج‌شنبه‌بازار بومهن خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد علاوه بر تبدیل پنج‌شنبه‌بازار به روز بازار، همچنین به خاطر رفع مشکلات عدیده ترافیکی و مسائل امنیتی، زمان و محل برگزاری روز بازار (پنج‌شنبه‌بازار سابق) با تعیین محل مناسب از محل فعلی تغییر و از پنج‌شنبه به روزهای سه‌شنبه هر هفته جابه‌جا شود و سه‌شنبه بازار در بومهن تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: اگرچه طی چند سال گذشته نحوه فعالیت این بازار به‌درستی شفاف‌سازی نشده بود؛ اما من‌بعد فعالیت روز بازار بر اساس قانون و طبق مقررات با برگزاری مزایده عمومی به شخص واجدالشرایط و برنده در مزایده واگذار خواهد شد.

فرماندار پردیس شرکت در این مزایده که مسئولیت برگزاری آن بر عهده شهرداری بومهن خواهد بود را برای عموم مردم بلامانع اعلام کرد.

وی گفت: بر اساس تصمیم مشترک مسئولان ذی‌ربط همچنین مقررشده است امتیاز غرفه‌های روز بازار بومهن با اولویت بندی مشخص به اهالی، کسبه محلی، افراد تحت پوشش نهادهای خدماتی، زنان خودسرپرست و سپس به دیگران واگذار شود.

اولویت عرضه اجناس ابتدا با تولیدات داخلی شهرستان پردیس باشد

فرماندار پردیس ادامه خاطرنشان کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی نیز مصوب شد تا ضمن ممانعت از عرضه و فروش اجناس خارجی در روز بازار، اولویت عرضه اجناس ابتدا با تولیدات داخلی شهرستان پردیس باشد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی نیز بر کیفیت و قیمت عرضه اجناس در روز بازار بومهن نظارت کافی خواهند داشت.

حیدری اضافه کرد: مسئولیت کلی و هرگونه تبعات ناشی از عرضه اجناس نامرغوب و تاریخ گذشته و مواردی ازاین‌دست که بروز آن در بازار محتمل است بر عهده برنده مزایده روز بازار بوده و من‌بعد او باید در مراجع قانونی پاسخگوی آنها باشد.

فرماندار پردیس در پایان با تأکید بر حمایت از حقوق تولیدکننده داخلی و مصرف‌کنندگان و همچنین کسبه ثابت شهر از همه دعوت کرد با همدلی و همفکری شرایطی را مهیا کنند تا ضمن اشتغال‌زایی برای افراد محلی در روز بازار، زمینه عرضه محصولات با کیفیت در راستای تأمین نیاز اقشار کم‌درآمد و متوسط منطقه در این بازار جدید فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا