وجود 300 صنف حساس بین‌راهی در محورهای هراز و فیروزکوه/ اجرای برنامه سلامت نوروزی در شهرستان پردیس

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: برنامه سلامت نوروزی در شهرستان پردیس با هدف حفظ و ارتقای سلامت جامعه و مسافران نوروزی اجرا می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، حسن خیرخواه در حاشیه گشت مشترک دستگاه‌های نظارتی از رستوران‌ها در خصوص برنامه سلامت نوروزی کارشناسان بهداشت محیط شهرستان پردیس اظهار داشت: هم‌زمان با سراسر کشور گشت‌های مشترک این اداره با نظارت دادستانی شهرستان و با حضور دستگاه‌های مختلف مانند اداره صنعت، معدن و تجارت، اصناف، نیروی انتظامی، اماکن شهرستان پردیس، دامپزشکی و تعزیرات پردیس و دماوند به‌صورت ویژه از ۱۵ اسفندماه تشدید خواهد شد.

وی گفت: از مهم‌ترین اقدامات کارشناسان در این ایام بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس ازجمله رستوران، قنادی، نانوایی، اغذیه‌فروشی‌ها و اماکن عمومی حساس نظیر پمپ‌بنزین، مساجد بین‌راهی و پارک‌ها، اماکن بین‌راهی و سامانه‌های آب‌رسانی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس افزود: هدف از اجرای این برنامه حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی است.

خیرخواه ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان پردیس ابتدای مسیر دو جاده پرتردد هراز و فیروزکوه قرار دارد، به علت داشتن حداقل 300 صنف حساس بین‌راهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: کارشناسان بهداشت محیط همه‌روزه از ساعت 8 صبح الی 8 شب در حوزه شهرهای بومهن، پردیس و بخش جاجرود مشغول فعالیت هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری گشت‌های مشترک با ارگان‌های مرتبط نظیر فرمانداری، شهرداری‌ها، اداره صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، دامپزشکی و اتاق اصناف صورت پذیرفته و نظارت‌های لازم انجام خواهد گرفت.

خیرخواه اظهار کرد: لازم به ذکر است در سال گذشته این برنامه با موفقیت در سطح شهرستان اجرا شد و امیدواریم با فضل و قوه الهی و با تلاش دلسوزانه کارشناسان و همچنین همکاری سایر ارگان‌ها امسال نیز با موفقیت برنامه را اجرا کرده و به وظیفه ذاتی خود که همان حفظ سلامت و ارتقا بهداشت جامعه است عمل کنیم.

وی گفت: در تمامی سال و به‌خصوص در این ایام سامانه نظارت مردمی وزارت بهداشت (190) در تمامی ساعات آماده جواب‌دهی و پیگیری شکایات مردمی در زمینه بهداشت محیط است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا