افتتاح 4 شرکت فناور در پارک فناوری پردیس

چهار شرکت فناور مشاوران انرژی تهران، فراز کمپرسور، پروتئین نوترکیب سبحان، نانوژاو دارو در پارک فناوری پردیس افتتاح شدند.

به گزارش صبح پردیس، در پانزدهمین دوره اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس که با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور به همراه معاونین این وزارت خانه و همچنین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران این معاونت برگزار شد، علاوه بر ارائه گزارش سالیانه، بازدید از دستاوردهای فناورانه و برگزاری جشنواره برترین‌های پارک چهار شرکت فناور مشاوران انرژی تهران، فراز کمپرسور، پروتئین نوترکیب سبحان و نانوژاو دارو هم افتتاح شدند.

مشاوران انرژی تهران
شرکت مشاوران انرژی تهران که در زمینه ارائه مشاوره، خدمات و انجام مطالعات فنی در زمینه‌های اکتشاف، استخراج و تولید بهینه از مخازن زیرزمینی و میادین نفت و گاز فعالیت می‌کند بیش از 25 سال سابقه درخشان در این زمینه را در کارنامه خود دارد، این شرکت با 250 نیروی انسانی دستاوردهای بسیاری در زمینه مطالعات نفتی را برای کشور به ارمغان آورده و هم‌اکنون بخش تحقیق و توسعه خود را در پارک فناوری پردیس دایر کرده است.

فراز کمپرسور
شرکت فراز کمپرسور که متخصص در امر جداسازی گازها به‌ویژه نیتروژن و اکسیژن است. این شرکت فناور بیش از 12 سال سابقه مفید در زمینه طراحی، مهندسی و ساخت کارخانه‌های کوچک اکسیژن و نیتروژن برای صنایع و مراکز خدماتی مختلفی چون صنایع غذایی، بیمارستان‌ها، مراکز پرورش ماهی و صنایع نفت و گاز را دارا می‌باشد. این مجموعه در حال حاضر 25 نفر نیروی انسانی فعال با مدارج عالی دکترا و کارشناسی ارشد را در خود جایی داده است.

پروتئین نوترکیب سبحان
شرکت سومی که در مراسم اجلاس سالیانه پارک افتتاح شد، شرکت پروتئین نوترکیب سبحان بود، این شرکت در زمینه تولید واکسن علیرغم سابقه کم خود که از سال 94 بوده موفقیت‌های چشم‌گیری به دست آورده است. شرکت پروتئین نوترکیب سبحان واحد تولیدی واکسن‌های مننژیت و آنفولانزا خود را در پارک فناوری پردیس بنا نهاده است و کسب شهرت جهانی در زمینه‌ی تحقیق و توسعه و تولید از طریق نوآوری و همکاری‌های بومی و بین‌المللی و تبدیل‌شدن به یکی از شرکت‌های مطرح جهانی و شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید واکسن را چشم‌انداز خود قرار داده است. در حال حاضر این مجموعه با بیش از 20 نفر نیروی متخصص ایرانی در حال تحقیق و بررسی برای تولید واکسن آنفولانزا در پارک فناوری پردیس است.

نانوژاو دارو
شرکت نانوژاو دارو که در زمینه راهبردی تولید داروهای ضد سرطان فعالیت می‌کند بیش از 8 سال تجربه در این زمینه را در کارنامه خود دارد. تا کنون این شرکت موفق به تولید بسیاری داروهای ضد سرطان شده که به گفته خود قیمت این داروها بعضاً تا یک دهم نمونه‌های خارجی در بازار ارائه می‌شود. زمینه اصلی فعالیت این شرکت بهره‌گیری از نانو داروها با تمرکز روی تولید داروهای ضد سرطان است که در کمیته فناوری نانو وزارت بهداشــت هم توجه زیادی به این بخش شده است.
این شرکت با هدف بزرگ‌تر کردن سبد کالایی خود بخش تحقیق و توسعه شرکت را در پارک فناوری پردیس بنا نهاده و در حال حاضر نزدیک به 20 نفر نیروی انسانی متخصص در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

گفتنی است پارک فناوری پردیس واقع در شرق استان تهران و در جوار شهر پردیس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا