یک تخت بستری بیمار هم در شهرستان پردیس وجود ندارد!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: فاجعه‌ای بزرگ در پردیس در حال رقم خوردن است و یک تخت بستری بیمار هم در شهرستان پردیس وجود ندارد.

به گزارش صبح پردیس، ابوالفضل سروش پس از حضور در محل خانه ملت شهر پردیس و دیدار با محمود قانبیلی رئیس و اعضای شورای شهر بومهن، در خصوص این جلسه و مشکلات و کمبودهای شهرستان پردیس اظهار داشت: با توجه به اینکه در کمیسیون بهداشت و درمان عضو هستم، مباحث مختلف درمانی در شهرستان پردیس به‌خصوص شهر بومهن را پیگیری و بررسی کردیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه فاجعه‌ای بزرگ در پردیس در حال رقم خوردن است؛ زیرا پس از افتتاح مسکن مهر در فازهای مختلف، شاهد استقرار جمعیت بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر خواهیم بود.

سروش افزود: زمانی هم تا استقرار این جمعیت باقی نمانده اما یک تخت بستری بیمار در شهرستان پردیس نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با محمود قانبیلی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بومهن داشتیم، از وجود بیمارستانی در شهر بومهن که آماده افتتاح است؛ اما تاکنون بهره‌برداری نشده، مطلع شدیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیمارستان الغدیر پس از درگذشت بنیان‌گذار و مالک آن مدت زیادی است که بلاتکلیف مانده و ورثه مرحوم قصد افتتاح و بهره‌برداری آن را نداشته و به فروش آن اقدام کرده‌اند.

سروش تصریح کرد: با بازدید از این بیمارستان، پیشنهادهای مختلف را بررسی کردیم و در پی این هستیم تا در صورت امکان این محل را تأمین اجتماعی یا وزارت بهداشت برای خدمات‌دهی به شهروندان خریداری کنند.

وی اظهار کرد: اگر دولت یا تأمین اجتماعی این بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی را خریداری کنند، برای شهرستان پردیس، شهرستان‌های اطراف و شهر تهران فضای درمانی بسیار مطلوبی خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص شکایات بسیار زیاد شهروندان از بیمارستان شفا در پردیس گفت: شفا در حد یک بیمارستان نیست؛ بیمارستان باید برای بستری شبانه تخت، آی.سی.یو و ان.آی.سی.یو داشته باشد.

سروش افزود: ادارات بازرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی پس وصول این شکایات با تخلفات احتمالی بیمارستان‌ها برخورد کنند.

وی ادامه داد: امروز بحث اصلی، عدم وجود امکانات بهداشتی و درمانی و نبود این زیرساخت‌ها در شهرستان پردیس است که پیگیری‌های لازم را از طریق مجلس شورای اسلامی انجام خواهیم داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر شورای اسلامی شهر بومهن با وارثان این بیمارستان به توافق برسد، این امکان وجود دارد تا با تعامل و همکاری وزارت بهداشت به عنوان یک بیمارستان دولتی خریداری شود.

سروش اظهار کرد: در این صورت، راهی دیگر که آن تعامل با تأمین اجتماعی است تا به عنوان یک بیمارستان تأمین اجتماعی استفاده شود، خواهد بود؛ اما مهم تعامل است و خریداری این محل مشکل نیست؛ زیرا تأمین اجتماعی این توانایی را دارد و به نظر بنده استقبال هم خواهند کرد و ما نیز در مجلس برای رفع این مشکل کمک خواهیم کرد.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا