آئین گرامیداشت مقام معلم در شهرستان پردیس برگزار شد + تصاویر

مراسم بزرگداشت روز معلم در شهرستان پردیس باحضور معلمان و مسئولان شهرستان پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، مراسم بزرگداشت روز معلم با حضور مرتضی حیدری فرماندار، حجت الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی امام جمعه، رئیس آموزش و پرورش، معاون فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس، مدیران مدارس و معلمین فعال و برتر شهرستان در سالن اجتماعات الغدیر شهر پردیس برگزار شد.
مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس در این مراسم ضمن تبریک روز معلم، اظهار کزد: خدا را شاکریم باز هم در سالگرد شهادت دکتر مطهری در این محفل حضور و افتخار تبریک به معلمین را برعهده داریم.
وی ضمن تبریک اعیاد ایام شعبانیه، افزود: تمام اعیاد و ایام مبارک گذشته و پیش رو به همراه انتخابات شرایط را مفید و محیا کرده تا با روشن کردن دلهایمان، خداوند نیز سالی پر از خیر، نعمت و رحمت را برای ما مقرر نماید.
فرماندار پردیس خاطرنشان کرد: معلمان از ابتدا زمزمه عشق، محبت و ولایت را در دل‌هایمان نهادینه کردند و زحمات بسیاری را برای آموزش فرزندان این مرز و بوم متحمل شده و ‌زمینه را برای رشد و تعالی دانش و دانش آموزان محیا می کنند.

*اقدامات در حوزه استخدام، فیش‌های حقوقی و… برای معلمان پردیس
فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: اقدامات زیادی صورت گرفته تا مشکلی در حوزه استخدام، فیش‌های حقوقی و… معلمین وجود نداشته باشد و آخرین اقدام ماا استفاده از شرایط مناطق کمتر توسعه‌یافته است که نامه‌نگاری‌ها انجام و برای مسؤولین آموزش و پروش و استانداری ارسال‌شده است.
وی با اشاره به حساسیت زمانی موجود اضافه کرد: سخن گفتن در این شرایط دشوار است اما امروز معلمین تربیت جامعه آینده را در دست دارند و از پیشتازان عرصه تولید و انسان‌سازی هستند.
حیدری با سنگین دانستن مسؤولیت معلمین، بیان کرد: اگر شاهد برخی مشکلات هستیم معلمین نسل گذشته را مقصر نمی‌دانیم زیرا همواره تمام تلاش خود را برایی نسل‌های مختلف به کار برده‌اند اما برخی مشکلات به محصول تولیدشده ادوار گذشته باز می‌گردد.
فرماندار شهرستان پردیس گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید در تربیت نسل آینده موردتوجه معلمان قرار گیرد نهادینه کردن محبت به‌جای کینه و نفرت است.
وی افزود: دانش‌آموزی که در دست شما معلمین است باید محبت را با تمام وجود درک و با شخصیتش عجین شود زیرا در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در چهارچوب تعالیم دینی اداره می‌شود و انسان‌ها در آن به هم نیازمندند.
حیدری ادامه داد: بزرگان ما محبت و عشق ورزیدن به یکدیگر را از ابتدا به ما آموختند و در وضعیت موجود آنچه بیش از هر صفت و موضوعی موردنیاز است عشق ورزیدن و همنوع دوستی است.

*کسانی که تخم کینه و نفرت را در جامعه افزایش دهند، جایکاهی ندارند
فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: در آستانه انتخابات هستیم و کسانی که تخم کینه و نفرت را در بین جامعه و مسئولان افزایش می‌دهند در جامعه ما جاییی ندارند؛ زیرا همگی ما در زیر پرچم و بیرق ولایت زندگی می‌کنیم.
وی ادامه داد: کسی که مورد تائید شورای نگهبان نباشد نمی‌تواند در عرصه انتخابات حضور داشته باشد، به نظر بنده از بین ۶ نفر از نخبگان این سرزمین که توسط شورای نگهبان انتخاب شدند بهترینشان کسی است که عشق و محبت را جایگزین کینه و نفرت می‌کند.
حیدری گفت: آسیب‌های زیادی دیده‌ایم و مشکلات کشور نیز یک شبه و یک ساله نیز حل نمی‌شود، همه پیامبران، امامان، علما و صالحین پس‌ازاین همه تلاشش هنوز نتوانستند عدالت را به‌طور کامل برقرار کنند اما باید عدالت را پذیرفت زیرا عدالت اول از همه پذیرفتنی است نه اجرا کردنی، راز ماندگاری مولای متقیان در تاریخ، پذیرش عدالت بود، راز طول کشیدن زمان ظهور، ایجاد فرصت برای تعالی بشریت و درک عدالت است.
وی با اشاره به اختلافات درون جامعه، بیان کرد: چرا در درون جامعه اختلافات بسیاری وجود دارد و چرا باید شاهد این‌همه تفرقه باشیم، برای رسیدن به آرامش باید موضوعی را موردتوجه قرار بدهیم که وحدت و انسجام ملی نام دارد.

فرماندار پردیس ادامه داد: برخی تخم نفرت را در جامعه می‌کارند تا جامعه را نسبت به هم بدبین کنند، امروزه در فضاهای مجازی در حال ایجاد شکاف هستند و با پخش مطالبی در صدد تخریب انقلاب برمی‌آیند و با پخش موضوعات مختلف تلقین می‌کنند، هیچ‌کسی در این نظام مورد تائید نیست و تمام دست‌آوردها، رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های خدمتگزاران مردم در نظام را زیر سؤال برده و اقدام به بدگویی از شخصیت‌های نظام در هر حزب و گروهی که باشند می‌کنند.
حیدری خاطرنشان کرد: این‌گونه تخریب‌ها جایی در ذهن ملت غیور، فهیم و شهیدپرور ما ندارد، اما وظیفه معلمین را سنگین‌تر می‌کند تا نقشی اساسی برای روشنگری و تبیین ارزش‌ها ایفا کنند تا وحدت در جامعه حکم‌فرما شود.

*جامعه به سمت رشد و تعالی می‌رود
حیدری گفت: جامعه به سمت رشد و تعالی می‌رود و هر فردی باید با استفاده از وجدان خود به این مسائل نگاه کند، زیرا وضعیت ما نسبت به ابتدای انقلاب رشد بالایی داشته اما آنچه به‌تازگی وعده داده می‌شود بیش از توانمان است.
فرماندار شهرستان پردیس افزود: اساس انتخابات برای به‌دست آوردن رفاه، آسایش و آرامش کشور در چهارچوب یک برنامه است.
وی ادامه داد: مسئله‌ای که باید موردتوجه قرار بگیرد ارائه برنامه‌ای برای رفاه و آسایش جامعه است که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری از سوی مردم موردتوجه قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: اینکه چه کسی برنامه و هدف‌گذاری مناسبی برای اقدامات خود دارد را باید مدنظر قرار بدهیم؛ به‌طور مثال در دوره‌های ششم تا دهم ریاست جمهوری، رئیس‌جمهورها چند درصد از برنامه‌های خود را اجرایی کرده و توفیقات و عدم توان در اجرای اهداف را موردنقد قرار بدهیم.
فرماندار شهرستان پردیس اظهار کرد: نمی‌توانیم خود را فریب بدهیم، اگر قرار بود تمام مشکلات یک‌شبه حل شود تا امروز هیچ مشکل و مانعی در کشور نداشتیم، اما باید دانست که در پیشرفته‌ترین کشورها نیز این معضلاتی که ما در کشورمان داریم وجود دارد.
وی گفت: انتظار ما از مناظرات انتخاباتی این بود که به دیگر کشورهایی که از اسلام تبعیت نمی‌کنند درس بدهیم و بگوییم در چهارچوب دین، قرآن، اسلام و با برنامه مشخص در حال تلاش هستیم و باید از این موضوع مهم مراقبت کرد.
حیدری مسئله مهم دیگر را اخلاق، خویشتن‌داری، پرهیزکاری و تقوا دانست و افزود: یکی از تفاوت‌های اساسی کشور ما در قبل و بعد از انقلاب برگزاری نماز جمعه است، این نماز عبادی سیاسی طی سال‌های پس از انقلاب یک روز هم تعطیل نشده و در هر دو خطبه مهم‌ترین موضوعی که به آن پرداخته می‌شود تقوای الهی است.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: امامان جمعه شهرهای مختلف کشور هر هفته بنا بر تعالیم دینی مکلف و مقید به دعوت مردم به تقوا و پرهیزکاری هستند، در نماز جمعه هیچ‌چیز به جز تقوا به نمازگزاران نمی‌دهند.

*ارزش کار قشر عظیمی مانند معلمان فرهیخته و دل‌سوخته کم‌ارزش شده است
وی اضافه کرد: همه‌چیز ما در حقوق، هزینه، مسکن، درآمد و… خلاصه‌شده اما ما مسلمانان این موارد را ابزار و لازم می‌دانیم ولی هدف اصلی و نهایی ما اینن نیست.
حیدری اظهار کرد: رقابت بسیار ناجوانمردانه‌ای در دنیاگرایی ایجادشده و ارزش کار قشر عظیمی مانند معلمان فرهیخته و دل‌سوخته کم‌ارزش شده است، هدف اصلی و عشق معلمین آموزش به نسل‌های مختلف است.
فرماندار شهرستان پردیس گفت: ارزش‌های اصیل، ماندگار و هدف‌های بسیار مقدسی که معلمین، دانشجویان، اساتید دانشگاه، رزمندگان اسلام، ایثارگران و…. دنبال و آنها را وادار به فدای مال، و جان خود می‌کند دست‌یابی به ارزش ماندگار و تحقق آن در جامعه است.
وی افزود: باید ابتدا به دنبال این ارزش‌های ماندگار باشیم و در ادامه حقوق و مزایا را مدنظر قرار بدهیم، این‌گونه زندگی به‌راحتی می‌گذرد زیرا این موارد را در دورانن جنگ تجربه و باعزت زندگی می‌کردیم.
حیدری ادامه داد: امروز این ارزش‌ها بلعکس شده است و به مارک لباس، خودرو و… نگاه می‌کنند و ارزش‌ها به این موارد تنزل پیداکرده و در این شرایط باید معلمینن به داد برسند زیرا به‌غیراز این قشر فرهنگی هیچ‌کسی نمی‌تواند این جامعه را دگرگون کند.

*نسل آینده را معلمان ساخته و اداره می‌کنند
فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: نسل آینده را معلمان ساخته و اداره می‌کنند و اگر به این مسائل توجه نشود وضعیت بدی را در پیش خواهیم داشت زیراا امروزه مقدسات، توسط خود ما نه بیگانه‌ها در خطر است، اگر آمریکا جرئت حمله به کشورمان را داشت تا به امروز صد بار به این حمله را انجام داده بود.
حیدری گفت: ما باید حواسمان جمع باشد و غفلت نکنیم، به یک‌باره از درون کشورمان بحث تحریم انتخابات مطرح می‌شود، ننگ و نفرین بر این افراد و این روحیه که می‌خواهند مردم را دلسرد کنند.
فرماندار شهرستان پردیس ضمن آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری افزود: اگر لطف و نظر خداوند و تدابیر مقام معظم رهبری طی این سال‌ها نبود با این همهه دشمنی که بر علیه ما بود پا برجا نبودیم و هر کشوری به‌جای ما بود تاب مقاومت نداشت.
وی بابیان اینکه ما با عنایت خداوند و حضور مقتدرانه رهبر فرزانه کشورمان و همچنین تدابیر گران‌مایه‌شان بر فراز خواهیم ماند، اظهار کرد: در این انتخابات و آموزشش نسل آینده تکیه ما بر معلمین است امیدواریم ۲۹ اردیبهشت با حضور دلسوزانه و مدبرانه مردم شاهد انتخابات باشکوه در شهرستان پردیس مانند دیگر نقاط کشور باشیم.

*با اهدای یک کادو و یک دسته‌گل نمی‌شود از زحمات این معلمان قدردانی کرد

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی امام‌جمعه شهرستان پردیس نیز با اشاره به نقش بزرگ و والای معلم در رشد فرهنگی و علمی جامعه، اظهار کرد: معلمان سرمایه‌های گران‌بهای هستند و با اهدای یک کادو و یک دسته‌گل نمی‌شود از زحمات این عزیزان قدردانی کرد.
وی افزود: مقام شما معلمان عزیز را ارج می‌نهیم و برای تک‌تک شما بزرگواران احترام و ارزش بالایی قائل هستم.
در پایان این مراسم از تعدادی از معلمین برتر و فرزندان شهدا که در شغل شریف معلمی مشغول بودند با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا