کشف 656 کیلو و 166 گرم مواد مخدر در پردیس/ 2 هزار و 74 معتاد و موادفروش دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: طی 6 ‌ماهه ابتدایی سال در عملیات مختلف در شهرستان پردیس، 656 کیلو و 166 گرم انواع مواد مخدر کشف و 2 هزار و 74 نفر معتاد و موادفروش دستگیر شدند.

به گزارش صبح پردیس؛ غلامرضا حسنوند صبح امروز در نشستی با خبرنگاران، ضمن اعلام برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در شهرستان پردیس در خصوص آمار کشفیات 6 ماهه مواد مخدر توسط فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس، اظهار داشت: مواد مخدر یک حربه استکباری است، زمانی که ما 100 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط می‌کنیم، گامی مؤثر در رفع خطر برای هم‌وطنان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با 100 کیلوگرم مواد مخدر حداقل 10 هزار نفر معتاد می‌شوند و پیرو آن 10 هزار خانواده از هم ‌پاشیده می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با بیان اینکه زندگی‌ جوانانی که در دام مواد مخدر می‌افتند، نابود می‌شود، ادامه داد: مواد مخدر باعث از بین رفتن نیروی جوانی می‌شود و باید این حساسیت توسط مسؤولان، رسانه‌ها و … در جامعه به وجود بیاید.

حسنوند افزود: تهدیداتی که از مصرف مواد مخدر به وجود می‌آید، از نیرنگ‌های استکبار است، جوانان سرمایه ما هستند که بر اثر مصرف مواد از بین می‌روند و در صورت آگاه‌سازی می‌توانند در چرخه اقتصادی کشور مثمر ثمر باشند.
فرمانده انتظامی شهرستان پردیس در خصوص نیرنگ‌های استکبار در ورود مواد مخدر به کشور گفت: روزی هر کیلوگرم مواد مخدر صنعتی کراک در افغانستان 9 میلیون تومان خریده و برای عرضه سهل و توان خرید برای جوانان، در تهران به قیمت یک‌میلیون تومان توزیع می‌شد.
وی اضافه کرد: طی سال‌های اخیر مشاهده کردیم که مصرف کراک چه پیامدهایی برای مصرف‌کنندگان آن داشت که خوشبختانه با فرهنگ‌سازی و روشنگری که از سوی رسانه‌ها و مسؤولان به وجود آمد، مصرف کراک در کشور به صفر درصد نزدیک شده است.

حسنوند ادامه داد: طی 6 ‌ماه ابتدایی سال جاری، طی عملیات مختلف در شهرستان پردیس 69 کیلو و 232 گرم تریاک، 35 کیلوگرم مورفین، 398 کیلو و 337 گرم حشیش، 2 کیلو و 289 گرم هروئین و 3 کیلو و 470 گرم شیشه، 726 گرم شیره تریاک، 691 گرم سوخته تریاک، 146 کیلو و 40 گرم گراس و 378 گرم تفاله تریاک کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس تصریح کرد: درمجموع با تلاش همکاران در فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس طی 6 ماه موفق به کشف 656 کیلو و 166 گرم انواع مواد مخدر در نقاط مختلف شهرستان پردیس شدیم.
وی اضافه کرد: در این رابطه تعداد 2 هزار و 74 نفر در زمینه فروش مواد مخدر و معتادان دستگیری داشتیم که با تعامل بسیار خوبی که با دادستان شهرستان پردیس وجود دارد، پرونده برای افراد تشکیل و برای صدور احکام به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا