کشف یک قلاده روباه در ابزار فروشی در پردیس

مسؤول خدمات شهری شهرداری بومهن با اشاره به کشف یک قلاده روباه در ابزار فروشی در پردیس، گفت: در تماس اهالی روستای کرشت با مرکز 137 فوریت‌های خدمات شهری بومهن این روباه مصدوم زنده‌گیری شد.

به گزارش صبح پردیس؛ در پی ورود یک قلاده روباه به مغاز‌ ابزار فروشی در روستای کرشت و پس از تماس اهالی این روستا اکیپی از حوزه خدمات شهری شهرداری بومهن به محل‌مراجعه و این روباه را با رعایت اصول ایمنی مهار و زنده گیری کردند.

عباس صمدی مسؤول خدمات شهری شهرداری بومهن در خصوص این اقدام، اظهار داشت: پس از تماس تلفنی اهالی روستای کرشت با مرکز 137 فوریت‌های خدمات شهری بومهن و اعلام خبر ورود یک قلاده روباه به ابزار فروشی، اکیپ ساماندهی حیوانات سرگردان به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور این گروه با یک قلاده روباه که از ناحیه پا آسیب دیده بود روبرو شدند که پس از ایمن سازی محیط حیوان به محل حوزه خدمات شهری منتقل شد.

صمدی ادامه داد: در موازات با این عملیات با اداره محیط زیست شهرستان پردیس نیز هماهنگ و این روباه به کارشناسان این اداره تحویل شد.

مسؤول حوزه خدمات شهری شهرداری بومهن تصریح کرد: سه ماه از آغاز همکاری گروه ساماندهی حیوانات سرگردان با شهرداری بومهن و تحت نظر حوزه خدمات شهری میگذرد که این اکیپ با جدیت طی این ماه‌ها اقدام به ساماندهی تعداد زیادی از حیوانات سرگردان کرده است.

وی اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک طرح غربال‌گری با همکاری شهرداری رودهن آغاز و این حیوانات به محل نگهداری، ساماندهی و اقیم‌سازی سگ‌های سرگردان در منطقه تجرک این شهر تحویل داده خواهند شد.

*کمبود غذا حیوانات را به مناطق شهری کشاند

کارشناس اداره محیط زیست شهرستان پردیس گفت: متاسفانه با حضور در محل نگهداری این روباه متوجه شدیم هر دو پای این روباه شکسته شده است و نظر نهایی پس از عکس‌برداری‌ها مشخص می‌شود.

رضا طاهری کارشناس اداره محیط زیست شهرستان پردیس در خصوص حضور این روباه در مناطق مسکونی، اظهار داشت: با توجه به اینکه دامنه کوه‌ها و دشت‌های شهرستان پردیس و شهرستان‌های اطراف تهران جز مناطق مناسب برای زیست روباه است این حیوانات به دلایل مختلف مانند تهیه غذای راحت در فصول سرما به شهر‌ها و روستا‌ها پناه بی‌آورند و از پسماند مردم استفاده می‌کنند.

وی افزود: درخواست داریم در صورتی شهروندان حیواناتی را در مناطق مسکونی مشاهده کردند به اداره محیط زیست شهرستان خود اطلاع دهند تا کارشناسان نسبت به زنده‌گیری آنها اقدام کنند.

طاهری اضافه کرد: اداره محیط زیست شهرستان پردیس نیز آماده رسیدگی به این حیوانات سرگردان است، که امروز از سوی حوزه خدمات شهری شهرداری بومهن کشف یک قلاده روباه به این اداره اطلاع داده شد.

کارشناس اداره محیط زیست شهرستان پردیس تصریح کرد: متاسفانه با حضور در محل نگهداری این روباه متوجه شدیم هر دو پای این روباه شکسته شده است و نظر نهایی پس از عکس‌برداری‌ها مشخص میشود.

وی اظهار کرد: این روباه پس از انتقال به اداره کل محیط زیست استان تهران و سپس برای طی مراحل درمانی به مرکز بازپروری پارک پردیسان منتقل خواهد شد.

طاهری افزود: از ابتدای امسال نیز پنج مورد حضور حیوانات در مناطق شهری را داشتیم که یک مورد مربوط ‌به سه قلاده روباه و‌ حضورشان در یک کارخانه بود که پس از رسیدگی و بهبود وضع جسمی به مناطق زیستگاهی مناسب منتقل و آزادسازی صورت گرفت.

انتهای‌ پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا