شناسایی باند کشت موادمخدر و روان‌گردان «گل» در دماوند/ در ۴ سوله یک گلخانه در دماوند، ماده مخدر «گل» تولید می‌شد

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از شناسایی باند کشت گیاهی موادمخدر و روان‌گردان در این شهرستان خبر داد و گفت: چهار سوله در گلخانه‌ای با کشت مواد مخدر تحت عنوان «گل» در شهرستان دماوند شناسایی شد.

به گزارش صبح پردیس، حسن ابراهیمی بسابی با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح شناسایی گلخانه‌ها و زمین‌های زراعی در شهرستان دماوند که بعضا افراد سودجو اقدام به کشت موادمخدر و روان‌گردان در آن می‌کنند منجر به شناسایی چهار سوله در گلخانه‌ای با کشت مواد مخدر تحت عنوان «گل» شد.

وی افزود: «گل» ازجمله مخدرهای مخربی است که استفاده از آن به تازگی در جامعه مرسوم شده و تحقیقات میدانی و اطلاعاتی در خصوص این پرونده به دستور قضایی توسط ضابطان صورت گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: خوشبختانه این گلخانه پیش از به ثمر نشستن مواد مخدر«گل» شناسایی و بوته‌های آن معدوم شد و آثار برداشت وجود نداشته است.

*صاحب ملک گلخانه و تعدادی اتباع بیگانه به عنوان سرایدار و باغ‌دار دستگیر شدند

ابراهیمی بسابی از دستگیری پنج نفر در این خصوص خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر مستأجر به عنوان مباشر در کشت مواد مخدر، صاحب ملک گلخانه و تعدادی اتباع بیگانه به عنوان سرایدار و باغ‌دار دستگیر شده‌اند.

وی از صاحبان ملک و گلخانه‌ها خواست که در صورتی که قصد اجاره مزرعه و گلخانه را دارند حتما موارد لازم را در قرار داد ذکر کرده و نظارت هفتگی و ماهانه داشته باشند تا اقدامات خلاف قانون گریبان‌گیر آن‌ها نشود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با بیان این مطلب که این تخلف موجب تبرئه صاحبان ملک نمی‌شود، تأکید کرد: در حال حاضر پرونده مذکور دردست بررسی و تحقیقات میدانی گسترده قرار دارد و نتایج آن در خصوص بومی و یا غیربومی بودن متخلفان پس از انجام تحقیقات اعلام می‌شود؛ هرچند که این موضوع در روند پیگیری پرونده مطرح نیست و با همه متخلفان در این حوزه قضایی به شدت برخورد قانونی می‌شود.

منبع: تاررود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا