کشته شدن موتورسوار در محور جاجرود ـ‌ تهران

رئیس پایگاه اورژانس شهرستان پردیس گفت: عدم استفاده از کلاه ایمنی منجر به کشته شدن یک راکب موتورسیکلت در محور جاجرود ـ‌ تهران شد.

به گزارش صبح پردیس، نادر شایان من اعلام خبر کشته شدن یک موتورسوار در مسیر جاجرود به تهران، اظهار داشت: متاسفانه در کمتر از دو ساعت در شهرستان پردیس دو موتورسوار در برخورد با خودروهای جلویی دچار حادثه شدند.

وی گفت: متاسفانه تصادف ابتدایی موتور سوار ۲۰ ساله‌ای که از سمت جاجرود به تهران در حرکت بود در حوزه استحفاظی شهر تهران با برخورد با یک دستگاه کامیون دچار حدثه جدی میشود.

شایان افزود: متاسفانه در پی این تصادف دلخراش و ناراحت کننده راکب موتورسیکلت در‌محل فوت میکند.

رئیس پایگاه اورژانس شهرستان پردیس ادامه داد: در‌محل این حادثه کلاه ایمنی راکب متوفی به زین موتور سیکلت بسته شده بود و به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی در محل فوت کردند.

استفاده راکب موتورسیکلت محور جاجرود از کلاه ایمنی

وی اضافه کرد: خوشبختانه در تصادف دوم که در محدوده آزادراه تهران_پردیس، حدفاصل فاز یک پردیس اتفاق افتاد، راکب موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده کرده بود.

شایان تصریح کرد: اگر راننده کلاه ایمنی را استفاده نمی‌کرد دچار ضربه شدید می‌شد و مطمئناً جان خود را از دست می‌داد که پس از برخورد از پشت با خودروی ۲۰۶ با شکستگی از ناحیه پا و خراش هایی جزئی مواجه شده بود که بلافاصله توسط همکاران تکنسین اورژانس شهرستان به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد.

شایان اظهار‌کرد: با توجه به همت پلیس‌راه و عوامل راهداری تعداد آمار کشته شدگان حوادث رانندگی نسبت به سالهای اخیر بسیار کاهش داشته اما متاسفانه امروز شاهد این دو فقره تصادف موتورسواران بودیم.

رئیس پایگاه اورژانس شهرستان پردیس ضمن توصیه به موتور سواران برای رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، گفت: راکبین موتورسیکلت‌ها باید بدانند این توصیه ها فقط برای ایمنی و حفظ جانشان است و اگر اعلام می شود کلاه ایمنی الزامی است باید استفاده کنند.

وی با بیان اینکه متورسواران حتماً از این وسیله حیات‌بخش استفاده کنند، افزود: افراد رهگذر در صورت مشاهده حوادث رانندگی در این محل‌ها توقف نکنند و راه را باز گذاشته تا نیروهای امدادی به سرعت حاضر شوند.
شایان ادامه داد: با توجه به استقرار کمپ‌های نوروزی با فاصله های ۷ تا ۸ کیلومتر در شهرستان پردیس در صورت بروز هرگونه حادثه بلافاصله پس از اعلام در محل حضور پیدا می‌کنند.

رئیس پایگاه اورژانس شهرستان پردیس اضافه کرد: امروز نیز پس از اعلام این دو حادثه بلافاصله اکیپ‌های اورژانس در کمتر از ۴ دقیقه در محل حاضر شدند که این برای حفظ زمان طلایی بسیار حائز اهمیت بود.
وی اذعان داشت: در سطح شهرستان به غیر از ایستگاه‌های دائمی تعداد ۳ پایگاه موقت با حضور عوامل متخصص دائر شده و با آمادگی صددرصدی در خدمت هم‌وطنانمان هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا