چندین هزار میلیارد تومان به نفع بیت‌المال در پردیس حکم صادر شد

رئیس سابق دادگستری شهرستان پردیس گفت: ارزش پرونده‌هایی که طی چهار سال در شهرستان پردیس بررسی شده، بالغ‌بر چندین هزار میلیارد تومان بوده و به نفع حقوق بیت‌المال حکم صادر شده است.

به گزارش صبح پردیس، مراسم معارفه دادستان و رئیس جدید دادگستری شهرستان پردیس ظهر امروز با حضور رئیس‌کل و معاونان دادگستری استان تهران، دادستان‌ها و رؤسای دادگستری‌های دماوند، لواسان و شهرری، امام جمعه، فرماندار، مدیرعامل شرکت‌های عمران و آزادراه تهران- پردیس و … در سالن اجتماعات شهرداری پردیس برگزار شد.

فرید ضرغامی، رئیس سابق دادگستری شهرستان پردیس در ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم به حضار اظهار داشت: مجموعه دادگستری از مهر ۹۲ مأموریت خود را با هدف راه‌اندازی دادگستری آغاز کرد و امروز این مأموریت به نحو احسن به پایان رسیده و پردیس دارای دادگستری مقتدر، سالم و در خدمت مردم و نظام است.

وی گفت: با راه‌اندازی دادگستری پردیس و حضور دستگاه قضایی خدمات مطلوب و کاملاً در دسترس به شهروندان شهرستان پردیس ارائه داده است که می‌توان به سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی قضایی ابلاغی، پیروی منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد.

رئیس سابق دادگستری شهرستان پردیس افزود: اقدامات انجام‌شده شامل سه بخش عمرانی و توسعه فضای فیزیکی، تشکیلات و نیروی انسانی و حوزه سوم قضایی و حوزه دادرسی بوده که در بخش عمرانی امروز دو ساختمان مستقل و در شأن دادسرا داریم.

ضرغامی ادامه داد: برای پاسخ به نیازهای آتی دادگستری شهرستان پردیس زمینی به مساحت هکتار زمین توسط شرکت عمران پردیس در فاز ۴ این شهر پردیس در اختیار دستگاه قضا قرار گرفته که عملیات احداث ساختمان جدید هم به همت اعتبارات دادگستری استان طی سال آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در حوزه تشکیلات نیروی انسانی در بهار سال ۹۲ ابتدا با دو نیروی انسانی شامل دادستان و رئیس دادگستری شروع به کار شد و امروز به ۱۰ برابر رسیده است که از یک شعبه به شش شعبه محاکم، سه شعبه حقوقی و سه شعبه کیفری دایر شده است.

رئیس سابق دادگستری شهرستان پردیس تصریح کرد: احداث شش شعبه تحقیق و دو شعبه تحقیق بازپرسی، واحدهای اجرای احکام مدنی و کیفری مستقل از اقدامات تشکیلات نیروی انسانی بوده است.

ضرغامی اظهار کرد: با تعیین شعب ویژه اقدامات قابل‌توجهی در حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی، مبارزه با فساد اداری، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، حفظ محیط زیست، آزادسازی حریم رودخانه و … انجام‌شده است.

وی گفت: ارزش پرونده‌هایی که طی چهار سال فعالیت دستگاه قضایی در شهرستان پردیس داشته بالغ‌بر چندین هزار میلیارد تومان به نفع حقوق بیت‌المال بوده که ما نسبت چهار سال اخیر حاکمیت قانون را در پردیس حاکم کردیم.

رئیس سابق دادگستری شهرستان پردیس افزود: نمایندگی در کمیسیون‌های مختلف ماده ۱۰۰ و ماده واحده را بر عهد داشتیم که طی این جلسات حتی یک سانتی‌متر از اراضی ملی از منطقه خارج نشده است و این موفقیت‌ها حاصل تلاش تمام کارکنان دادگستری بوده که از تمامی همکاران تقدیر می‌کنیم.

ضرغامی ادامه داد: ظرف مدت چهار سال به این وضعیت مطلوب رسیدیم؛ در سند چشم‌انداز هدف امنیت قضایی بوده که امروز در منطقه حاکم است که احقاق حق شهروندان به‌خوبی انجام‌شده است.

ضرغامی تصریح کرد: در دادگستری پردیس نیاز به‌واسطه و روند خاصی وجود نداشت و شهروندان طی روند کوتاهی به دادخواست‌ها رسیدگی شد و این روند بدون شک با زیرساخت‌های ‌موجود به کمک رؤسای جدید دادگستری و دادستان شهرستان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: زمین یک هکتاری دستگاه قضا در پردیس قابلیت ساخت منازل سازمانی را دارد که امیدواری این امر تحقق پیدا کند.

رئیس سابق دادگستری شهرستان پردیس افزود: نبود پزشکی قانونی و تعزیرات حکومتی مشکلاتی را ایجاد کرده که امیدواریم با همت رؤسای جدید این خلأ رفع شود.

ضرغامی ضمن تقدیر از مدیران شهرستانی گفت: شرکت عمران، شهردار و شورای اسلامی شهر پردیس، شورای شهر و شهرداری بومهن و … که برای احداث و راه‌اندازی دادگستری تلاش‌های زیادی داشتند تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پس از یک سال با موافقت اسماعیلی که از ذخایر مدیریتی کشور هستند موفق شدیم مأموریت خود را پایان برسانیم، اظهار کرد: ماهانه بیش از سه هزار پرونده وارد دادگستری شده که با نظرسنجی‌های به‌عمل‌آمده و اقبال عمومی در رسیدگی به آن موفق عمل کرده‌ایم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا