اجرای فاز نخست پروژه تفریحی-توریستی «بام پردیس» + تصاویر

شهردار پردیس از ادامه عملیات اجرای فاز نخست پروژه 80 هکتاری تفریحی توریستی «بام پردیس» در این شهر خبر داد.

به گزارش صبح پردیس؛ محمد لاله اظهار داشت: یکی از زیباترین چشم‌اندازهای نه تنها شهر و شهرستان پردیس؛ بلکه شمال شرق استان تهران را می‌توان در بلندی‌های شهر پردیس یافت.

وی افزود: این ارتفاعات در بخش‌های شمالی پردیس واقع است و از آن می‌توان بسیاری از نقاط زیبا و کوهستانی منطقه را مشاهده نمود.

شهردار پردیس اضافه کرد: با توجه به وجود اراضی طبیعی و بکر، ایده‌ای تحت عنوان بام پردیس در مجموعه شهرداری پردیس مطرح و سپس امور مقدماتی شامل تهیه طرح به همراه جانمایی فضاهای تفریحی، خدماتی، ورزشی، گردشگری و … انجام شد.

محمد لاله در خصوص مشخصات فیزیکی طرح خاطرنشان کرد: این طرح بزرگ با برآورد هزینه 950 میلیاردر یال در زمینی به مساحت 80 هکتار مراحل احداث خود را آغاز نمود.

وی افزود: با توجه به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و رویکرد به راهبردهای اقتصاد مقاومتی، هدف از اجرای طرح بام پردیس، ایجاد محیطی زیبا و نشاط‌آور برای شهروندان و همچنین فراهم‌سازی موقعیتی گردشگری در چند قدمی پایتخت در راستای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهر است.

شهردار پردیس در ادامه به تشریح فضاهای طراحی‌شده در مجموعه توریستی بام پردیس پرداخت و گفت: در این طرح فضاهای گردشگری و تفریحی زیبا و کاربردی در نظر گرفته‌شده است که از آن جمله می‌توان به احداث متل در مساحت دو هزار مترمربع، استخر و سالن ورزشی به مساحت دو هزار و 500 مترمربع، ساختمان فرهنگی و مذهبی به مساحت 800 مترمربع، رستوران به مساحت یک هزار و 140 مترمربع و سالن آمفی‌تئاتر روباز به مساحت یک هزار و 500 مترمربع اشاره کرد.

لاله افزود: از دیگر فضاهای تعریف‌شده در این مجموعه می‌توان به مانژ اسب سواری به مساحت 24 هزار مترمربع، پیست اسکی روی چمن و لژ سواری به مساحت 26 هزار و 400 مترمربع، محل کایت‌سواری شامل تراس جهت پرش‌های نمایشی توسط افراد حرفه‌ای، آلاچیق، برکه‌ها، فضای سبز، پیاده‌روها، شبکه معابر، کمپین، ورودی‌های اصلی و فرعی، ساختمان اورژانس و ساختمان‌های اداری اشاره نمود.

محمد لاله ادامه داد: در فاز نخست مسیر پیاده‌رو، آب‌نما، پله‌ها و پاگردهای بام پردیس از انتهای بلوار خلیج‌فارس شمالی فاز دو و مسیر دسترسی خودرو از روستای واصفجان به همراه چهار پارکینگ و … بااعتبار 20 میلیارد ریال در سال جاری احداث می‌شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده قرار است در اجرای طرح از مصالح سنگی مناسب و مقاوم برابر سرمای نسبتاً شدید ارتفاعات منطقه استفاده‌شده و نوع طراحی پله‌ها به لحاظ شاخص‌هایی همچون ارتفاع، کف و نوع سنگ نیز متناسب با همه گروه‌های سنی باشد.

به گفته شهردار پردیس، یکی از مهم‌ترین موضوعات مدنظر گروه طراحی پروژه بام پردیس، توجه ویژه به مقوله‌های محیط زیستی است؛ ازاین‌رو طبیعت بکر و توپوگرافی کوهستانی منطقه اجرای طرح با کمترین تغییر مواجه می‌شود.

محمد لاله در پایان خاطرنشان کرد: بی‌شک تحقق و اجرای همه‌جانبه پروژه مجموعه توریستی بام پردیس نه تنها نقطه عطفی در تأمین سرانه تفریحی، ورزشی، فرهنگی و خدماتی و … شهر پردیس خواهد بود که به یاری خداوند با اجرای موفق آن، گام بلندی درزمینه توسعه صنعت گردشگری و ایجاد درآمدهای پایدار در شهر پردیس و شرق استان تهران برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا