پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس تا چند ماه آینده پایان می‌یابد/ فعالیت غیرمجاز معادن شن و ماسه اطراف تهران

معاون رئیس‌جمهور از فعالیت غیرمجاز معادن شن و ماسه اطراف تهران خبر داد و گفت: تا چند ماه آینده کار پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس به اتمام می‌رسد.

به گزارش صبح پردیس؛ معصومه ابتکار در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان فاطمه‌زهرا (س) جاجرود در خصوص عدم فعالیت صنایع آلاینده‌ای که در شعاع 120 کیلومتری تهران هستند، اظهار کرد: ما کماکان با قاطعیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم و هیچ‌گونه بارگذاری جدید، خارج از ضوابط و مقررات در این دوره انجام نشده است.
معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: متأسفانه در گذشته دوره‌ای را داشتیم که نسبت به این مسائل بسیار کم‌توجهی شده بود و پیرو آن آلایندگی زیادی را تحمیل کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: امروز شاهد فعالیت غیرمجاز معادن شن و ماسه در اطراف تهران هستیم که آلودگی هوای تهران را تشدید می‌کند و به‌طور حتم نسبت به برخورد با این معادن برخواهیم آمد؛ کما اینکه سال گذشته نیز برخوردهایی داشتیم و امسال نیز این برخوردها را ادامه خواهیم داد و امیدواریم امسال زمستان بهتری را داشته باشیم.
ابتکار در خصوص پرونده مطرح‌شده در خصوص عودت فاز 8 شهر جدید پردیس به محیط‌زیست اظهار داشت: این پرونده در حال پیگیری است و متأسفانه ازاین‌گونه تخلفات در سال‌های قبل اتفاق افتاده است؛ اما سازمان با قوت پیگیر این موارد است تا به نتیجه‌ای مطلوب برسد.
وی در خصوص نتایج توافق‌نامه زیست‌محیطی پاریس، گفت: این توافق‌نامه حدود یک ماه و نیم پیش در دولت به تصویب رسید و در دستور کار مجلس شورای اسلامی است و در کمیسیون‌ها این توافق‌نامه را دنبال می‌کنیم و امیدواریم با تصویب مجلس شورای اسلامی جزو کشورهایی باشیم که به توافق‌نامه پاریس پیوستیم.
معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: برنامه ملی در رابطه با کاهش انتشار و گازهای گلخانه‌ای و همچنین انطباق با شرایط تغییر اقلیم از نظر خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها توسط دولت تدوین‌شده و در بسیاری از زمینه‌ها اجرایی شده است.
ابتکار تصریح کرد: از جمله اقداماتی که در دولت تدوین و اجرایی شده است، می‌توان به اصلاح الگوی مصرف انرژی اشاره کرد که یکی از اصلی‌ترین نیازهاست و همچنین کاهش آلاینده‌های هوا نیز یکی از نتایج آن خواهد بود.
وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط‌زیست با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند، اضافه کرد: همچنین اقداماتی بسیار خوبی در وزارت نفت و وزارت نیرو در حال انجام است و چشم‌انداز خوبی در این خصوص وجود دارد.
ابتکار در خصوص زمان اتمام پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس نیز گفت: وزارت نیرو نوید داده است تا چند ماه آینده کار به اتمام می‌رسد که البته تأخیرهایی مشاهده می‌شود اما پیشرفت کار در این پروژه وجود دارد.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: اعلام شده تا آذرماه باوجود مشکلات، موانع و محدودیت‌های شدید اعتباری که دولت دارد کار به اتمام می‌رسد و دولت لحظه‌ای از کار و تلاش دست نکشیده است و کماکان و باقوت پیگیر این موضوع هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا