جمع‌آوری 500 میلیون تومان توسط خیرین سلامت در شهرستان پردیس

در نخستین همایش خیرین سلامت در شهرستان پردیس 500 میلیون تومان جمع‌آوری شد.

به گزارش صبح پردیس؛ پیش از ظهر امروز طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن توسلی امام جمعه شهرستان پردیس، مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس و مسعود توانا مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان تهران، شهرداران پردیس و بومهن، رئیس اداره بهداشت شهرستان پردیس، قائم‌مقام اجرایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اعضای شورای شهر بومهن و خیرین پردیس نخستین همایش خیرین سلامت در سالن پارسیان شهر بومهن آغاز به کار کرد.

در این مراسم امام جمعه و فرماندار شهرستان پردیس به ایراد سخنانی در خصوص لزوم بهبود سلامت جامعه پرداختند.

*کمبود در سرانه درمانی در شهرستان پردیس

رییس مجمع خیرین سلامت شهرستان پردیس و شهردار پردیس با اشاره به کمبود در سرانه درمانی در شهرستان پردیس، گفت: بیمارستان الغدیر، بیمارستانی خیریه بوده و تعرفه ای مابین بیمارستان دولتی و خصوصی دارد.
محمد لاله در همایش تجلیل از خیرین سلامت اظهار کرد: در شهرستان پردیس، فضای زیادی از سرانه درمانی باقی‌مانده است که شاید با چندین میلیارد هم نتوان این فضا را تکمیل و قابل‌استفاده کرد؛ اما شاید با یک تفکر و نظر خیلی ساده بتوان این کار را انجام داد و لذا از همه تقاضا می‌شود ایده‌ها و نظرات خویش رابه مجمع ارائه دهند.
وی با اشاره به کمبودها در کشور، افزود: با توجه به شرایط موجود، وضعیت بودجه‌های عمرانی و رکود اقتصادی حاکم بر کشور، دولت توانایی انجام پروژه‌های عمرانی را به شکلی که عامه مردم انتظار دارند را ندارد.
شهردار پردیس با اشاره به نیاز به ساخت چندین بیمارستان در بازه ده ساله در شهرستان پردیس، تصریح کرد: باید راهکارهایی را برای انجام این مهم بیندیشیم تا درعین‌حال که منابع مالی محدود داریم، بتوانیم از امکانات شهرستانی به نحو احسنت استفاده کنیم.
لاله خاطرنشان کرد: دو بیمارستان در سطح شهرستان داریم که هرکدام مشکلات خاص خودشان را دارند؛ لذا بنده از مسئولان تقاضا دارم تلاش کنند تا این بیمارستان‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی تقویت بشود.
وی با اشاره به خیریه بودن بیمارستان الغدیر تاکید کرد: بسیاری از مردم گمان می‌کنند بیمارستان خیریه می‌بایست به‌صورت رایگان خدمات ارائه بدهد؛ درصورتی‌که طبق اطلاعات ما تعرفه بیمارستان خیریه مابین بخش خصوصی و دولتی است وامیدواریم با کمک مسئولان مشکل این بیمارستان برطرف شده و خدمات‌دهی خود را آغاز کند.

*خانه بهداشت شهرستان پردیس پاسخگو نیست

حسن خیرخواه رئیس اداره بهداشت شهرستان پردیس نیز درباره مجمع خیرین سلامت و فعالیت‌های شبکه بهداشت این شهرستان سخنرانی کرد و گفت: سال گذشته شبکه بهداشت شهرستان پردیس از شمیرانات جدا شد و این شبکه با سه مرکز بهداشتی درمانی در پردیس و هشت پایگاه برون سپار به همت دولت با توجه به مبحث برون‌سپاری خدمات بهداشتی و درمانی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: هفت خانه بهداشت این شهرستان با توجه به جمعیت حداقل 200 هزار نفری پاسخگو نیست و نبود بیمارستان دولتی نیز باعث مشکلات زیادی شده است که امیدواریم با حمایت خیرین این نواقص رفع شود.

در ادامه این مراسم از خیرین سلامت شهرستان پردیس با اهدای لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

*تدابیر خاصی برای سلامت در بودجه سال آتی درنظر گرفته شده است

مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس نیز در این همایش اظهار کرد: فلسفه گرد هم آمدن افراد در این مکان این است که مردم ایران به ذات خیر هستند و در مقاطع حساسی که در کشور به وجود آمده است، این موضوع را بارها ثابت کرده‌اند.
وی افزود: بعد از انقلاب، مردم با تشکیل بسیج سعی در همکاری برای رفع گرفتارها کردند و همه شاهد بودیم هرجا که مردم پای‌کار آمده‌اند، امور به بهترین نحو انجام‌گرفته است.
حیدری با اشاره به سیاست‌های سلامت در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: آنچه از بودجه‌های دولتی مقدور بود به این امر اختصاص داده‌شده است و در بودجه سال آتی کشور نیز تدابیر خاصی برای سلامت نیازمندان و دیگر افراد جامعه در نظر گرفته‌شده است.
فرماندار پردیس در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیران سلامت در شهرستان خاطرنشان کرد: هرچند این مجمع دیر تشکیل شد؛ اما با توجه به گذشت چهار سال از تأسیس شهرستان پردیس، کارها تا حدودی انجام‌شده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس سلامت را از دغدغه‌های اصلی مردم دانست و گفت: باید در این مورد به‌طور ویژه عمل کرد و آرامش را در اذهان مردم به وجود آورد؛ زیرا اگر در مباحث امنیت و سلامت موفق عمل کنیم می‌توانیم در دیگر حوزه‌ها ازجمله آموزش‌وپرورش، فرهنگ و اقتصاد عملکرد مثبتی داشته باشیم.

*پردیس بیمارستان دولتی ندارد
امام‌جمعه محترم پردیس نیز با اشاره به کمبودهای شهرستان پردیس در حوزه درمان، اظهار کرد: سرانه فضای درمانی در شهرستان ما به‌مراتب از شهرهای حومه تهران کمتر است.
وی افزود: هنوز بسیاری از همشهریان ما برای درمان به تهران مراجعه می‌کنند؛ چراکه در این شهرستان بیمارستان دولتی وجود ندارد.

انتهای‌پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا