وزیر راه و شهرسازی: تدابیر ویژه برای حل مشکلات مسکن مهر پردیس داریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: تدابیر ویژه برای حل چالش‌های پردیس داریم؛ اما این به مفهوم افزایش سقف تسهیلات نیست.

به گزارش صبح پردیس؛ عباس آخوندی در حاشیه شانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران، اظهار کرد: برای کاهش قیمت اوراق مسکن درصدد افزایش عرضه هستیم،ولی به دنبال افزایش سقف تسهیلات فردی مسکن مهر نیستیم چرا که نمی‌خواهیم این انتظار در جامعه ایجاد شود، بنابراین به دنبال حل مسائل زیرساختی واحدهای مسکن مهر به خصوص در شهر جدید پردیس هستیم.

وی گفت: در حوزه اوراق مسکن در حال افزایش عرضه هستیم و باز هم با افزایش عرضه اوراق مسکن می‌خواهیم قیمت آن را کاهش دهیم چرا که بنده موافق مداخلات دولتی نیستم.

وی افزود: مداخلات دولتی موجب یک بی‌انضباطی درازمدت در بازار می‌شود. پس هر کاری که براساس سیستم بازار عمل کند پایداری و قابلیت اطمینان برای خریدار و خانواده را به همراه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: پس تصمیمات فردی بازار مسکن را از وضعیت خود خارج می‌کند. بنده معتقد به ایجاد نهاد در بازار هستم چرا که این نهادها می‌توانند در درازمدت اقدامات بهتری انجام دهد.

وی بابیان اینکه  در حال حاضر قیمت واحدهای مسکن مهر در شهر پردیس افزایش زیادی پیدا کرده است  گفت: درحال حاضر تقریبا تمام شهرها را درخصوص پروژه مسکن مهر پوشش دادیم و تمام شده است. اما چالش‌هایی درخصوص مسکن مهر در شهر پردیس داریم که برای آن جلساتی برگزار کرده و در صدد هستیم که باز هم جلساتی را برگزار کنیم تا برای آن تدابیر ویژه‌ای داشته باشیم.

آخوندی اضافه کرد: این تدبیر لزوما به معنای افزایش سقف تسهیلات فردی مسکن مهر نیست چرا که نمی‌خواهم این انتظار را در جامعه ایجاد کنم که مردم منتظر افزایش سقف تسهیلات باشند.

وی تاکید کرد: بنده به دنبال حل مسائل زیرساختی مسکن مهر مثل تامین آب،‌برق، فاضلاب، ایجاد راه و مدرسه هستم چرا که این موارد پرهزینه هستند.

وی افزود: مقدمات مسکن اجتماعی با توسعه‌ای شدن بانک مسکن در حال انجام است، واقعیت این است که اجرای این طرح حتما باید پس از اتمام مسکن مهر باشد.

آخوندی ادامه داد: در این شرایط تنگنای اعتباری، مشکلات زیادی برای تامین مالی وجود دارد اما به هر حال در حال انجام اقدامات آن در سازمان برنامه و بودجه و نهادهای تصمیم‌گیر هستیم تا وقتی که مسکن مهر به اتمام رسید آن را شروع کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا