وجود ورزشکاران مستعد در شهرستان پردیس/ رضا کفایتی از بهترین دونده‌های پردیسی به بازی‌های جهانی فرانسه دعوت‌شده است

رئیس هیئت دو و میدانی پردیس با اشاره به وجود ورزشکاران مستعد در شهرستان پردیس گفت: رضا کفایتی با 17 سال سن یکی از بهترین دونده‌ها در پردیس است، که اخیراً در مسابقات آسیایی رتبه سوم را به‌دست آورده و به‌عنوان نماینده بازی‌ها در رشته ده‌گانه دو و میدانی به بازی‌های جهانی فرانسه دعوت‌شده است.

به گزارش صبح پردیس، حمیدرضا سلیمی اظهار کرد: در راستای استعدادیابی با هماهنگی مدیران مدارس، حسین شعبانی ساکن روستای باغکمش را پیدا کردیم، این ورزشکار مستعد در رشته پرتاب نیزه در اولین مسابقه رسمی استانی خود موفق شد رتبه قهرمانی استان را به‌دست بیاورد و در دومین مسابقه رسمی، قهرمان کشوری را کسب کرد.

وی افزود: با همکاری فدراسیون توانستیم شرایط تمرین را در پیست تهران برای این ورزشکار ایجاد کنیم، متاسفانه دوری راه و مشکلات مالی مانع از ادامه تمرینات شد و این ورزشکار مستعد از ورزش کناره‌گیری کرد.

سلیمی در ادامه تصریح کرد: از دیگر استعدادهای درخشان ما علی ممی زاده از پرتاب‌کننده دیسک است، استعداد و فعالیت بسیار خوبی داشتند ولی متأسفانه به دلیل مشکلات مالی ورزش را کنار گذاشتند، آقای محمدحسین علیجانی را در رشته‌ی دوی صحرا نوردی در سطح استان و کشور داریم که از دیگر استعدادهای درخشان شهرستان پردیس است، این ورزشکار مستعد رتبه‌های زیادی کسب کرده است از جمله مسابقات امیدهای آسیا که اولین مدال طلای مسابقات را در رشته دو و میدانی به‌دست آورد.

رئیس هیئت دو و میدانی با اشاره به مشکلات این ورزش در پردیس گفت: در پردیس پیست دو و میدانی نداریم تا بتوانیم تمرینات دو میدانی، پرتاب نیزه و پرتاب دیسک را به صورت استاندارد انجام بدهیم، طی 9 سال گذشته باوجود کمبود امکانات و اعتبارات صاحب سکو بودیم و افتخارات زیادی کسب کردیم.

سلیمی افزود: به دلیل نداشتن فضای ورزشی مناسب از بلوارهای کم تردد هوافضای بومهن به‌عنوان پیست دو و میدانی استفاده کردیم، وسایل موردنیاز ورزشکاران در رشته پرتاب نیزه و دیسک شبیه‌سازی کردیم و اصول اولیه پرتاب، نحوه گرفتن قبضه نیزه، نحوه دویدن با نیزه، قطاع و زاویه پرتاب را به ورزشکاران آموزش می‌دادیم و با وجود این محرومیت‌ها در رشته پرتاب نیزه قهرمان داشتیم.

سلیمی افزود: کار کردن بدون توقع مالی کار هر کسی نیست، متأسفانه امسال تیم ما به دلیل مشکلات مالی، بدقولی مسئولان و دیگر مشکلات کارنامه خوبی نداشت، تمامهیئت های ورزشی فضای اختصاصی و تعریف‌شده دارند، متأسفانه برای دو و میدانی چنین فضایی نداریم.

رئیس هیئت دو و میدانی پردیس ادامه داد: در طی سال‌های خدمتم در پردیس هیچشهریه‌ای از کارآموزانم دریافت نکردم، به این دلیل که امکانات استانداردی در اختیار این عزیزان قرار ندادیم, تا امروز این فعالیت‌ها را انجام دادیم و کماکان با عشق و امید به فردای بهتر کار می‌کنیم و از مسئولان عزیز امید مساعدت داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا