شناسایی واحدهای جدید کارواش و آبکاری در پردیس

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس از پایش ۱۱ واحد صنعتی و خدماتی و شناسایی یک واحد جدید کارواش و یک واحد جدید آبکاری در گشت و پایش ویژه مأموران اجرایی خبر داد.
به گزارش صبح پردیس، عزیز میکائیلی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح پایش زیست‌محیطی و پایش ۱۱ واحد صنعتی و خدماتی، یک واحد جدید کارواش و یک واحد جدید آبکاری توسط یگان حفاظت این اداره شناسایی و وضعیت زیست‌محیطی این واحدها موردبررسی قرار گرفت.
وی افزود: عدم آگاهی و دانش کافی برخی متصدیان کارواش و مسئولین آبکاری‌ها از اثرات مخرب پساب‌های آلاینده واحدهای مزبور بر محیط زیست موجب شده است بسیاری این واحدها ناآگاهانه نسبت به تخلیه پساب خام و آلاینده به چاه‌ها، آب‌های سطحی یا مزارع کشاورزی اقدام کنند، این در حالی است که امروزه در اکثر کشورهای دنیا کلیه واحدهای دارنده پساب آلوده خصوصاً کارواش‌ها مجهز به سیستم تصفیه پساب و حدالامکان استفاده مجدد از پساب هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: کلیه واحدهای آب‌بر و آلاینده بایستی بر اساس ضوابط و مقررات نسبت به جمع‌آوری و انتقال به مکان‌های مناسب و مورد تأیید محیط‌زیست منتقل شوند.
میکائیلی با بیان اینکه تمام صنوف و صنایع مجاز و غیرمجاز ملزم به رعایت قوانین و مقررات زیست‌محیطی هستند، گفت: صنایع، مراکز خدماتی و کارگاه‌های مستقر در شهرستان علی‌الخصوص واحدهای مجازی که نسبت به احداث سیستم تصفیه فاضلاب اقدام نموده‌اند به‌صورت مستمر تحت پایش بوده و با واحدهای آلاینده که موجب آلودگی منابع آب، خاک و هوا شده، برخورد قاطع قانونی به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا