همکاری شهروندان پردیسی برای کشف تخلفات صنفی/ قاچاق برنامه‌های اقتصادی کشور را مختل می‌کند

مسؤول بازرسی و کشف کالای قاچاق اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس با بیان اینکه قاچاق برنامه‌های اقتصادی کشور را مختل می‌کند، گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود هرگونه تخلف صنفی و تجاری را از طریق شماره تلفن 124 اعلام کنند.

محمد حیدریان صبح امروز در جلسه‌ای با مسؤولان شهرستان پردیس، قاچاق را پدیده‌ای مخرب دانست و ادامه داد: قاچاق برنامه‌های اقتصادی کشور را مختل می‌کند.

وی افزود: همچنین قاچاق کالا و ارز از طرفی باعث کاهش توسعه اقتصادی و از طرفی دیگر باعث کاهش تولیدات داخلی و افزایش بیکاری در کشورمان می‌شود.
مسؤول بازرسی و کشف کالای قاچاق اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس در خصوص اینکه لوازم آرایشی و بهداشتی مجاز چه خصوصیات و مشخصاتی باید داشته باشند، گفت: شهروندان هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی و داخلی به مشخصات کالا که بر روی بسته‌بندی کالا باید درج‌شده باشد، توجه کنند.
حیدریان تصریح کرد: بسته‌بندی محصولات خارجی باید دارای برچسب مجاز و چاپ مشخصات کالا از جمله شماره مجوز واردات از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نام و نوع محصول، نام شرکت واردکننده، نام کشور تولیدکننده، مختصری توضیح درباره نحوه مصرف، تاریخ تولید و انقضای مصرف و شماره سری ساخت باشد.
وی اضافه کرد: در بسته‌بندهای محصولات داخلی نیز مشخصات کالا از جمله مواردی مانند نام و نوع محصول، شماره پروانه ساخت و بهره‌برداری محصول، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، حجم یا وزن، نشانی کارخانه، مواد متشکله، شرایط نگهداری، قیمت مصرف‌کننده، نشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عبارت ساخت کشور ایران باید درج‌شده باشد.
مسؤول بازرسی و کشف کالای قاچاق اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس افزود: در این طرح و طبق قانون، کالاهای مشمول قاچاق جمع‌آوری و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

حیدریان ادامه داد: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و تجاری، اخبار و شکایات خود را از طریق شماره تلفن 124 به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس اعلام کنند.
وی در خصوص کالاهای موردنظر در صنف لوازم خانگی، گفت: یکی از راه‌های تشخیص کالاهایی که مشمول قاچاق نیستند، داشتن ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش معتبر است.
حیدریان تصریح کرد: همچنین کسبه جهت هرگونه خرید لوازم خانگی برای عرضه در بازار مصرف باید از مراکز فروش و پخش مجاز کالا و با اخذ فاکتور خرید معتبر اقدام کنند تا در صورت حضور بازرسان این اداره با ارائه مدارک و اسناد مربوط به اصالت کالا ظن به قاچاق بودن کالاهای وارداتی آنها برطرف شود.
مسؤول بازرسی و کشف کالای قاچاق اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس افزود: یکی از موارد تشخیص تجارت سالم کالا، صدور فاکتور معتبر به همراه درج مشخصات و شناسنامه کالاست.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا