امضای تفاهم‌نامه همکاری پارک فناوری پرديس با مراكز فناوری اتريش

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری ایران و اتریش در حوزه پارک‌های فناوری و خوشه‌های فناوری، همکاری‌های فناورانه پارک فناوری شهر پردیس و مراکز فناوری اتریش توسعه خواهد یافت.

به گزارش صبح پردیس؛ امین‌رضا خالقیان  که در قالب هیئت عالی‌رتبه ایرانی در اتریش به‌سر می‌برد، با اشاره به این خبر افزود: تفاهم‌نامه امضاشده که مذاکرات آن طی یکسال گذشته در جریان بود، کمک خواهد کرد تا شرکت‌های ایرانی بتوانند طرف‌های متناظر خود را شناسایی کرده و با پشتوانه مناسب، همکاری‌های فناورانه خود را تعریف نمایند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست فناوری ایران و اتریش گفت: در این نشست شرکت‌های فناور اتریشی با پارک فناوری پردیس و مزیت‌های آن آشنا شدند و مذاکراتی به‌منظور توسعه روابط با شرکت‌های عضو پارک انجام شد که نیازمند پیگیری برای اجرایی شدن است.
خالقیان همچنین به حضور در نشست با دانشجویان و متخصصین ایرانی مقیم اتریش اشاره کرد و افزود: در این نشست که معرفی پارک و فرصت‌های آن به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی بود، پیشنهادهاییی در خصوص امکان همکاری شرکت‌های عضو پارک با نخبگان ایرانی مقیم اروپا دریافت شد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس با اشاره به برگزاری نشست فناوری‌های کارا در وین گفت: در این نشست نیز موضوع اجرایی شدن تفاهم‌نامه امضاشده از طریق استفاده از مزایای دوو کشور برای فعالیت‌های فناورانه مطرح گردید و برخی طرح‌های دولت اتریش برای حمایت از این فعالیت‌ها تشریح شد.
شایان ذکر است سفر هیئت عالی‌رتبه فناوری ایران به اتریش به ریاست معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و باهدف توسعه همکاری‌های فناوری دو کشور طی روزهای نهم تا یازدهم اسفند سال‌جاریی برگزار گردید.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا