همایش آموزش پیشگیری و کنترل دیابت در بومهن برگزار شد

همزمان با هفته ملی دیابت، همایش پیشگیری و کنترل در هفته ملی دیابت در بومهن برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، همزمان با هفته ملی دیابت، همایش آموزشی پیشگیری و کنترل دیابت با حضور مسئولان شهرستان پردیس و شهروندان بومهنی، به همت واحد فرهنگی اجتماعی و سرای محله یاس در فرهنگسرای مهر بومهن برگزار شد.

معاون فنی، عمرانی و شهرسازی شهرداری بومهن در خصوص این همایش اظهار کرد: همایش آموزشی فوق با حضور مسئولین شهرستانی و شهروندان بومهنی در سالن فرهنگسرای مهر با دعوت از پزشکان و متخصصان اطفال، داخلی، مامائی، کارشناس تغذیه و روانشناس به همراه انجام تست غربالگری، فشارخون و قند خون انجام پذیرفت.

حسن الماسی افزود: هدف از برگزاری این همایش افزایش آگاهی عموم شهروندان در مورد علل، درمان و عوارض مربوط به دیابت،‌ آموزش تغذیه و سبک زندگی سالم در پیشگیری از دیابت، ارتقاء سطح سواد سلامت شهروندان، تغییر الگوهای رژیم غذایی و غیره است.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری بومهن در هفته جهانی دیابت، ادامه داد: برگزاری غربالگری در سطح سرای محلات منطقه، کلاس‌های آموزشی و توزیع بروشور آموزشی در خصوص کنترل و پیشگیری از دیابت، از مهم‌ترین برنامه‌هایی می‌باشد که همه به‌صورت رایگان در سطح شهر انجام می‌شود.

الماسی با بیان حمایت شهرداری و شورای شهر بومهن از این برنامه‌ها، خاطرنشان کرد: سلسله کارگاه‌های آموزشی و همایش‌هایی که از سوی سراهای محله با هماهنگی واحد فرهنگی اجتماعی ترتیب داده می‌شود، به‌صورت رایگان در سطح شهر انجام می‌شود.

لازم به ذکر است دکتر اکبر احمدی فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم کودکان در این همایش در خصوص تغذیه مناسب جهت پیشگیری و کنترل دیابت و تأثیرات دیابت بر بدن انسان و همچنین مدیریت و کنترل استرس افراد دیابتی سخنرانی کرد.

 

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. باسلام. من مدت دوسال هست که فهمیدم دیابت دارم و به مدت دوماه است که ساکن بومهن شدم وتمایل به عضوشدن و گرفتن کارت دیابت دارم. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا