نماینده مجلس مستقل پردیس مورد نیاز است/ تقسیم استان تهران به چند استان شایعه است

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس گفت: با توجه به افزایش جمعیت پردیس، نماینده مجلس مستقل پردیس مورد نیاز است

به گزارش صبح پردیس، محسن علیجانی زمانی از لزوم نیاز ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس به نماینده مستقل خبر داد. در زیر مشروح این گفتگو را می‌خوانید:

* اصولا قبول دارید که ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس نیاز به نماینده مستقل در مجلس دارند یا خیر؟

بله، برخی از شهرستان های تهران مانند ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس نیازهای متعددی دارند، که در چند سال آینده می‌طلبد استقلال سیاسی و نمایندگان مستقلی داشته باشند.

جمعیت پردیس تا چند سال آینده به ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار نفر خواهد رسید و نماینده مجلس مستقل پردیس مورد نیاز است، یا ری با یک میلیون نفر جمعیت و سابقه تاریخی و باستانی بسیار، نیاز به نماینده مستقل دارد، کسی که درگیر شهر تهران با ۹ میلیون نفر جمعیت می شود، قطعا نخواهد توانست، آن طور که لازم است، به مطالبات ری، اسلامشهر و پردیس برسد.

* چه اقدامی برای تامین این نیاز در مجلس صورت گرفته؟

در حال حاضر نمایندگان در مجلس طرحی برای این موضوع داده اند که اسلامشهر و پردیس نمایندگان مستقلی در مجلس داشته باشند، ممکن است برخی از این هم پا را فراتر گذاشته و تقسیم استان تهران به ۴ استان را مطرح کنند، البته من فکر نمی کنم استان تهران نیاز به تقسیم به ۴ استان را داشته باشد، اما شهرستان های این استان مانند ری، اسلامشهر و پردیس نیازهای مستقلی دارند، که باید تامین شود.

خود نمایندگان مجلس به فکر استقلال نمایندگان در اسلامشهر و ری هستند.

* پس تشکیل استان تهران جنوبی به مرکزیت اسلامشهر در آینده ای نزدیک صحت داشته؟

خیر، آن که به نقل از آقای نوبخت، سخنگوی دولت گفته شده استان تهران جنوبی با محوریت اسلامشهر تشکیل می شود، شایعه ای بیش نبود، بنده از طریق خود آقای نوبخت پیگیری کردم.

* تقسیم استان تهران به چند استان دیگر چطور؟

این که تهران به چند استان تبدیل شود، نیز شایعه است و پیگیری های بنده از طریق چند تن از مسئولین نشان داد، که این مطالب شایعه بوده و پایه ای ندارد، اما این که برخی نمایندگان استان تهران از نظر نمایندگان مجلس مستقل شوند، منطقی است، در حال پیگیری در مجلس شورای اسلامی هم هستیم.

فکر می کنم در آینده ای نزدیک این امر محقق شود و مردم این شهرستان ها بتوانند نمایندگانی مستقل در خانه ملت داشته باشند.

* ری و شمیرانات حتی شورای شهر مستقل هم ندارند، در این خصوص برخی موافق تشکیل شورای مستقل هستند و برخی مخالف، شما جزو کدام دسته هستید؟

ما دو منطقه در کل ایران داریم که شورای شهر مستقل ندارد و آن دو منطقه تجریش و ری است، که نیاز به شورای شهر مستقل دارند و باید به این امر پرداخته شود، در مجالس قبلی پیگیری هایی صورت پذیرفته که اجرایی نشده، امیدوارم پیگیری های فعلی به نتیجه رسیده و در آینده ری و تجریش نیز شورای شهر مستقل داشته باشند.

چرا که ما باید به عنوان نماینده های مردم در مجلس، به خواسته ها و مطالبات آن ها اهمیت دهیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا