اجرای بازی‌های سنتی عشایر در نمایشگاه‌های تابستانی عشایری شهرستان پردیس

رئیس هیئت ورزش‌های بومی محلی شهر پردیس با اشاره به اینکه با حمایت مسئولان، توانایی برگزاری نمایشگاه‌های تابستانی عشایری را در منطقه داریم، گفت: برای زنده نگه‌داشتن بازی‌های سنتی، عشایر در این نمایشگاه‌ها بازی‌های سنتی برای بازدیدکنندگان اجرا می‌کنند.

به گزارش صبح پردیس، احمد نوشین اظهار کرد: منطقه دشت لار پوشش گیاهی خوبی دارد و انواع گیاهان دارویی از این منطقه تأمین می‌شود و تأمین علوفه دام از دیگر مزایای پوشش گیاهی غنی این منطقه محسوب می‌شود.
وی افزود: ماهی قزل‌آلای خال‌دار قرمز سد لار در خاورمیانه بی‌نظیر است و در این سد به‌وفور یافت می‌شود؛ در پنج کیلومتری فیروزکوه آبشار و تنگه ساواشی را داریم و توریست‌های زیادی سالانه از این تنگه بازدید می‌کنند و فضای اطراف سد لار و تنگه ساواشی محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه عشایری و جذب گردشگران داخلی و خارجی است.
نوشین گفت: با برپایی نمایشگاه عشایری تابستانی در منطقه سد لار و تنگه ساواشی می‌توانیم با جذب گردشگران داخلی و خارجی به رشد و رونق اقتصادی ساکنان منطقه کمک کنیم.
رئیس هیئت ورزش‌های بومی محلی شهرستان پردیس اضافه کرد: در صورت حمایت مسئولان و جذب حامی مالی برای برپایی نمایشگاه عشایری می‌توانیم صنعت توریسم شهرستان پردیس و روستاهای حاشیه را توسعه بدهیم.

وی تصریح کرد: ورزش‌های بومی محلی ورزش‌های سنتی هستند و زیر نظر اداره ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند و بر طبق منویات مقام معظم رهبری باید تلاش کنیم تا ورزش‌های سنتی را زنده نگه‌داریم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
نوشین با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های عشایری بیان کرد: برای زنده نگه‌داشتن بازی‌های سنتی، عشایر در این نمایشگاه‌ها بازی‌های سنتی مثل بازی هفت سنگ خانم‌ها، بازی الک دولک و یا سوارکاری عشایری را برای بازدیدکنندگان اجرا می‌کنند.
وی افزود: نمایش‌ها بر حسب سنت‌های عشایر هر منطقه اجرا می‌شوند و در هر نمایشگاه عشایری، از تمامی عشایر منطقه برای حضور در نمایشگاه دعوت خواهد شد و عشایری که اعلام آمادگی کنند در نمایشگاه جای‌دهی می‌شوند و عشایر در این نمایشگاه‌ها کارهای روزمره خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.
رئیس هیئت ورزش‌های بومی محلی شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های عشایری به دلیل هزینه‌بر بودن در فواصل زمانی طولانی برگزار می‌شود، در سال گذشته برپایی نمایشگاه عشایری در روستای گلخندان را با حضور معاون ریاست جمهوری و دو نمایشگاه عشایری دیگر در منطقه فیروزکوه و سعیدآباد جاجرود داشتیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا