نماز عید قربان در پردیس برگزار شد

نماز عید سعید قربان در مسجد جامع الغدیر شهر پردیس به امامت امام جمعه پردیس و یاحضور پرشور مومنان برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی امام جمعه پردیس با بیان اینکه عید سعید قربان روز ویژه دستگیری از نیازمندان و مستمندان است، اظهار کرد: مسلمانان در حج ابراهیمی ندای توحیدی مبارزه با کفر را سر می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه عید سعید قربان از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است که بخش ویژه‌ای از مناسک حج به شمار می‌رود، افزود: حجاج در این روز قربانی می‌کنند و در کشور ما هم مردم به شکل ویژه هم در نماز عید شرکت می‌کنند و هم قربانی می‌دهند؛ عید سعید قربان روز ویژه دستگیری از نیازمندان و مستمندان است.

امام جمعه پردیس با تأکید بر اینکه حضرت ابراهیم (ع) در چنین روزی فرزند و جگرگوشه خود را به‌فرمان پروردگار خود به مسلخ‌گاه آورد، تصریح کرد: آن حضرت اراده الهی را به خواسته خود ترجیح داد و مقدم شمرد و اجازه نداد ذره‌ای تردید بر ایمان به خداوند متعال در دلش ایجاد شود.

توسلی با اشاره به اینکه حج ابراهیمی کنگره عظیم مسلمانان جهان است، اضافه کرد: سه میلیون مسلمان در مناسک حج حضور دارند و گرد خانه کعبه طواف می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسلمانان در حج ابراهیمی فریاد توحیدی و ندای مبارزه با کفر و شرک سر می‌دهند، تصریح کرد: مبارزه با کفر و ظالم از ریشه‌های اصلی اسلام است؛ نباید برابر کفر سر تعظیم فرود آورد.

امام جمعه پردیس با تأکید بر اینکه باید با وحدت و همبستگی علیه کفر و صهیونیسم جهانی ایستادگی کرد، اضافه کرد: این وحدت تأثیرات بسزای در جهان اسلام خواهد گذاشت و همیشه این وحدت را باید حفظ کرد.

توسلی با اشاره به اینکه باید چهره خبیث استکبار جهانی و آل‌سعود را افشا کرد، تصریح کرد: آن‌ها خادمان حرمین شریفه نیستند، بلکه دشمن اسلام ناب محمدی (ص) هستند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان در عید سعید قربان است، اضافه کرد: باید در روز عید قربان، تبعیت از شیطان را که منجر به سقوط در قعر جهنم می‌شود را قربانی کرد.

امام جمعه پردیس با تأکید بر اینکه ملت ایران روز عرفه یک صدا دعای عرفه امام حسین (ع) را زمزمه می‌کنند، اظهار کرد: این دعا اوج بندگی را به نمایش می‌گذارد و به برکت انقلاب اسلامی مراسم های مذهبی در کشور احیا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا