برگزاری نخستین نشست شورای اداری شهرستان پردیس در سال 95/ لزوم حمایت از هزار واحد صنعتی شهرستان پردیس/ افتتاح ۴۵۰۰ واحد مسکن مهر پردیس تا پایان فروردین‌‌ماه

نخستین نشست شورای اداری شهرستان پردیس در سال 95 برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس امشب در نخستین نشست شورای اداری شهرستان پردیس، ضمن تبریک سال جدید با اشاره به نام‌گذاری امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل اظهار داشت: هر یک از ما وظیفه‌ای مهم در تحقق شعار امسال داریم که در خصوص شعار سال، مقام معظم رهبری مسئولان دولتی را به طور مستقیم خطاب می‌کنند و ما موظف و مکلف هستیم که به سخنان معظم‌له جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: سال ۱۳۹۴، سال خوبی بود و مدیران شهرستان پردیس توانستند نمره قبولی بگیرند؛ از برگزاری انتخابات پرشور مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گرفته تا آخرین مورد که سرقت خودرو حامل پول بود.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از خودروی حامل پول در پردیس به سرقت رفت که در کمتر از ۲۴ ساعت دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) به صورت مشترک و منسجم توانستند سارقان را با اموال به سرقت رفته دستگیر کنند.

حیدری تصریح کرد: گرچه این سرقت در ابتدا ناراحتی بزرگی برای ما در پی داشت، اما کشف آن اقتدار، عزت و قدرت نیروهایمان را نشان داد که شایسته است از حیدر فتاحی دادستان شهرستان پردیس و همچنین مهیار رستگاری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و اداره اطلاعات که تلاش زیادی داشتند تا این باند سارق دستگیر شوند، تقدیر شود و قرار شده که نشست ویژه‌ای تشکیل و از عوامل کشف این سرقت تجلیل شود.

حیدری در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: اگر اطلاعات لازم درباره ساخت و سازهای غیرمجاز را در اختیار مردم قرار دهیم، کمتر شاهد چنین معضلی خواهیم بود؛ مردم باید بدانند که از هر یک متر زمین خود می‌توانند در کمتر از ۶ ماه، ۴۰۰ هزار تومان کسب درآمد داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر مردم بدانند که مبلغ فروش زمین را در یک‌سال می‌توانند از زمین خود دربیاورند، با این آگاهی هیچ‌گاه زمین خود را برای ساخت و ساز نمی‌فروشند و سرمایه‌های خود را به گچ و سیمان تبدیل نمی‌کنند؛ مالکان زمین‌ها می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی یا فرمانداری اطلاعات لازم را دریافت کنند.

فرماندار شهرستان پردیس بیان کرد: با توجه به اینکه ۲۰۰ هزار نفر در مسکن مهر پردیس ساکن هستند و در آینده ۵۰۰ هزار نفر دیگر نیز سکونت پیدا می‌کنند، باید امکانات لازم فراهم شود که این مهم با کمک دستگاه‌ها در حال انجام است و امیدواریم این پروژه در سال ۱۳۹۵ به پایان برسد.

حیدری یادآور شد: همچنین حمایت از ۸ هزار واحد صنعتی شهرستان پردیس برای اشتغال‌زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی استان تهران و شهرستان پردیس به‌زودی برگزار می‌شود، گفت: این نشست با حضور استاندار و مدیران کل استان تهران با دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل می‌شود و مهم‌ترین پروژه‌های مورد نیاز شهرستان پردیس و ‌موضوعات مهم در این نشست مورد بحث و برسی قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: در صورت تصویب مصوبات، بسیاری از مشکلات در این شهرستان رفع خواهد شد و اعتبارات یک‌ ساله دستگاه‌ها در این نشست دیده می‌شود؛ همچنین به طرح‌های نیمه‌تمام دستگاه‌ها نیز اعتبارات تکمیلی می‌گیرند.

حیدری خاطر نشان کرد: تمام دستگاه‌ها و ادارات برای این نشست طرح‌ها و برنامه‌های خود را آماده خواهند کرد تا مورد بررسی قرار گیرد.

شورای اداری شهرستان پردیس

*بسترهای فراوانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در پردیس وجود دارد

امام جمعه پردیس گفت: بسترهای فراوانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان پردیس وجود دارد که این موضوع نیازمند همت مسئولان و مردم است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین توسلی امشب در نخستین نشست شورای اداری شهرستان پردیس، ضمن تبریک سال جدید با اشاره به نام‌گذاری امسال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: امیدواریم اقتصاد مقاومتی امسال توأم با اقدام و عمل باشد.

وی افزود: بسترهای بسیار فراوانی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل شامل اشتغال‌زایی، تحکیم پایه‌ها و مقاوم‌سازی اقتصاد و … در پردیس وجود دارد که در این خصوص، می‌توان به ۸ هزار واحد تولیدی صنعتی پردیس با حدود ۸۰ هزار شاغل در این صنایع اشاره کرد؛ این صنایع می‌توانند گامی مؤثر برای تحقق شعار امسال باشند.

امام جمعه پردیس ادامه داد: برخی صنایع به دلایل مختلف تعطیل و یا نیمه‌تعطیل هستند و این فرصتی است که می‌توان با کمک مسئولان و کمترین امکانات و سرمایه این صنایع آماده و فعال شوند و در این زمینه، همت اقدام و عمل مسئولان تأثیرگذار است.

توسلی گفت: در حوزه‌های دیگر همچون دامداری، کشاورزی و … شهرستان پردیس استعداد بالایی دارد که این موضوع نیازمند توجه جدی مسئولان و مردم این شهرستان است؛ امیدوارم تا پایان سال آنچه مقام معظم رهبری آرزو دارند، محقق شود و با ارائه گزارش عملکرد قابل قبول به معظم‌له، دل ایشان را شاد کنیم.
شورای اداری شهرستان پردیس

*افتتاح ۴۵۰۰ واحد مسکن مهر پردیس تا پایان فروردین‌‌ماه

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از افتتاح ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر با امکانات کامل با حضور وزیر راه تا پایان فروردین‌‌ماه جاری خبر داد.

حسین رجب‌صلاحی امشب در نخستین نشست شورای اداری شهرستان پردیس با تبریک سال جدید اظهار کرد: یک پکیج مختلف در زون فاز ۱۱ پردیس (محله ایرانشهر) شامل ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر، چهار باب مدرسه، سه مسجد که یک از این مساجد، مسجد جامع اصلی شهر پردیس است، چهار مجتمع تجاری بزرگ، هشت کیلومتر خط انتقال برق، چهار کیلومتر خط انتقال آب اصلی، سیستم گازرسانی، مخازن آب، کلانتری و … آماده افتتاح است که در پایان فروردین‌‌ماه جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات کشوری افتتاح می‌شود.

وی افزود: دو دهنه تونل دسترسی که آزادراه و جاده قدیم را به فازهای ۵، ۹ و ۱۱ متصل می‌کند، نیز به طول ۱.۷ کیلومتر با مجموع هشت لاین عبوری آماده افتتاح است که طرح این تونل‌ها دومین تونل با این نوع سبک در کشور محسوب می‌شوند؛ بعد از تونل رسالت تهران، تونل‌های دسترسی پردیس نیز با مهندسی مشابه ساخته شده‌اند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در زمان افتتاح تونل رسالت رئیس‌ جمهوری وقت حضور داشتند که امیدواریم با اتمام کار گالری‌ها، این تونل‌ها به بهره‌برداری برسد و مسئولان برای افتتاح آنها نیز حضور پیدا کنند.

رجب‌صلاحی ادامه داد: این اقدامات تنها از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس انجام نشده، بلکه امام جمعه، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، ادارات خدمات‌رسان آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن، راه و شهرسازی، محیط زیست و … به ما کمک کردند تا این پروژه‌ها انجام شود و ما به تنهایی قادر به انجام کار نبودیم؛ به همین منظور، از تمام افراد و ادارات قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تفاوت افتتاح این پروژه با دیگر پروژه‌های مسکن مهر این است که ما محله ایرانشهر را افتتاح می‌کنیم، تنها مسکن را واگذار نمی‌کنیم، بلکه تمام امکانات را برای اسکان متقاضیان تأمین کردیم و خدمات زیربنایی و روبنایی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: گاز و برق، آب و فاضلاب این محله متصل شده است و‌ باقی امکانات نیز تا پایان ماه جاری به پایان می‌رسد.

لازم به ذکر است نخستین نشست شورای اداری شهرستان پردیس با محوریت ارائه سیاست‌های راهبردی در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل در سالن کنفرانس فرمانداری پردیس برگزار شد.

در این نشست، امام جمعه، فرماندار، معاونان سیاسی انتظامی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان پردیس، مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس، فرمانده انتظامی شهرستان، بخشداران بومهن و جاجرود، رؤسای ادارات آب، برق، گاز، مخابرات، محیط زیست، ارشاد، بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، آموزش و‌ پرورش، صنعت معدن و تجارت، راه و شهرسازی شهرستان پردیس، اعضای شورای شهر و شورای بخش بومهن و … حضور داشتند.

شورای اداری شهرستان پردیس

منبع: فارس

انته‍ای‌ پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا