مشکل حاد آب در پردیس نداریم/ خط انتقال جدیدی از پشت سد لار اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: مشکل حاد آب در شهر پردیس نداریم و خط انتقال جدیدی از پشت سد لار اجرا می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، حبیب‌الله طاهرخانی اظهار کرد: مدیریت بهینه منابع یکی از اولویت‌های ما در شهرهای جدید خواهد بود که دو مؤلفه اصلی دارد؛ یکی بحث انرژی است که سعی می‌کنیم نوآوری‌های جدید را چه در شهرهای جدید و چه در واحدهای مسکونی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی داشته باشیم و حتی برای سایر شهرها الگو شویم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: کمبود آب مسأله ملی کشور است که عمده آن هم در بخش سکونتی و شهرنشینی مصرف می‌شود؛ در این خصوص سه برنامه اصلی را در شهرهای جدید دنبال می‌کنیم. یکی بحث آب‌های خاکستری است که دنیا برای آن برنامه دارد و ما نیز سعی می‌کنیم با تصفیه‌های ساده در محیط‌های سکونتگاهی بتوانیم مجدداً آب‌های مصرفی را در فضای سبز استفاده کنیم.

طاهرخانی ادامه داد: موضوع دیگر بحث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است که در دستور کار جدی ماست و به مجموعه شرکت‌های آب و فاضلاب کمک می‌کنیم تا این اماکن احداث شوند تا به بهینه‌سازی مصرف آب کمک شود.

وی تصریح کرد: طرح‌های ویژه‌ای نیز در آب‌های سطحی اجرا می‌کنیم. در برخی از فصول بارندگی زیادی داریم و آب‌های روان شکل می‌گیرد. اگر بتوانیم این آب‌ها را ذخیره کنیم و مدل‌هایی داشته باشیم که از آن استفاده بهینه شود خیلی جاها می‌توانیم نیاز آبی خود را تأمین کنیم.

طاهرخانی با بیان اینکه هم‌اکنون در شهر جدید پردیس مشکل حاد آب نداریم، گفت: خوشبختانه خط انتقال آب سد لتیان به شهر جدید پردیس انجام شد که اصلی‌ترین منبع تأمین آب پردیس است و هم‌اکنون در مدار قرار دارد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل، ظرفیت آب پردیس بسیار افزایش پیدا کرده است؛ در هفته‌های اخیر نیز جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران داشتیم و عنوان شد که در خصوص تأمین آب شهری مشکل حادی نداریم. همچنین خط انتقال جدیدی را از پشت سد لار در حال اجرا داریم که این‌ها مسأله آب پردیس را قطعاً حل خواهد کرد.

انتهای پیام/

3 دیدگاه

  1. لطفا مشکل مسکن مهر فاز ۱۱ را حل کنید بعد ۶ سال ما با مشکلات زیادی مواجه شدیم دیگر کارد به استخوان. رسیده

  2. خواهش میکنمشماره بلوهایی که در زون 2واقع در فاز 11 را که ساخته نشده اند)بدلیلکابلهای فشارقوی برق)مشخص کنید

  3. سلام علیکم . زندگی تو فاز هشت واقعا سخته هیچ پیمانکاری گوش به حرف عمران نمیده ما در دو پروژه جهاد نصر و امیر ساوالان هستیم . هیچ امکاناتی نداریم … هیچ امکاناتی نداریم …زندگی تو فاز هشت برای ما ساکنین با سگ های ولگرد خیلی درد ناکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا