81 هزار مشترک آب مسکن مهر پردیس منتظر نصب کنتور هستند

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران از انتظار 81 هزار مشترک آب مسکن مهر پردیس برای تعیین وضعیت کنتور آب خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی عزالدین در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت مقام خبرنگار، اظهار داشت: سیاست‌های کلان‌شهر پردیس در برنامه‌های شرکت آب موجود است و در بحث مسکن مهر پردیس 81 هزار مشترک باید تعیین وضعیت شوند و با برنامه‌ریزی انجام‌شده، در مواردی که مربوط به شرکت آب و فاضلاب است برای 25 هزار مشترک نصب صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر 92 درصد آب در بخش کشاورزی با بهره‌روی 32 درصد استفاده می‌شود نگران حوزه آب هستیم و همچنان تلاش داریم تا خدمات بهتری را به همه مردم و شهروندان ارائه بدهیم.

عزالدین با اشاره به خدمات اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه بهترین یاری‌رسان در امر فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از آب محسوب می‌شوند، ارتباط رسانه‌ها با مردم بیشتر از ادارات است و به همین جهت پیشنهاد‌ها را در راستای بهتر انجام امور بررسی می‌کنیم و می‌خواهیم در آگاهی‌رسانی بیشتر در زمینه مصرف بهینه آب به مردم بیشتر تلاش شود.

قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران عنوان کرد: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس در دست اجرا است، این پروژه دارای پیشرفت زیادی بوده و در واقع پساب تولیدی نیز هدر نمی‌رود و برای مصارف کشاورزی و فضای سبز استفاده می‌شود و پساب استاندارد به رودخانه‌ها تزریق می‌شود.

عزالدین در خصوص تعرفه‌های آب اظهار داشت: مرجع تعیین آب‌بها شورای اقتصاد است در این خصوص کسی نمی‌تواند بیشتر از تعرفه حق انشعاب دریافت کند و فقط در مصارف خانگی تعرفه‌ها بر اساس مصرف اعمال می‌شود.

*وجود ۲۸۰ شیر فشار شکن در شرق استان تهران

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران با بیان اینکه مطالعات تامین آب شرب شهرهای کیلان و آبسرد در حال بررسی است، گفت: ۲۸۰ شیر فشار شکن در سطح شرق استان تهران نصب شده است.

مرتضی عزالدین اظهار داشت: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه و صرفه‌جویی آب به عنوان ماده حیاتی بسیار حائز اهمیت است به‌طوری که شرکت‌های خدمات رسان با کمک رسانه‌ها می‌توانند به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به میزان بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و شرب، بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی تاکید کرد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی آب، نقش رسانه‌های جمعی و دستگاه‌های فرهنگی را در زمینه رعایت الگوی مصرف آب و آگاهی بخشی به مردم در این زمینه تعیین کننده دانست.

عزالدین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران مردم را ولی نعمتان خود می‌داند، گفت: تمام سعی و تلاشش بر این است که رضایت مردم را در رأس همه امور خود بداند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت سخن‌های زیادی برای صرفه‌جویی در مصرف آب‌شده است اما درواقع نزدیک به ۳۰ سال است که با کم‌آبی روبرو هستیم و اگر منابع آبی مدیریت نشود با خشک‌سالی جدی در سراسر کشور مواجه خواهیم شد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران ادامه داد: در سال گذشته و جاری تنها سه استان بیشتر از ظرفیت خود شاهد بارش باران بودند و مابقی استان‌ها باکمترین بارش روبرو شدند و حتی در شهرستان‌های شرق استان تهران که به‌نوعی کوهستانی محسوب می‌شود می‌بایست شاهد بارش باران و حتی برف باشیم؛ متأسفانه این رویداد رخ نداده و همه باید نگران منابع آب باشیم.

عزالدین بیان کرد: اگر مدیریت صحیح داشته باشیم می‌توانیم منابع آبی خوبی داشته باشیم به‌طوری‌که این منابع در قسمت شرب بالای ۸۵ درصد است اما در کشاورزی به زیر ۳۵ درصد رسیده است و این نشان از ضعف مدیریت در قسمت کشاورزی است؛ بیش از ۹۰ درصد کشاورزان از منابع آب شرب استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: جنگ آب دوراندیش نیست و در کشورهای همسایه منابع آبی بسیار کم است و نگران حوزه آب هستیم و تمام تلاشمان این است که بتوانیم خدمات خوبی را به‌خصوص در بخش آب داشته باشیم؛ در این راستا خبرنگاران می‌توانند به ما کمک کنند تا مدیریت منابع آبی را بهتر انجام دهیم. خبرنگاران در ارتباطی که با مردم‌ دارند حتی می‌توانند در بخش‌های مختلف مانند تعرفه‌ها، پس آب و… با پیشنهاد‌های خود ما را یاری دهند.

عزالدین در خصوص قطعی آب در شرق استان تهران تصریح کرد: امسال در شرق تهران مشکل قطعی آب نداشتیم و مدیریت مصرف را با ۲۸۰ شیر فشارشکن انجام دادیم؛ حتی دیزل ژنراتور را آماده کردیم که مشکل قطعی آب و افت مخزن نداشته باشیم و خوشبختانه از پیک مصرف آب گذشتیم و مدیریت خوبی را داشتیم.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین با توجه تأمین آب شرب مصرفی در برخی از شهرهای شهرستان دماوند، طرح مطالعات تأمین آب شرب شهرهای کیلان و آبسرد در حال انجام است.

منبع: تارود، ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا