مسکن مهر پردیس، نیازمند 2 هزار میلیارد اعتبار/ دستور افزایش وام پردیس را صادر شد

مسکن مهر پردیس، توسط مسوولان وزارت راه و شهرسازی و مدیران استانی بازدید شد که در جریان این بازدید، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از افزایش وام مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان خبر داد.

به گزارش صبح پردیس؛ اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، محسن علیجانی‌زمانی دبیر مجمع نمایندگان تهران و ابوالفضل سروش عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، سعید غفوری مدیرعامل و اعضای هیٱت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس، مجتبی صفدری مدیرعامل آبفای شرق استان تهران، پیمانکاران پروژه مسکن مهر پردیس در فازهای مختلف و نماینده‌های متقاضیان از فازهای 11/8/9 و 5 و همچنین تونل‌ها و مسیرهای دسترسی مسکن مهر پردیس بازدید و از روند اجرای این پروژه ملی مطلع شدند.

محسن علیجانی‌زمانی دبیر مجمع نمایندگان تهران و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران در خصوص این بازدید، اظهار داشت: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، مسؤولین استانی و شهرستانی و مدیرعامل شرکت عمران و… تلاش خود را در سرعت بخشیدن در اتمام این پروژه انجام میدهند اما مشکلاتی نیز در تحقق این راه وجود دارد.

وی افزود: اینکه در مجموع مسکن مهر دارای نواقصی است غیر قابل انکار است، اما این دلیلی برای عدم توجه دولت، مجلس و یا مسؤولین توجهی به آن نداشته باشند.

علیجانی تصریح کرد: چشم و امید بسیاری از مردم یه این پروژه‌ها است و باید دولت و مسؤولین تلاش خود را برای اتمام سریع این پروژه‌ها و تحویل واحدها به متقاضیان به کار ببندند.

دبیر مجمع نمایندگان تهران ادامه داد: یکی از مشکلات مسکن مهر در پردیس تامین اعتبارات برای تحویل به سازندگان این پروژه‌ها است، اما در عین حال مردم نیز مشکلاتی دارند که باید به این موارد نیز رسیدگی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات متقاضیان مسکن مهر، گفت: مهمترین مشکل مردم افزایش قیمت، هزینه‌های محوطه‌سازی و سود دوران مشارکت است، همچنین بحث هزینه‌هایی که در بخش‌های مختلف مسکن مهر صرف شده نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ما نمایندگان مردم تهران در کل مشکلات مردم و افرادی که خدمات را به مردم می‌دهند پیگیری خواهیم کرد و در بحث تامین اعتبارات بنده به عنوان دبیر مجمع نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گزارشی را به مجلس شورای اسلامی خواهم داد.

علیجانی افزود: رفع مشکلات مردم نیز به صورت جدی در دستور کار خود قرار خواهیم داد تا در سطوح ملی و شهر پردیس رفع مشکلات مردم به خوبی و سرعت به پیش برود.

دبیر مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص دستور رئیس جمهور در خصوص مسکن مهر پردیس، اظهار کرد: ابتدا دستوری در مورد تامین منابع و افزایش سقف تسهیلات بانکی و همچنین در خصوص تامین سایر منابع از محل یارانه‌ها صادر شده است.

عضو‌ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از محل یارانه‌ها مبالغی را هر ساله و از سال 93 تا 95 به مسکن مهر تخصیص پیدا می‌کرد اما متاسفانه تا کنون یارانه سال 95 به مسکن مهر اختصاص پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: به طور حتم این موارد توسط نمایندگان مجلس پیگیری خواهد شد و از همین تریبون با توجه به تلاش‌های پیگیرانه از محمد باقر نوبخت میخواهیم که به صورت جدی‌تری به بحث مسکن مهر بپردازند و تامین اعتبار این پروژه را در دستور کار خود قرار بدهند تا مشکلات مردم رفع شود.

علیجانی ادامه داد: حداقل برای اتمام مسکن مهر پردیس 2 هزار میلیارد لازم است، اما این قابلیت وجود دارد که اگر 500 میلیارد با تامین اعتبارات هزینه شود، به نظر می‌آید حداقل 25 درصد مشکلات پردیس تا پایان اسفندماه امسال حل و 40 هزار واحد تحویل متقاضیان شود.

مسکن مهر پردیس

*افزایش وام مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان

احمد اصغری‌مهرآبادی در حاشیه بازدید از طرح مسکن مهر پردیس در خصوص دستور کتبی رئیس جمهور به بانک مرکزی برای افزایش وام مسکن مهر گفت: امیدواریم افزایش سقف تسهیلات فردی از 30 به 40 میلیون تومان از طریق بانک مرکزی تامین شود.

وی در خصوص اینکه آیا افزایش وام فقط شامل پردیس می‌شود، اظهار کرد: در کل کشور اولویت ما پردیس است و این مشکل در نقاط دیگر کشور به اندازه پردیس وجود ندارد.

اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: شهر جدید پردیس به دلیل توپوگرافی خاص، آغاز دیرهنگام این طرح و … مشکلات ویژه‌ای دارد لذا از همین تریبون اعلام می‌کنیم و از محمدجواد نوبخت معاون رئیس جمهور، ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی و محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن درخواست داریم با حجم بالای این پروژه و تعداد زیاد متقاضیان یک روز از وقت خود را برای حضور در پردیس در نظر بگیرند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تصریح کرد: اگر از نزدیک این پروژه دیده و مشکلات لمس نشود، در تصمیم‌گیری تاثیر زیادی نخواهد داشت، لذا با دستور رئیس جمهور برای افزایش مبلغ تسهیلات و اختصاص آن به پردیس امیدواریم شاهد حضور آنها در پردیس باشیم.

وی اضافه کرد: اولویت نخست ما پردیس است و پروژه مسکن مهر این شهر را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم، اما رئیس جمهور برای اجرای مصوبه دولت یک هزار و 750 میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی و همچنین 200 میلیارد تومان از محل یارانه‌ها برای آماده‌سازی و محوطه‌سازی و 130 میلیارد تومان ویژه پردیس، دستورات ویژه‌ای را صادر کرده تا نوبخت معاون و‌ سخنگوی دولت و ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی پیگیر اجرای این مصوبه باشند.

اصغری‌مهرآبادی افزود: امیدواریم با تسریع در اجرایی شدن دستور رئیس جمهور قبل از اتمام فصل کار و آغاز سرما کارها به سرعت به پیش برود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: فصل زمستان نزدیک است امروز شاهد بارش باران هستیم و در روزهای آینده نیز بارش برف آغاز می‌شود، مردم نیز حق دارند زیرا تعداد زیادی از آنها آورده خود را تکمیل کردند و در انتظار اتمام پروژه و تحویل واحدهایشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای اتمام این پروژه ملی به کمک همه نیاز داریم، متقاضیان با تکمیل آورده خود و کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان و دولتمردان را در این پروژه که فعالیت در آن شدت گرفته است، نیاز داریم.

اصغری‌مهرآبادی تصریح کرد: با وعده پرداختی به پیمانکاران این پروژه‌ها جان دوباره گرفته است و بنده هر هفته با حضور در پروژه مسکن مهر پردیس با پیمانکاران به صورت مستقیم صحبت می‌کنم و امروز شاهد فعالیت بالا در پروژه‌ها هستیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه پیمانکاران با وعده دریافت پول کارگاه‌های خود را فعال کردند، اظهار کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر دستورات رئیس جمهور تحقق پیدا کند و پول به پروژه‌ها تزریق شود.

وی در خصوص اینکه این افزایش تسهیلات چه میزان به رفع مشکلات کمک خواهد کرد و آیا بار مالی دیگری را به متقاضیان تحمیل می‌کند، گفت: این افزایش از 30 به 40 میلیون تومان است و 10 میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه و 4 درصد سود بانکی بوده و به آورده متقاضیان کمک شایانی خواهد کرد.

اصغری‌مهرآبادی با بیان اینکه این مبالغ نیز بعداً به وسیله مردم پرداخت می‌شود، افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه متقاضیان توان پرداخت ندارند این کمک به مردم خواهد شد، به گونه‌ای ‌که این مبلغ به جیب مردم واریز می‌شود تا توانمندیشان بالا برود و پروژه به پیش رفته، واحدها تکمیل و در پایان تحویل متقاضیان شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر خاطرنشان کرد: به همین دلایل از محمد جواد نوبخت معاون رئیس جمهور، ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی و محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن تقاضا دارم برای این پروژه 84 هزار واحدی که بیش از 300 هزار نفر در آن اسکان خواهند یافت به پردیس بیایند و از نزدیک از این پروژه بزرگ بازدید کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا