مدیرعامل شرکت عمران پردیس: 40 هزار واحد مسکن مهر پردیس در مرحله نازک‌کاری قرار دارد

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید پردیس گفت: 40 هزار واحد مسکن مهر پردیس در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس؛ سعید غفوری در خصوص افزایش قیمت مطرح‌شده در مسکن مهر فازهای مختلف پردیس اظهار داشت: اقداماتی خارج از قرارداد، انجام شده تا قیمت در فازهای مختلف مسکن مهر شهر پردیس تغییر کند.
وی افزود: بحث افزایش قیمت به‌هیچ‌وجه مطرح نیست؛ چون این افزایش قیمت قانونی و شرعی نیست.
غفوری تصریح کرد: با محاسبه قیمت واقعی، تعیین و اعلام قیمت نهایی واحدها بر اساس بخشنامه سال‌های گذشته به خصوص دستورالعمل شماره سه مورخ 23 دی‌ماه سال 92 و شیوه‌نامه کارهای مازاد و همچنین مبلغ محاسبه‌شده انشعابات است که باید به دستگاه‌های خدمات‌رسان پرداخت شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: موارد مربوط به بخشنامه‌های دولتی، مانند بیمه، مالیات، رهن بانک، نظام مهندسی ارزیابی و کارگذاری با هدف تعیین تکلیف متقاضیان و پیمانکاران در جهت تکمیل، تحویل و رفع نواقص واحدهاست.
وی ادامه داد: بحث کارهای مازاد در صورت انجام عملیات اجرایی مربوطه و ارائه صورت‌وضعیت که مورد تأیید دستگاه نظارت و کارفرما باشد، قابل پرداخت است که البته بخش عظیمی از این کارها صورت پذیرفت.
غفوری اظهار کرد: دلیل افزایش قیمت در واحدهای فاز هشت پردیس با متراژ بالا این است که مسکن مهر موجود در این فاز حدود 65 مترمربع و حدود 30 میلیون تومان محاسبه و واگذار می‌شود، حال اینکه متراژ بعضی از واحدهای فاز هشت حدود سه برابر واحد عادی مسکن مهر در فازهای دیگر و در برخی واحدها سه‌خوابه است، پس عددهای اعلام‌شده در این فاز منطقی و برحسب متراژ واحدها اعلام ‌شده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اضافه کرد: در حال حاضر حدود 40 هزار واحد از مسکن مهر فازهای مختلف در مرحله اتمام نازک‌کاری بوده که آماده واگذاری به متقاضیان است.
وی افزود: شرکت عمران تصمیم دارد در صورت تکمیل انشعابات آب، فاضلاب، برق و گاز واحدها را به متقاضیان واگذار کند؛ اما با سرعت فعلی و عدم تسریع در همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان اسکان فقط نیمی از این واحدها در سال 95 امکان‌پذیر خواهد بود.
وی افزود: شرکت عمران اجازه قانونی برای افزایش قیمت واحدها را ندارد، تعیین قیمت فازهای مختلف در سال‌های گذشته انجام شد تا ساخت پروژه‌ها با سرعت انجام شود.
غفوری ادامه داد: کارشناسان طی روزهای گذشته قیمت نهایی فازهای پنج، هشت، 9 قدیم و جدید را تعیین کردند که تمام قیمت‌ها به اندازه متراژ واحدهاست.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: در پردیس قیمت پایه 330 هزار تومان در هر مترمربع تعیین شده بود که در دولت قبل با الحاقیه شماره سه مورخ 23 دی‌ماه 92 دچار تغییراتی شد.
وی اضافه کرد: در قرارداد مسکن مهر نصب بالابر در بلوک‌ها افزایش قیمت را در بر داشت که فقط شاسی‌کشی، ریل‌کشی و فونداسیون کلی در قرارداد ذکر شده بود.
غفوری افزود: اما در فاز هشت با نصب کابین و موتور، رقمی به میزان 5 میلیون تومان به هر واحد افزوده شده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: قیمت انشعاب‌ها و بخشنامه‌های دولتی نیز از دیگر دلایل افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر بوده است.
غفوری افزود: قیمت انشعاب به ازای هر واحد 3 میلیون و 850 هزار تومان است و متقاضیانی که هزینه این انشعابات را در سال گذشته پرداخت کرده‌اند از این قاعده مستثنا هستند.
وی افزود: عمده تفاوت قیمت فاز 11 و پنج نیز در اختلاف قیمت انشعابات است که اگر وزارت نیرو از دریافت این مبلغ صرف‌نظر کند، ما هم از متقاضیان این مبلغ را دریافت نخواهیم کرد.
غفوری اظهار کرد: بخشنامه‌های دولتی نظیر بیمه، مالیات و نظام مهندسی نیز حدود 3 میلیون تومان است که اگر از این مبلغ دریافت نشود، مسلماً قیمت تمام‌شده واحدها کاهش خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: اما طی دستور وزارت راه و شهرسازی هزینه آماده‌سازی نیز از مردم دریافت نشده است و تنها هزینه محوطه‌سازی و قطعه‌سازی از متقاضیان اخذ می‌شود.
وی اضافه کرد: در فاز پنج با توجه به متراژ واحدها مبلغ بین 46 تا 47 میلیون تومان، فاز 11 حدود 39 میلیون و 750 هزار تومان و فاز هشت نیز با توجه به متراژ واحدها که از 107 متر تا 184 متر است، حدود قیمت از 65 تا 84 میلیون تومان تعیین شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا