تشکیل دومین مجمع عالی بسیج شهرستان پردیس در پارک فناوری پردیس

دومین مجمع عالی بسیج در شهرستان پردیس با حضور روسای ادارات، معتمدین، نخبگان و روسای اتحادیه های صنفی در سالن اجتماعات پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس؛ فرماندار شهرستان پردیس در این جلسه در خصوص ثمرات این جلسه، اظهار داشت: در کشور ما دستان ناپاک و آلوده اتفاقاتی را رقم زدند که زنجیره‌های متصل برای پیشرفت، توسعه و تعالی کشور از هم گسسته شدند که این جای تأسف دارد.

مرتضی حیدری اضافه کرد: امیدواریم به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان که به ویژه تاکید داشتند، بسیج نباید وارد جناح‌بندی‌های سیاسی شود، عمل کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید بتوانیم این زنجیرهای جدا شده و همچنین حلقه‌های مفقوده را بار دیگر با اتکا به بسیج ترمیم کنیم.

فرماندار پردیس افزود: یکی از ثمرات بسیج برای کشورمان امنیت است که شرایط امنیتی عالی را برای ایران اسلامی رقم زده است.

وی ادامه داد: اما در حوزه‌های اقتصاد، اجتماعی، فرهنگی و معیشت مردم با مشکلاتی مواجه هستند که این باعث به وجود آمدن دغدغه‌های زیادی برای مسؤولین شده است.

حیدری اظهار کرد: این مشکلات رنجی را در جان همه ایرانیان ایجاد و همه را آزار می‌دهد که امیدواریم اینگونه جلسات مانند مجمع عالی بسیج، این زنجیرها را به هم پیوند بزند و حلقه مفقود شده را پیدا و متصل کند و در انتها باعث نجات مردم از این مشکلات شود.

فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: ما در کشورمان هیچ رقم اختلاس و یا خیانت بزرگی را به نام بسیج نداریم که این نشان دهنده سلامت این مجموعه است.

فرماندار شهرستان پردیس در خصوص مصوبات دومین مجمع عالی بسیج شهرستان گفت: مقرر شد کمیته‌ای برای بازاریابی تولیدات بسیج در شهرستان پردیس، استان تهران و حتی کشور تشکیل و فعالیت خود را در راستای ارائه اجناس تولیدی بسیجیانی که در حوزه اقتصاد مقاومتی تهیه شده را آغاز کنند.

وی افزود: در این جلسه مصوب شد در بین بسیجیان و شرکت تعاونی توسعه شهرستان پردیس پیوندی ایجاد شود تا از ظرفیت‌های قانونی این تعاونی حداکثر بهره‌برداری صورت بگیرد.

حیدری ادامه داد: همچنین مصوبه دیگر این جلسه نظارت بر اجرای قانون در ادارات، اجتماع و… توسط خواهران و برادران بسیجی بود که بسیجیان بعد از بررسی‌ وضعیت، گزارشات خود را به صورت جامع و کامل به فرمانداری ارسال و ما نیز از طریق روش‌های قانونی با متخلفین برخورد کنیم.

فرماندار پردیس اضافه کرد: مصوبه‌ای نیز برای رونق تولید، کسب‌و‌کار و ایجاد اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی داشتیم تا گزارش‌های لازم تهیه و نسبت به رفع مشکلات تولیدکنندگان این گزارشات پیگیری شود.

وی تصریح کرد: مجموعه این مصوبات نهایتٱ به تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین کارآیی، کار‌آفرینی و کاربردی شدن بسیجیان در عرصه‌های مختلف دامن خواهد زد.

*مجمع عالی بسیج شهرستان یک هیئت اندیشه ورز است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پردیس گفت: مجمع عالی بسیج شهرستانی، یک هیئت اندیشه‌ورز در راستای انجام امور تخصصی در شهرستان است.

حمیدرضا توسلی پور با اشاره به دومین جلسه مجمع عالی بسیج با ریاست امام‌جمعه شهرستان پردیس، اظهار کرد: در این جلسه پیرو مصوبه مجمع پیشین، کارگروه‌های تخصصی فرهنگی، گزارشی از فعالیت‌های انجام داده در حوزه اقتصاد مقاومتی و عفاف و حجاب در راستای اموری که به آنها واگذارشده بود، ارائه دادند.

وی افزود: گزارش‌های ارائه شده در سطح خیلی خوب قرار داشتند و پیشنهادهایی نیز از سوی مسئولان کارگروه‌های مختلف ارائه شد که موردبررسی قرار گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پردیس تصریح کرد: مجمع بسیج شهرستانی تشکیل‌شده است تا در زمینه‌های محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و موضوعات اجتماعی نقش‌آفرینی کند و هدف کم کردن بار از دوش دولت و شهرستان است.

توسلی بابیان اینکه نخبگان شهرستانی، اعضای مجمع عالی بسیج شهرستان را تشکیل می‌دهند، تأکید کرد: نخبگان در کارگروه‌های تخصصی مانند بهداشت و درمان، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و جامعه زنان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به طرح موضوعات عمده شهرستانی در این جلسات، خاطرنشان کرد: مجمع عالی بسیج شهرستان به‌عنوان اتاق فکری برای انجام امور مهمی است که در آن نیاز به اتخاذ تصمیم‌های تخصصی احساس می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پردیس گفت: این اتاق‌های فکر به‌نوعی هیئت‌های اندیشه‌ورز هستند و مقررشده تا دو ماه آینده مجمع بعدی برگزار شود تا بتوانیم رصد مناسبی از اقدامات انجام‌شده توسط تیم رصد، هیئت رییسه و عزیزانی که به‌صورت تخصصی مشغول به فعالیت هستند باشیم و بتوانیم تصمیمات اتخاذشده را به هدف تعیین‌شده برسانیم.

*کسب رتبه اول مجمع عالی بسیج پردیس در جشنواره مالک اشتر

امام جمعه شهرستان پردیس از کسب رتبه نخست و ممتاز مجمع عالی بسیج پردیس در میان شهرستان‌های استان تهران در جشنواره مالک اشتر خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین توسلی در حاشیه برگزاری دومین جلسه مجمع عالی بسیج شهرستان پردیس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بسیج یک تشکل در صنوف مختلف اقشار و بخش‌های مختلف است که مجمع عالی بسیج در رأس آن قرار دارد.

وی با اشاره به عملکرد مجمع عالی بسیج در سال گذشته بیان داشت: در بخش‌هایی مثل اقتصاد و عفاف و حجاب کارهای خوبی انجام شده که همین امر دلیل کسب رتبه اول و ممتاز شهرستان پردیس در جشنواره مالک اشتر استان تهران بود.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: این جلسه نخستین برنامه مجمع عالی بسیج در سال جاری بود که دومین جلسه آن نیز قبل از اتمام سال برگزار می‌شود.

توسلی با اشاره به اینکه برنامه‌های پیشنهادی در مجمع عالی بسیج مختلف و متنوع است توضیح داد: در میان برنامه‌های مصوب، تصمیم گرفته شد پیوندی میان صنعت و تولید با صنوف دیگر صورت گیرد. ضمن اینکه اقداماتی در مورد ایجاد نمایشگاه دائم یا موقت تولیدات کشاورزی ایجاد شود.

وی افزود: بخشی از تولیدات شهرستان برای مردم ناآشناست و نیاز به معرفی دارد تا مصرف‌کنندگان شهرستانی از وجود کالاهای مورد نیاز در منطقه مطلع شوند.
رئیس مجمع عالی بسیج پردیس تصریح کرد: مصوبه بعدی در مورد کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی دارای مشکل خدمات بود، در این جلسه مقرر شد فرماندار شهرستان پیگیر وصول انشعابات این اماکن با رعایت مقررات باشد.

رئیس مجمع عالی بسیج متذکر شد: امیدواریم خدمات و انشعابات مورد نیاز واحدهای صنعتی هر چه زودتر متصل شده و بتوانند از این امکانات و خدمات استفاده کنند.

توسلی فعالیت در حوزه عفاف و حجاب را سومین موضوع مورد بررسی در مجمع عالی بسیج خواند و تاکید کرد: مقرر شد در موضوع عفاف و حجاب نگاه خاص و ویژه‌ای صورت گیرد و اتحادیه‌ها، صنوف و فروشندگان مجتمع‌های تجاری در راستای رعایت قوانین جمهوری اسلامی اقدام کنند.

وی با تاکید بر طرح حجاب و عفاف گفت: از این پس کارگروه ویژه خواهران در مجمع عالی بسیج نگاه خاصی به این موضوع دارند و هر جا که لازم باشد با مسئولین ادارات جلساتی برگزار شده و نسبت به مسئله حجاب و عفاف در محدوده هر بخش تذکراتی داده می‌شود.

*حمایت از قالی بافان با خرید تضمینی محصولات

امام جمعه پردیس از ارایه خدمات به قالی‌بافان منطقه خبر داد و گفت: مقررشده در مرحله اول تمثال مبارک حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با طراحی زیبا بافته شده و به صورت تضمینی از منابعی که مدنظر بوده است خریداری شود.

توسلی ادامه داد: تمثال شهدای دو شهر بومهن و پردیس پس از طراحی و تصویب آن به صورت جداگانه بافته و توسط شهرداری‌ها خریداری می‌شود تا به صورت یک موزه در محلی خاص نگهداری شوند.

وی گفت: این تمثال‌ها بصورت یک تابلوفرش زیبا و نفیس بافته شده و به صورت یادگار همیشگی باقی می‌ماند تا تشویقی برای بافندگان باشد.

منبع: فارس/تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا