اجرای مترو پردیس از مسیر سرخه حصار/ ملکی شدن مسکن مهر پردیس با تخفیفات بالا

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه مترو پردیس در انتظار ردیف بودجه است، گفت: کلا در پردیس حدود 81 هزار واحد مسکن مهر داریم که تاکنون حدود 25 هزار واحد افتتاح و تحویل متقاضیان شده‌است.

به گزارش صبح پردیس، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس اظهار داشت: طی دو سال فعالیت ما در پردیس و کمک خبرنگاران و مسوولان اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است.

وی گفت: انعکاس برخی اوقات کام ما را تلخ می‌کرد اما باید بدانیم خبرنگاران امانت‌دار مردم هستند و این صداقت و جسارت خبرنگار به مردم و ما کمک می‌کندو برای نظام مفید است.

غفوری افزود: از خبرنگارانی که خوب می‌نویسید کسی تقدیر نمی‌کند، اما زمانی که انتقاد و یا خبری بر خلاف میل مسوولان منتشر شود بسیاری جبهه گرفته و معترض می‌شوند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ادامه داد: طی سال اخیر اتفاقاتی رخ داد که حائز اهمیت بود؛ آن هم انعکاس اخبار به صورت باز در ایران بود که مانند رسانه‌های نقاط دیگر جهان در ایران هم انجام شد.

وی اضافه کرد: اکنون نگاه تحلیلی پیشنهادی در حرفه خبرنگاری شکل گرفته است و نسل جدید خبرنگاران خبر را انتقاد سپس تحلیل خود را ارائه می‌کنند.

غفوری در خصوص افتتاح‌های مسکن مهر، اظهار کرد: 25 هزار واحد تحویل شده که طی برنامه ما در اوایل کار حدود 6500 واحد بود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: برخی واحدها از لحاظ قیمت و نوع گرفتن پیمانکار مورد توجه قرار گرفت که اکنون دیگر پیمانکاران نمی‌تواند نسبت به آن معترض باشند.

وی اذعان داشت: در فاز 8 حدود 64 پیمانکار فعالیت می‌کنند و درصد فعالیت آن‌ها متفاوت است و اما در برخی پروژه‌ها کارها عقب افتاده بود و با راهکارهایی پیمانکاران به حرکت واداشته شدند.

غفوری افزود: در محله سبلان، سهند، دنا، تفتان و… این فعالیت شکل گرفت و طی سال قبل با همکاری ساکنین و رسانه‌ها گزارش خوبی ارائه شد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ادامه داد: 130 میلیارد اوراق خزانه، 140 میلیارد یارانه نقدی و 40 میلیارد از منابع داخلی و… صورت وضعیت ارائه داده شد که چگونه هزینه شده است.

وی اضافه کرد: اما امسال در شرایط خاصی هستیم و تلاش می‌کنیم از این موضوع به سلامت گذر کنیم. در برخی نقاط از نظر نقدینگی مشکل داشتیم که برای رفع آن بسته 105 میلیارد تومانی ارائه شد.

غفوری تصریح کرد: این بسته با مناقصه و تهاتر زمین‌ها و به‌قولی هر آن‌چه داریم اعم از زمین، واحدهای تجاری و مسکونی، قصد داریم کارها را جلو برده و این روند رشد ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس بیان داشت: این کارها انجام شده تا از فصل کاری به نحو احسن استفاده کنیم و بحث افتتاح 2333 واحد در کلیه فازها طی سال گذشته اعلام شد و اکنون این واحدها آماده تحویل است.

وی اظهار کرد: این واحدها بدون افتتاح و به مرور در حال تحویل است و به دلیل کمبود و یا نبود اقلام نصبی با تاخیر روبه‌رو بودیم.

غفوری اذعان داشت: در شهریور ماه امسال حدود پنج هزار واحد مسکن مهر در تمام فازها افتتاح می‌شود که یک هفته قبل از افتتاح با نمایندگان رسانه، فرمانداری، معاون وزیر، مالکین، و… به این پروژه‌ها سرکشی خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ضمن درخواست از دستگاه‌های خدمات‌رسان برای همکاری بیشتر با پیمانکاران در فازهای 11 و 9 قدیم، گفت: با اضافه شدن حدود 2700 واحد دیگر در حدود پنج هزار واحد شهریورماه افتتاح شود که در فاز 8 حدود 750 واحد، در فاز 11 حدود 1100، در فاز 9 قدیم 900 واحد است که تعداد 2750 به رقم 2333 واحد قبلی افزوده شده است.

وی افزود: انجام عملیات محوطه‌سازی و آماده‌سازی و همچنین کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان 3 باب مدرسه در فاز هشت آماده تحویل به آموزش‌وپرورش است.

غفوری ادامه داد: 2 مرکز محله در فاز 8 با فضاهای تجاری، آموزشی، مدرسه، بوستان و… در حال تکمیل است که ما بیشتر بر روی فضای سبز و ورزشی تاکید داشتیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اضافه کرد: بسته مشارکتی 33 هزار و 200 میلیارد تومانی برای تکمیل و اتمام مسکن مهر ارائه شده است.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 584 میلیارد تومان در انتهای سال 96 برای اتمام مسکن مهر اعلام شد که با این شرایط امروز کشور چند درصدی افزایش خواهد داشت که حداکثر به پنج هزار میلیارد می‌رسد.

غفوری اظهار کرد: با اتکا بر زمین‌های شرکت، درخواست وام هزار میلیاردی را از بانک مسکن و از محل تسهیلات مردم و با ارزش افزوده مسکن مهر داشتیم که طی دو سال باز پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اذعان داشت: تعهدات و وثیقه‌ها به بانک ارایه می‌شود تا بخش عمده‌ای از مشکلات حل شود و طی جلساتی به مدیران بانک مسکن اعلام شده و منتظر پاسخ بانک هستیم.

وی گفت: در فاز 8 و محله‌های سبلان، الوند و سهند کارها انجام شده و با محقق شدن این بسته در کارها سرعت زیادی خواهیم داشت.

غفوری افزود: پیشرفت فیزیکی در فاز 8 بیشتر شده که کلانتری ساخته و تجهیز می‌شود؛ فاز پنج یا 9 کلانتری ساخته خواهد شد.

ملکی شدن مسکن مهر با تخفیفات بالا

غفوری در خصوص بحث ملکی کردن مسکن مهر، بیان کرد: این شرایطی که برای ملکی شدن مسکن‌های مهر در نظر گرفتیم ویژه است. طی آخرین جلسه‌ای که با طاهرخانی معاون وزیر داشتیم رقم آن مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اضافه کرد: به عنوان نمونه در محله سبلان فاز 8، برای پروژه امیرساوالان جلسات برگزار و با توجه به سکونت قشر آسیب‌پذیر جامعه مبلغ معادل 30 درصد قیمت مزایده قطعات مشخص شده و بر روی آن نیز چهل درصد تخفیف درنظر گرفته شده است؛ نیمی از آن نقد و باقی به صورت اقساط پنج ساله اخذ می‌شود.

وی ادامه داد: هر مبلغی که در ملکی کردن عرصه از مالکان دریافت شود عین آن در آبادانی و تکمیل مسکن مهر استفاده خواهد شد.

غفوری با درخواست خبرنگاران برای اعلام مبلغ، اضافه کرد: در حال حاضر در این پروژه زمین متری 1 میلیون و 300 تومان در مزایده است که سی درصد آن 360 هزار تومان می‌شود؛ بر روی این مبلغ نیز سی درصد تخفیف اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: پس از این تخفیف‌ها پنجاه درصد کل به صورت نقد و الباقی به صورت اقساط پنج ساله از مالکان دریافت خواهد شد که موقعیت بسیار عالی برای ساکنین است.

وی اظهار کرد: سال گذشته اعلام کردیم که مردم ملک‌هایشان را ارزان نفروشند که 95 درصد متقاضیان به ما گوش کردند و بهره‌مند شدند.

غفوری بیان داشت: با نظر مساعد مسوولان، سیستم حاکمیتی، برخی ساکنین و… این تصمیمات اخذ و اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در خصوص اظهارات برخی متقاضیان برای رایگان در اختیار قرار دادن عرصه، گفت: حدود اختیارات ما مشخص است، هرکاری که توانستیم برای حمایت از متقاضیان انجام دادیم به همین دلیل این تخفیفات بالا اعمال شده است.

وی در خصوص عدم انتخاب عده زیادی از متقاضیان، اذعان داشت: به دلیل کمبود واحد، مشکلات قضایی، معارض و… تاخیر در انتخاب واحد داشتیم اما کسی باقی نخواهد ماند و به هر متقاضی بنا به واریزی و نوبت توسط سامانه فراخوان می‌شود.

افزایش قیمت نخواهیم داشت

غفوری افزود: هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای متقاضیان نخواهیم داشت و در حال حاضر منتظر اعلام مسوولان برای اتمام کار پیمانکاران کم کار هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ادامه داد: مشکل با پیمانکار فاز پنج حل شده و تزریق مالی داشتیم. هر سازنده که امکان اتمام ندارد به پیمانکار خوشنام منتقل می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هر پیمانکاری برای آماده‌سازی و محوطه‌سازی مشکل داشته باشد و یا در کل کند عمل کند ظرف چند روز پیمانکار دولتی جایگزین و کار متقاضیان را با همان قیمت قبلی انجام می‌دهد.

غفوری تصریح کرد: به پیمانکاران فاقد صلاحیت در فاز 8 اخطار داده‌ایم و به مرور کارها از طریق دستگاه قضا از آن‌ها گرفته و به پیمانکاران فعال سپرده می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اظهار کرد: کلا در پردیس حدود 81 هزار واحد مسکن مهر داریم که تاکنون حدود 25 هزار واحد افتتاح و تحویل متقاضیان شده‌است.

وی بیان داشت: در حال حاضر 41 هزار واحد مسکن مهر در مرحله نازک کاری داریم که اگر کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان، تکمیل محوطه‌سازی و آماده‌سازی، روبنایی‌ها انجام و یا در غالب مشارکت‌ها با بخش خصوصی تکمیل شود به زودی تحویل خواهد شد.

مترو پردیس در انتظار ردیف بودجه

غفوری در خصوص مترو پردیس، گفت: قطار برقی یا مترو تهران به پردیس اگر انجام نشود با توجه به گنجایش کم جاده‌ها با معضل ترافیکی بسیار شدیدی روبه‌رو خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس افزود: با عقد تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم الانبیا مقدمات کار انجام و تجهیزات در حال ارسال به منطقه است و ما فقط منتظر دو اقدام هستیم، ابتدا شورای عالی ترافیک تهران و دوم ردیف بودجه برای این‌طرح بزرگ.

وی ادامه داد: با کمک استاندار، نمایندگان مجلس، وزارت راه و شهرسازی و… در پی تحقق ردیف بودجه هستیم که اگر ردیف بودجه خاص برای ساخت مترو در نظر گرفته شود پیمانکار دولتی آماده کار است.

غفوری در خصوص مشخصات مترو پردیس گفت: طول خط مترو 24 و نیم کیلومتر است که از منطقه سرخه‌حصار به پردیس کشیده می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اضافه کرد: این خط در عوارضی تهران پردیس یک ایستگاه و یک ایستگاه هم در جنوب فاز چهار در مرز شهر بومهن خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مترو پردیس از 10 کیلومتر تونل گذر می‌کند و خط مترو دارای 2 کیلومتر پل مواصلاتی است که در انتظار ردیف بودجه می‌باشد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان عقد توافهم‌نامه با شورای اسلامی و شهرداری پردیس، بیان کرد: در فاز 8 و 11 خدمات شهری انجام می‌شود اما کافی نیست؛ به همین دلیل طی دو نشست با شورای اسلامی و شهرداری پردیس خدمات شهری بخشی از محلات فاز هشت و زون های چهار و پنج فاز 11 به شهرداری به صورت تهاتر و همچنین واگذاری زمین واگذار شد.

آرامستان منتظر تائید محیط زیست

وی در خصوص وضعیت آرامستان شهر پردیس، گفت: با پیگیری‌ها، محلی را برای آرامستان شهر پردیس درنظر درنظر گرفته شده و منتظر مجوز زیست محیطی هستیم.

غفوری با بیان اینکه این زمین بزرگ در جنوب شهر پردیس قرار دارد، افزود: مطالعات مورد نیاز و حواشی آن را یک‌ماه پیش به محیط زیست ارایه دادیم و منتظر پاسخ این دستگاه هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ادامه داد: اتصال آب شرب به فاز 9 قدیم انجام شده و ساکنین جدید و قدیم از آب شرب بهداشتی استفاده می‌کنند؛ همچنین برای رفاه ساکنین فاز 8 دفتر عمران به زودی دایر می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه در کارهای فاز 9 قدیم تسریع شده در خصوص سود دوران مشارکت، اظهار کرد: با سود دوران مشارکت موافق نیستیم و طی جلساتی موافقت‌های لازم را با سیستم بانکی اخذ کردیم تا این سود دوران مشارکت حل شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا