افزایش قیمت مسکن مهر پردیس و نارضایتی متقاضیان

افزایش ناگهانی قیمت مسکن مهر پردیس باعث نارضایتی بسیاری از متقاضیان شد و آنان خواستار تجدیدنظر در این قیمت‌ها شده‌اند.

به گزارش صبح پردیس، سال 90 کلنگ 83 هزار و 500 واحد مسکن مهر پردیس زده شد، پروژه‌ای که باگذشت 5 سال فقط 12 هزار واحد افتتاح شد و متقاضیان این واحدها با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

بسیاری از متقاضیانی که واحدهای خود را تحویل گرفته‌اند از نبود امکانات زیرساخت مانند آب، برق و گاز رنج می‌برند.

یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس می‌گوید: چند ماه پیش واحد خود را تحویل گرفتم اما بدون خدمات اولیه تحویل داده شد، خیابان‌ها اسفالت نشده و واحدها بدون درب تحویل شد و امنیت در این واحدها وجود ندارد.

وی ادامه داد: تونل سلام که تنها راه عبور ما به فاز 11 است دید لازم را برای عبور ندارد و حتی چراغ‌های این تونل در تمام شبانه‌روز خاموش است.

فرد دیگری دراین‌باره می‌گوید: بسیاری از واحدها برق را از کارگاه‌ها گرفته‌اند و با توجه به سرمای این مناطق هنوز وسایل گرمایشی وجود ندارد و کنتور گاز به ما نمی‌دهند و شرکت عمران پردیس می‌گوید برای دریافت برق و گاز هر شخصی خود اقدام کند.

متقاضی دیگری می‌گوید: دو ماه است که وسایلم را در واحد چیده‌ام اما به دلیل نبود امکانات نمی‌توانم زندگی کنم و با سطل آب برای واحدها می‌برم.

خانم صابری می‌گوید: دو سال است که آورده خود را تکمیل کرده‌ام اما هنوز واحد خود را انتخاب نکرده‌ام، واحدی برای سکونت می‌خواهم و از صاحب‌خانه مهلت چندماهه گرفتم.

آقای رفیعی نیز اظهار می‌دارد قرار بود 18 ماهه واحد خود را تحویل بگیریم که نزدیم 5 سال است خبری از واحدها نیست.

این در حالی است که در شهریورماه مدیرعامل شهر جدید پردیس به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفته بود: واحدها در صورت تکمیل آورده متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح واحدهای مسکن مهر پردیس با تمام امکانات زیربنایی خبر داده بود که واحدها را با تمام خدمات آب، برق و گاز تحویل متقاضیان می‌دهیم.

این همه ماجرا نیست چراکه انتشار برخی از اخبار مبنی برافزایش قیمت واحدهای در حال ساخت نگرانی متقاضیان این واحدها را دو چندان کرده است.

هفته گذشته مدیرعامل شهر پردیس تحلیل جدید قیمت تمام واحدها را اعلام کرد و گفت: برخی واحدهایی تا 2 برابر افزایش قیمت داشتند.

احمدی یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس می‌گوید بعد از 4 سال اعلام کردند که این قیمت‌ها موردقبول ما نیست و نمی‌توانیم با توجه به قیمت‌های قبل واحدها را تکمیل کنیم.

وی افزود: مقصر دیرکرد و تحویل این واحدها کی است؟ متقاضیانی که تمام پول خود را سه سال گذشته کامل کرده‌اند نباید افزایش هزینه را پرداخت کنند.

متقاضی دیگری می‌گوید: با توجه به قیمت‌های فعلی ما 4 سال گذشته با همان پول در شهر پردیس می‌توانستیم یک واحد در محل مناسب خریداری کنیم.

وی ادامه داد: قیمت‌های هر واحد 3 برابر شده است و درخواست وجوه اضافه از سوی مسئولان مسکن مهر پردیس در حالی مطرح‌شده که روند اجرای بسیاری از پروژه‌ها تقریباً تعطیل است.

عظیم زاده پیمانکار واحدی در پردیس می‌گوید: باید هر چه سریع‌تر پول به سازندگان تزریق شود زیرا سازندگان به نفعشان است تا واحدها را هر چه سریع‌تر تحویل متقاضیان دهند.

وی ادامه داد: اگر امروز نقدینگی به‌دست پیمانکاران برسد فردا شروع به ساخت‌وساز می‌کنند.

پیمانکار دیگری می‌گوید: به دلیل نبود نقدینگی از سال 90 پروژه‌ها نیمه‌کاره تعطیل‌شده است.

وی می‌افزاید: تورم در این چند سال باعث افزایش قیمت بسیاری از مصالح شده است و باید این افزایش قیمت توجیه‌پذیر شود.

تلاش ما برای گفتگو با مسئولان مسکن مهر پردیس به‌جایی نرسید اما وزیر راه و شهرسازی در اظهاراتی خیلی کلی وعده‌ای جدید برای تحویل مسکن مهر پردیس داد و گفت: همه مسکن مهر شهرها را پوشش دادیم و تمام شد اما چالش‌هایی در پردیس وجود دارد و تدابیری داریم اما به معنای افزایش سقف تسهیلات نیست.

ظاهراً قرار است در پنجمین سال اجرای این پروژه، تحلیل قیمت جدیدی برای به سرانجام رساندن این طرح از سوی شرکت عمران و بهسازی شهر جدید پردیس ارائه شود طرحی که 400 نفر دران ساکن خواهند شد.

خبرنگار خبرگزاری صداوسیما خواستار پاسخگویی مسئولان مسکن مهر و مدیرعامل عمران و شهرهای جدید برای افزایش قیمت مسکن مهر بود اما راضی به مصاحبه نشدند و همچنان پیگیر مطالبات متقاضیان مسکن مهر پردیس هستیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا