قیمت مسکن مهر در پردیس بین 58 تا 69 میلیون تومان/ توضیحات درباره دلایل گرانی فاز 8

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: بنا بر متراژ بناها، مبلغ نهایی فاز 8 پردیس بین 58 تا 69 میلیون تومان ارزیابی شده است.

به گزارش صبح پردیس؛ احمد اصغری‌ مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خصوص سود دوران مشارکت و مسائل به وجود آمده در بین متقاضیان مسکن مهر، اظهار داشت: سود دوران مشارکت یک ضابطه و قانون است و این به قانون بانکی ارتباط دارد.

وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی به این نتیجه رسیده است که تاخیری که در ساخت و تحویل این پروژه‌ها به وجود آمده به متقاضیان مرتبط نبوده و باید دنبال راهکاری بود که افراد متضرر نشوند.

مهرآبادی تصریح کرد: اتفاقاتی در طی ساخت پروژه مسکن مهر پردیس رخ داد و باعث طولانی شدن این پروژه بزرگ شد و در تفاهم‌نامه‌ها قید شده که اگر پیمانکار در تاخیر در تکمیل پروژه مقصر باشد باید جریمه شود و از آورده متقاضیان و هزینه تمام شده کسر شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: در این تفاهم‌نامه نیز آمده اگر مسبب این تاخیرها متقاضیان باشند، مردم باید این هزینه‌ها را متحمل شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد ساخت، تکمیل و تحویل پروژه‌های مسکن مهر در کشور طولانی شده است، ما نیز تمایل نداریم این جریمه‌ها را مردم پرداخت کنند، اما در این خصوص تصمیم‌گیری‌ها بر عهده بانک مرکزی است.

مهرآبادی اظهار کرد: به همین دلایل این موارد را طی پیشنهاداتی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کردیم و پیرو آن به صورت جدی و دلسوزانه پیگیر این موضوع هستیم تا بار مالی دیگری به متقاضیان تحمیل نشود و امیدواریم این پیگیری‌ها نتیجه‌بخش باشد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خصوص قیمت‌های نهایی مسکن مهر پردیس نیز گفت: قیمت‌های نهایی در فاز 8 شهر جدید پردیس طی یک مرحله تا مبلغ 84 میلیون تومان اعلام شد که درخواست کردیم که ریز این قیمت‌ها را اعلام کنند و بعد از بررسی آن را تایید کنیم.

وی اضافه کرد: این مبالغ توسط تیم کارشناسی در دفتر بنده بررسی شد و با ریز شدن در لیست اعلام شده، مشخص شد بنا بر متراژ بناها، مبلغ نهایی فاز 8 پردیس بین 58 تا 69 میلیون تومان است.

مهرآبادی با بیان اینکه بیشترین مشکل را در اعلام مبلغ نهایی در خصوص فاز 8 پردیس داشتیم، افزود: در این فاز، وجود زیربنای بالای واحدها، پارکینگ، انبار و… باعث افزایش قیمت‌ها نسبت به دیگر فازهای مسکن مهر پردیس، شده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اعلام اینکه مبلغ اضافی به متقاضیان فاز هشت تحمیل نخواهد شد، تصریح کرد: ملاک ما برای اعلام قیمت نهایی مسکن مهر، قیمت تمام شده واحدها است و این مبالغ اعلام شده دلیل بر افزایش قیمت در مسکن مهر نیست، بلکه خصوصیاتی مانند متراژ واحدها باعث قیمت بالای این فاز شده است.

* تحویل آنالیز قیمت به نماینده‌های متقاضیان

مهرآبادی ادامه داد: هفته‌های گذشته طی جلسه‌ای که با متقاضیان و نماینده‌های متقاضیان داشتیم، نمایندگان درخواست آنالیز قیمت‌ها را داشتند که با دستوری ویژه، مدیران شرکت عمران با همراهی نمایندگان متقاضیان قیمت نهایی را با حداقل قیمت‌ها مشخص و اعلام خواهند کرد.

وی اظهار کرد: بارها اعلام کردم، امیدواریم در این جلسات با بررسی و اعلام قیمت نهایی کفه ترازو به نفع متقاضیان باشد، پس از بررسی‌ها طی روزهای اخیر این آنالیز قیمت‌ها به متقاضیان داده شد، تا اگر موردی در قیمت‌گذاری وجود داشت، طی جلساتی که با نمایندگان برگزار می شود، آنالیز را تصحیح و یا تثبیت کنیم.

*قیمت نهایی مسکن مهر پردیس

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه در کشور فقط قیمت نهایی مسکن مهر پردیس اعلام نشده است، گفت: قیمت‌های نهایی در سطح کشور مشخص است و دلیل اعلام نشدن قیمت نهایی مسکن مهر پردیس نیز آغاز دیرهنگام مسکن مهر پردیس نسبت به دیگر پروژه‌های مسکن مهر کشور است.

* محوطه‌سازی در فاز 8 حداقل 31 میلیون و 700 هزار تومان است

مهرآبادی در خصوص هزینه محوطه‌سازی در پردیس، و اعلام مبلغ 11 میلیونی برای هر واحد در فاز 8، اظهار کرد: پروژه آماده سازی و محوطه سازی کاری فنی است و با محاسبه حداقل هزینه‌ها عدد اعلام شده را باید متقاضیان پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: متقاضیان مسکن مهر حتی توان پرداخت حداقل‌های هزینه شده برای محوطه‌سازی مسکن مهر را ندارند، در خصوص محوطه‌سازی چند مبلغ در فازهای مختلف اعلام شد، که به ازای هر واحد در فاز 8 مبلغ 31 میلیون تومان هزینه تمام شده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اضافه کرد: با نظر مثبت مقام عالی وزارت و تاکید بنده در خصوص بالا بودن این مبلغ، اعلام کردیم از این قیمت فقط 9 میلیون تومان را از متقاضیان دریافت کنند و مابقی را شرکت عمران شهر جدید پردیس از محل منابع داخلی، فروش اراضی و یا تهاتر زمین‌ها تامین کند تا به متقاضیان هزینه‌های بالایی تحمیل نشود.

مهرآبادی افزود: در خصوص بالا بودن هزینه محوطه‌سازی باید یادآور شویم ساخت دیوار حائل، راه دسترسی، جدول‌کشی، آسفالت، تاسیسات زیربنایی و… جزء محوطه‌سازی است و باید توجه داشت که توپوگرافی خاص منطقه باعث شده این هزینه‌ها هرچند به صورت حداقلی به شرکت عمران و دولت تحمیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا