فعالیت ۱۰ کارگاه فنی و حرفه‌ای در پردیس/ برنامه‌ریزی ۹۱ هزار و ۷۰۰ نفر آموزش در مراکز ثابت فنی و حرفه‌ای شهرستان پردیس

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان پردیس با اشاره به ارائه هزاران نفرساعت آموزش در این شهرستان، برای عدم جذب نیروهای زبده در کارخانه‌ها و ادارات ابراز تأسف کرد.

به گزارش صبح پردیس، آزاده ریاحی در حاشیه برگزاری آزمون نهایی کارآموزان مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان پردیس  در خصوص فعالیت این مرکز اظهار داشت: برای امسال ۹۱ هزار و ۷۰۰ نفر آموزش در مراکز ثابت این فنی و حرفه‌ای شهرستان پردیس برنامه‌ریزی‌ شده بود.

وی گفت: ۹۲ هزار نفرساعت دوره‌های آموزش را در ۱۰ رشته کشاورزی، MBA، اتوماسیون اداری، کشت‌وکار گلخانه‌ای، نقاشی و طراحی فرش و گلیم، رشته مکانیک، برق و تعمیر تلفن‌های همراه را برگزار کردیم.

*فعالیت ۱۰ کارگاه در پردیس

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان پردیس افزود: ۱۰ کارگاه در سال اخیر در این مرکز فعال بودند که توانستیم ۹۱ هزار و ۷۰۰ نفر آموزش ساعت داشته باشیم.

ریاحی ادامه داد: درنهایت این آموزش‌ها، امروز ۳۷۱ نفر از آموزش‌دیدگان در این مرکز حضور پیدا کردند و آزمون نهایی برگزار شد.

وی اضافه کرد: امروز آخرین آزمون و پایان دوره مهارتی این مرکز بود که حدود چهار آزمون ۷۰ نفره و یک آزمون ۹۵ نفره و در مجموع حدود ۳۷۰ نفر در این آزمون شرکت کردند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان پردیس تصریح کرد: این آزمون‌ها باعث شده بتوانیم از توانمندی‌های افراد حاضر در شهرستان بهره برده و این توا‌نمندی را به مهارت‌آموزی تبدیل کنیم تا بتوانند در کارخانه‌ها و بخش‌های مختلف، وارد بازار کار شوند.

ریاحی با بیان اینکه دانش‌آموختگان این مرکز می‌توانند از مهارت‌های فنی خود در داخل و خارج کشور استفاده کنند، گفت: رشته‌های مراکز فنی و حرفه‌ای چه در آموزشگاه و چه در مراکز ثابت بسیار متنوع و دارای استانداردهای بسیار بالایی است.

وی اظهار کرد: اگر آموزش‌های ما برای ورود به بازار واقعاً جدی گرفته شود و افراد توانمند وارد بازار کار شوند، شاهد تأثیر به‌سزایی در راندمان کاری خواهیم بود.

*تأسف برای عدم جذب نیروهای زبده در کارخانه‌ها و ادارات

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان پردیس افزود: بسیاری از افراد هستند که دارای تحصیلات آکادمیک و مدارج بالای علمی هستند؛ اما زمانی‌که آموزش‌های مهارتی از آن‌ها اخذ می‌شود متأسفانه موفق به اخذ گواهی‌نامه‌ها نمی‌شوند.

ریاحی اضافه کرد: این باعث تأسف است که نمی‌توان از نیروهای زبده در کارخانه‌ها و ادارات استفاده کرد.

وی ضمن درخواست از شهروندان، کارکنان کارخانه‌ها، دستگاه‌ها و ادارات شهرستان پردیس برای حضور در این کلاس‌ها گفت: باید هر ایرانی یک مهارت را فراگرفته و مدرک آن را اخذ و همراه داشته باشد و با حضور در دوره‌های آموزشی ما که در شهرستان پردیس و کارگاه‌های رایگان برگزار می‌شود شرکت کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان پردیس ادامه داد: تاکنون تعداد بالایی از کارآموزان را توانستیم آموزش دهیم و اگر نیروهای کار در این کلاس‌ها شرکت کنند روزبه‌روز راندمان کاری کارخانه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

ریاحی تصریح کرد: با افزایش حضور دانش‌آموختگان می‌توانیم افزایش رشته‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین آموزش‌های روستایی را در این مرکز گسترش دهیم.

وی افزود: توانمندی‌های کشاورزی و آموزش‌های کشت گلخانه که باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود و همچنین استفاده از وام‌های اشتغال برای صنعت و اشتغال‌زایی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

*امکان برگزاری آزمون‌های دیگری تا پایان سال

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان پردیس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: در پرتو توصیه مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال رشته‌هایی داخلی و تأثیرگذار در اقتصاد مقاومتی را مانند قالی‌بافی و کشاورزی را ایجاد کردیم تا گامی بلند در تحقق شعار سال برداریم.

ریاحی ادامه داد: امیدواریم دیگر در منازل خود فرش‌های ماشینی نداشته باشیم؛ زیرا ایرانی با فرش‌های دستباف شناخته می‌شود.

وی اضافه کرد: مبالغی که بابت فرش‌های ماشینی پرداخت می‌شود، بسیار گزاف است و این مبالغ را باید برای فرش‌های دستباف ایرانی هزینه شود؛ چون در منازل ایرانی بافته و تأثیر در اقتصاد داخلی دارد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان پردیس با بیان اینکه امکان برگزاری آزمون‌های دیگری تا پایان سال وجود دارد، گفت: اگر حضور و استقبال از رشته‌های این مرکز افزایش داشته باشد با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه صنفی این امتحانات ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا