فرماندار پردیس: لزوم به‌روزرسانی تجهیزات حمل‌ونقل همگانی/ جمعیت پردیس به 800 هزار نفر می رسد

فرماندار پردیس با اشاره به اینکه جمعیت پردیس به 800 هزار نفر در واقعیت افزایش می‌یابد، گفت: به‌روزرسانی تجهیزات و خدمات حوزه حمل‌ونقل همگانی از مشخصه‌های اصلی یک شهر ایده‌آل و توسعه‌یافته است.

به گزارش صبح پردیس؛ مرتضی حیدری در همایش بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی که با حضور شهردار پردیس، رئیس پلیس ‌راهنمایی و رانندگی شهرستان، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی پردیس، دیگر مدیران و شماری از رانندگان شهر در سالن همایش‌های شهرداری پردیس برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده قرار بود چند شهر در نزدیکی پایتخت با کاربری‌های خاص احداث شود که یکی از این مناطق شهر جدید پردیس است.

فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: در ابتدای امر، جمعیت پردیس رقمی بالغ‌بر 180 هزار نفر پیش‌بینی می‌شد اما طی یک تصمیم ناگهانی و با احداث واحدهای مسکن مهر، این پیش‌بینی در آینده‌ای نزدیک به جمعیتی بالغ‌بر 600 هزار نفر به بیان اوراق رسمی و شاید 800 هزار نفر در واقعیت افزایش می‌یابد.

حیدری افزود: در این میان، رانندگان در حین فعالیت شغلی و کسب روزی حلال در طول روز با اقشار مختلف مردم گفت‌وگو دارند و بدین ترتیب از وضع اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … منطقه خود آشنا هستند.

وی بیان کرد: این مراوده روزانه رانندگان با مردم و صنوف مختلف سبب می‌شود تا مشکلات از نزدیک لمس شده و بدین ترتیب این قشر قابلیت تبدیل به یک کمک بزرگ برای مسؤولان در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات را در خود دارد.

فرماندار شهرستان پردیس از حمل‌ونقل همگانی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی در تعریف شهری ایده‌آل یاد کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ارکانی که طی نشست‌های تخصصی در سطح شهرستان مطرح می‌شود، حمل‌ونقل همگانی است.

حیدری تصریح کرد: به‌روزرسانی تجهیزات و خدمات حوزه حمل‌ونقل همگانی از مشخصه‌های اصلی یک شهر ایده‌آل، توسعه‌یافته، توأم با آرامش و امنیت، قانونمند، زیبا و آماده پایه‌گذاری یک تمدن پیشرفته است.

وی ادامه داد: در این میان، رفتار و منش رانندگان با مسافران به‌ویژه میهمانان شهر، به‌عنوان چکیده‌ای از فرهنگ حاکم بر آن منطقه برآورد می‌شود.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه رانندگان نباید شغل خود را دست‌کم بگیرند، اظهار داشت: هرگز نباید فراموش کرد که برخورداری از سامانه حمل‌ونقل همگانی منظم و کارآمد افتخاری برای یک شهر است، ازاین‌رو رانندگان گرامی نباید شغل خود را دست‌کم تلقی کنند.

حیدری تصریح کرد: به تأسف برخی مشاغل از سوی برخی متولیان فرهنگی کشور مورد تحقیر قرار گرفته، حال آنکه بر اساس موازین دین مبین اسلام هر شغل که ضمن کسب روزی حلال به‌نوعی تأثیراتی مثبت در زندگی سایر مردم ایجاد کند، مقدس شمرده می‌شود و یکی از این مشاغل مقدس، حرفه شریف رانندگی است.

فرماندار شهرستان پردیس رانندگان به‌ویژه آن دسته از این قشر زحمتکش که مسؤول انتقال دانش‌آموزان به مدارس هستند را باید بانیان اصلی ترویج فرهنگ پیشرفته دانست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا