برخی بلوک‌های فاز ۹ پردیس در معرض ریزش هستند/ تسریع در انجام کار در فاز 11 پردیس/ نخستین تحویل واحدها در فاز 5 پردیس در ماه آتی

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس در تشریح آخرین وضعیت مسکن مهر پردیس با اشاره به اینکه رسیدن ۴۶ هزار واحد مسکن مهر این شهر به مرحله نازک کاری، گفت: برخی بلوک‌های فاز ۹ در معرض ریزش هستند که در حال بحث زمین‌شناسی و کارشناسی است و در فاز 5 نیز در ماه آتی بخشی از واحدها تحویل و در ادامه افتتاح می‌شود.

به گزارش صبح پردیس؛ سعید غفوری در بررسی علل اعتراض و تجمع متقاضیان مسکن مهر پردیس اظهار داشت: روز گذشته تعدادی از متقاضیان مسکن مهر پردیس، به‌حق اعتراضی را به مواردی را داشتند که به دلیل تعداد زیاد افراد به مسجد جامع شهر دعوت‌شده و به موارد مطرح‌شده پاسخ داده شد.

وی افزود: از ابتدای این طرح، جانمایی 80 هزار واحد مسکونی با مأموریت‌های شرکت عمران همخوانی نداشت، بحث ابتدایی ساخت واحدهای مسکن مهر و بخش دیگر آماده‌سازی، خدمات زیربنایی و روبنایی است.

غفوری خاطرنشان کرد: در تمام فازهای پردیس ۴۶ هزار واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده است، مسائل زیرساختی مانند آماده‌سازی و محوطه‌سازی بر عهده شرکت عمران است؛ اما خدمات آب، برق، گاز و انشعابات بر عهده ادارات خدمات رسان است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: هماهنگی‌هایی با دستگاه‌های خدمات رسان انجام‌شده تا با تزریق اعتباری که دولت در پایان سال گذشته از محل افزایش سقف تسهیلات از 30 میلیون به 40 میلیون تومان داشت ساخت اکثر واحدها را طبق وعده دولت تا پایان شهریورماه محقق کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم تا پایان مهلت اعلام‌شده بتوانیم بخش عمده پروژه‌هایی که معارض ندارند را به اتمام رسانده و تحویل متقاضیان دهیم.

اجرای مسکن مهر پردیس بیش از توان شرکت عمران است

غفوری اظهار کرد: روز گذشته بخشی از مبلغ یارانه‌ای که برای زیرساخت‌ها در نظر گرفته‌شده بود تزریق‌شده و امروز در وزارت راه و شهرسازی با حضور قائم‌مقام و معاون وزیر تخصیص‌های اولیه در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به شروع کار تیم اجرایی از پنجم فروردین‌ماه امسال، گفت: برخی از پیمانکاران زیرساخت با اعتماد به شرکت عمران قبل از دریافت مبالغ کارها را در تمام فازهای پردیس آغاز کردند.

وی افزود: به دلیل نبود و کمبود منابع مالی کار تکمیل زیرساخت‌ها با تأخیر همراه بود اما با تزریق اعتباری که در بخش ساخت انجام شد و با یارانه‌ای که برای بخش زیرساخت اختصاص داده شده امیدواریم این بخش فعال‌تر شود.

غفوری در خصوص عدم تخصیص واحدها، اظهار کرد: بیش از پنج سال از آغاز این طرح گذشته و کلنگ ساخت مسکن مهر در پردیس زده شده که این حجم کار بیش از توان شرکت عمران پردیس بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: بااین‌حال ما متعهد هستیم و با حداکثر توان کار خواهیم کرد و پاسخگوی خواسته‌ها، سؤالات و مطالبات به‌حق متقاضیان هستیم.

برداشت‌های غیر قانونی از آورده متقاضیان جبران می‌شود

وی اضافه کرد: امروز نمی‌توان واحدها را بدون خدمات روبنایی، زیربنایی، محوطه‌سازی، مدارس، کلانتری و مسجد تحویل داد، با توجه به این موارد باز هم اعتبارات قابل‌توجهی در بخش زیرساخت و روبنایی نیاز داریم.

غفوری گفت: برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی تحویل مسکن مهر به‌صورت محله محور و با تمام خدمات روبنایی و زیربنایی است که تمام توان خود را در جهت تحقق این برنامه به‌کار بسته‌ایم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به برداشت مبالغی از حساب متقاضیان برای خدمات زیربنایی، افزود: عمدتاً طی سال‌های ۹۰ و ۹۱ مبالغ قابل‌توجهی از آورده متقاضیان برای بخش زیرساخت برداشت‌شده که پیگیری‌هایی توسط متقاضیان صورت گرفته و از دیوان عدالت اداری نیز رأی گرفتند، اما تیم مدیریتی جدید به‌هیچ‌عنوان اجازه نداده ریالی از آورده متقاضیان در بخش زیرساخت هزینه شود.

وی ادامه داد: برای جبران این برداشت‌ها، از محل یارانه‌ها، اوراق خزانه اسلامی و تهاتر زمین‌هایی که در اختیار شرکت عمران است استفاده می‌کنیم تا به‌نوعی جبران این برداشت از آورده متقاضیان شود و فشاری هم به متقاضیان وارد نیاید.

غفوری با اشاره به تزریق منابع مالی روزهای اخیر، گفت: توان برای فعال‌سازی پروژه‌ها با این کمک‌ها چند برابر شده و در آینده نزدیک این فعالیت‌ها رونق بیشتری خواهد داشت.

برخی بلوک‌های فاز ۹ در معرض ریزش هستند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس بابیان اینکه از وضعیت موجود رضایت نداریم و هرچه به‌پیش می‌رویم ایرادات کارها بیشتر مشخص می‌شود، اظهار کرد: تلاش‌های زیادی برای رفع این مشکلات صورت گرفته و طی برنامه‌ای که داریم در ماه آینده در فاز هشت در چند مرحله تحویل واحد خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در فاز 5 که تاکنون نتوانسته بودیم واحدی تحویل دهیم در ماه آتی بخشی از واحدها تحویل و در ادامه افتتاح می‌شود.

غفوری افزود: در فاز ۹ قدیم مسائل و مشکلات عمده‌ای در بخش زیرساختی وجود دارد، تنها فازی که شرکت عمران تمام بحث‌های زیرساختی آب، فاضلاب، برق و گاز را بر عهده دستگاه‌های خدمات رسان گذاشته و تحویل‌ها با تأخیر همراه بوده همین فاز است که برای رفع مشکل ورود دستگاه‌های مرتبط را خواهانیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: در بخش محوطه‌سازی و ساخت دیوار حائل فاز ۹ مشکلات زیادی داریم و برخی از بلوک‌های این فاز در حال ریزش هستند؛ اما بحث‌های کارشناسی و زمین‌شناسی انجام‌شده و در آینده‌ای نزدیک طرح نهایی آن مشخص و عملیات اجرایی ایمن‌سازی بلوک‌های که در معرض ریزش هستند آغاز خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های این شرکت در فاز ۱۱، گفت: به‌غیراز «زون» چهار شمالی و جنوبی این فاز، زون‌های یک و پنج و در پایان اتمام زون‌های دو و سه طبق یک برنامه زمان‌بندی مشخص متناسب با کار و هزینه‌های باقی مانده با تسریع در کار انجام خواهد شد.

غفوری ضمن اظهار امیدواری برای تسریع در کارها، اظهار کرد: با این اقدام‌ها بخشی از عقب‌ماندگی‌های کاری که داشتیم جبران می‌شود، اما باید به صبوری مردم احترام گذاشت و از همین طریق از طرف تمام مسؤولین دست‌اندرکار مسکن مهر از متقاضیان معذرت‌خواهی می‌کنیم زیرا باید خیلی زودتر از اینها این پروژه ملی را تحویل می‌دادیم.

پیمانکاران دنبال اهداف خاص انتخاباتی هستند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اضافه کرد: هیچ‌گونه افزایش قیمت و آورده‌ای نداریم، و این افزایش سقف تسهیلات ۳۰ به ۴۰ میلیونی نیز کمکی به آورده متقاضیان است و هر شایعه و صحبتی که این روزها از سوی پیمانکاران مطرح می‌شود بی‌اساس است.

وی افزود: این مباحث و مصاحبه‌ها به دلیل نزدیک بودن انتخابات صورت می‌گیرد و این دست پیمانکاران به اهداف و نیات خاص خود فکر می‌کنند و به دنبال ایجاد فشار به شرکت عمران هستند، اما باید بدانند به‌هیچ‌وجه شرکت عمران زیر بار این حرف‌های زور نخواهد رفت.

غفوری ادامه داد: شرکت عمران به‌عنوان دستگاهی که باید حق مردم را بگیرد با این دست شایعات مقابله کرده و قیمت‌ها را افزایش نخواهد داد، زیرا در سال ۹۵ این قیمت‌ها نهایی شده و قرارداد و الحاقیه‌ها توسط تمام پیمانکاران امضاشده به همین دلیل قطعاً هیچ‌گونه افزایش قیمتی در هیچ فازی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس در خصوص پروژه‌های معارض دار، گفت: این تعداد پروژه در مرحله فونداسیون نیز معارض ملکی داشته که خارج از حیطه اختیارات بنده است.

وی اضافه کرد: ما با حیدر فتاحی دادستان عمومی و انقلاب و فرید ضرغامی رئیس دادگستری شهرستان پردیس در این خصوص جلسات منظمی برگزار کردیم و امیدواریم زمین‌خواران و افرادی که این مسائل را به وجود آوردند به‌زودی به‌دست عدالت سپرده شوند.

غفوری در خصوص عدم اعلام قیمت نهایی فاز ۹ و 5، اظهار کرد: اختلاف‌هایی درزمینه اقلام خریداری‌شده وجود دارد که پیمانکاران این دو فاز ادعاهایی داشتند که ما به نمایندگی از مردم مقابل آنها ایستادگی کردیم.

ظرفیت جغرافیایی پردیس ۲۰ الی ۳۰ هزار واحد بوده است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اعلام اینکه قیمت این دو فاز نهایی و ظرف کمتر از یک‌هفته آینده اعلام خواهد شد، گفت: مشکلاتی در طرح مسکن مهر پردیس وجود داشته و دارد، بنده و تیم مدیریتی جدید در 10 ماه و ۶ روز گذشته که در پردیس حضور داریم می‌دانستیم که این بار سنگین و دارای مشکلات فراوانی خواهد بود.

وی افزود: به نظر بنده در پردیس باید بین ۲۰ تا ۳۰ هزار واحد مسکن مهر تعریف می‌شد؛ نه 80 هزار واحد آن‌هم در مناطقی با «توپوگرافی» سخت و جغرافیای خشن که این موارد باعث بروز مشکلات عدیده‌ای در پردیس شده است.

غفوری ادامه داد: این موارد را مردم می‌دانند؛ اما مهم‌ترین مسئله انتقال آب به برخی از بلوک‌ها، انتقال فاضلاب، شبکه‌های برق و مشکل نصب تیرها و کانال‌های ارتباطی بین بلوک‌ها است که انتقال برق را تقریباً غیرممکن کرده و تنها راهکار موجود انتقال دکل‌های اصلی برق است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اضافه کرد: نیت ما اتمام و تکمیل تمام پروژه‌های مسکن مهر پردیس است و امیدواریم با کمک خداوند و حمایت متقاضیان از این مأموریت سربلند بیرون بیاییم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. سلام
    ببخشید این جواب ما نیست واقعا زوج های جوون زیادی هرروز دارند عروسیشون رو به خاطر عدم تحویل این واحدها به تعویق میندازند کاش به جای این همه ادعا کمی وجدان داشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا