آغاز عملیات اجرایی فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس با ظرفیت 24 هزار مترمکعب در شبانه‌روز

عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب پردیس با ظرفیت ۲۴ هزار متر مکعب با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

به گزارش صبح پردیس، پیش از ظهر پنج شنبه و با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس به ظرفیت ۲۴ هزار متر مکعب تصفیه فاضلاب در شبانه‌روز آغاز شد.

در این مراسم که محمدحسین مقیمی استاندار تهران نیز حضور داشت مرکز پایش آزمایشگاه کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب طرح «جوادالائمه» نیز به بهره‌برداری رسید.

دو درخواست فرماندار پردیس از وزیر نیرو

فرماندار پردیس در این مراسم طی سخنانی گفت: پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس جنبه حیاتی و ارزش فوق‌العاده‌ای دارد.

مرتضی حیدری افزود: مسکن مهر پردیس در حوزه زیر بنایی با مشکلات فراوانی مواجه است، تعهدات دولت معوق شده و مردم و متقاضیان گله‌مند هستند، اگر زیر ساخت‌ها در حوزه تخصصی به دستگاه تخصصی واگذار شود، کار در اسرع وقت انجام می‌گیرد، به ویژه در حوزه آب و فاضلاب که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم، تقاضا و خواهش ما این است، که ۴۰ درصد باقیمانده این عملیات را وزارت نیرو بر عهده بگیرد، تا این پروژه در سال جاری تمام شود.

وی گفت: اگر این اقدام صورت نگیرد، ممکن است با مشکلات عدیده‌ای مواجه شویم.

نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس در ادامه به پساب تصفیه‌خانه‌های پردیس اشاره کرد و گفت: در این خصوص دو شهرداری پردیس و بومهن دست‌به‌دست هم داده و در این امر سرمایه‌گذاری می‌کنند، تا پردیس را سرسبزتر کنند، اگر دستور دهید شهرداری‌ها تا ۵ الی ۱۰ سال به‌طور رایگان از این آب استفاده کنند.

استفاده از فرآیند لجن فعال پیشرفته در تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس

مدیر نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در این مراسم گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس یکی از بهترین تصفیه‌خانه‌های کشور است، که در ۲ مدول مجزا با ظرفیت هر مدول ۲۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز طراحی‌شده است، که مدول یک آن در خرداد ۹۶ به بهره‌برداری رسید.

احمدرضا محمدی ده چشمه فرآیند لجن فعال پیشرفته را به‌عنوان فرآیند حاکم بر این تصفیه‌خانه ذکر کرد و ادامه داد: این فرآیند ازت و فسفر را حذف می‌کند، در این تصفیه‌خانه آشغال‌گیری، دانه گیری و ته‌نشینی اولیه انجام می‌شود.

فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس ۱۲۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: این تصفیه‌خانه ۱۲۵ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار خواهد داد و در ادامه مصوبات شورای عالی امنیت ملی به‌منظور جلوگیری از آلودگی منابع تأمین کننده آب شرب تهران به اجرا در آمده است.

محمد پرورش افزود: این مرکز مسئولیت کنترل و اندازه‌گیری تمامی شاخص‌های کیفی آب و فاضلاب مطابق با استاندارهای ملی را دارا است.

وی افزود: این مرکز دارای چهار واحد آزمایشگاه شیمی مرکزی، آزمایشگاه باکتریولوژی، آزمایشگاه بیولوژی و واحد کنترل کیفی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا