عضو شورای عالی استان‌ها: وزیر راه و شهرسازی تمایلی به تکمیل مسکن مهر ندارد/ آخوندی مسکن مهر را فرزندی ناخواسته می‌داند

عضو شورای عالی استان‌ها گفت: وزیر راه و شهرسازی تمایلی به تکمیل مسکن مهر ندارد و این طرح را فرزندی ناخواسته می‌داند.

به گزارش صبح پردیس؛ محمد قانبیلی ظهر امروز در نشست بررسی وضع شهرستان‌های استان تهران در ابعاد مختلف عمرانی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید قول‌هایی را برای تقویت زیرساخت‌ها در شهرستان‌هایی مانند پردیس داد که متأسفانه برخی از آن‌ها عملی نشده است.

وی تصریح کرد: برخی از وعده‌هایی که دولت داده، در حال اجراست؛ ولی متأسفانه از ساختار کندی برخوردار بوده و این کندی به خاطر مشکلات اقتصادی، گریبان دولت را گرفته است.

قانبیلی با تأکید بر اینکه عمده‌ این مشکلات و کندی روند اجرای این سیاست‌ها را شفاف می‌توان در بحث مسکن مهر مشاهده کرد، اضافه کرد: مسکن مهر سرشار از کمبود و مشکل و خلأ است.

عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید تمایلی برای پایان دادن به پروژه مسکن مهر ندارد، تصریح کرد: آخوندی مسکن مهر را فرزندی ناخواسته می‌داند.

قانبیلی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در بدنه دولت یازدهم زودتر و بهتر از شرایط فعلی می‌توانست پروژه مسکن مهر را تکمیل کند و به مرز نهایی شدن برساند، افزود: در بحث تکمیل مسکن مهر از سوی متولیان امر کوتاهی صورت گرفته است.

عضو شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه با سرعت کند تکمیل مسکن مهر می‌خواهند دولت‌های قبل را زیر سؤال ببرند، اضافه کرد: ما هم قبول داریم که این پروژه اشتباه بوده است، ولی نباید اشتباه را با اشتباه جبران کرد؛ زیرا ضرر اشتباهاتی که دولت‌ها انجام می‌دهند را مردم می‌بینند.

قانبیلی با اشاره به اینکه تحویل دادن واحدهای مسکن مهر یک بحث مجزا نسبت به زیرساخت‌ها در این محدوده است، تصریح کرد: متأسفانه برای تقویت زیرساخت‌ها از آموزشی و پرورشی گرفته تا فرهنگی و راه کاری نمی‌کنند و فعالیت‌ها سرعت بالایی ندارد.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه دولت در بحث شبکه فاضلاب کارهایی انجام داده است، افزود: فکر می‌کنم دولت در این بحث دلش برای پردیسی‌ها نسوخته و دلشان به حال تهران‌نشین‌ها سوخته است که فاضلاب پردیس مستقیم وارد سد ماملو می‌شود.

وی ادامه داد: دولت برای جلوگیری از این اتفاق، اقداماتی را در بحث فاضلاب انجام داده است و تا حدودی سرعت کار را در این زمینه بالا برده‌اند و در بخش‌های دیگر با وجود اینکه رضایت کاملی نداریم، در حال فعالیت هستند و با وجود رکود حاکم بر جامعه، نباید توقع بیشتری از دولت داشت.

عضو شورای عالی استان‌ها در مورد بحث توسعه مترو در شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: استاندار تهران دو ماه پیش در جلسه شورای عالی استان‌ها میهمان بود و نگاه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در شهرستان‌های نزدیک به مرکز شهر تهران داشت.

قانبیلی با تأکید بر اینکه پردیس، قرچک، ورامین، شهریار و قدس در فهرست شهرستان‌هایی قرار داشتند که باید از زیرساخت قطار شهری برخوردار شوند، اضافه کرد: دولت یازدهم و استانداری تهران در این بحث بسیار مصمم است تا قطار شهری به متروی تهران متصل شود.

عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه این بحث اتفاق بسیار خوبی است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات حمل‌ونقل در این شهرستان‌ها به‌ویژه در پردیس حل می‌شود؛ زیرا پردیس شهر خوابگاهی محسوب می‌شود و 70 درصد ساکنان پردیس کارشان در پردیس است و این رفت‌وآمدها حجم بالایی دارد.

قانبیلی اظهار کرد: با این حجم بالای رفت‌وآمد از پردیس به سمت شهر تهران، جاده قدیمی و آزادراه جدید پاسخگوی جابه‌جایی‌ها در حوزه حمل‌ونقل نیست و نیاز جدی به زیرساختی از جنس قطار شهری دارد و خوشبختانه در این زمینه فکرهایی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا