استقرار ۱۰ جایگاه عرضه دام در پردیس و دماوند/ فعالیت ۳ اکیپ سیار نیز به منظور جلوگیری از کشتار غیرمجاز

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس از استقرار ۱۰ جایگاه عرضه بهداشتی دام برای روز عید قربان خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، سید علی امامی در گفتگویی اظهار داشت: این نهاد همانند سنوات گذشته با استقرار کارشناسان در جایگاه‌های عرضه دام در روز عید قربان توسط شهرداری هر شهر، نظارت‌های بهداشتی قبل و بعد از کشتار انجام می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته، ۹ جایگاه عرضه دام زنده عرضه دام در پردیس و دماوند مستقر بود و بیش از ۳۷۰ رأس گوسفند معاینه بالینی قبل و بعد از کشتار توسط کارشناسان صورت گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند و پردیس با تأکید بر اینکه در سال جاری کشتار فقط در کشتارگاه‌های دامی انجام می‌شود، تصریح کرد: دو کشتارگاه در دماوند و رودهن به منظور کشتار دام وجود دارد و جایگاه‌هایی که در نظر گرفته شده صرفاً به منظور عرضه دام زنده است.

امامی در خصوص تعداد جایگاه‌های در نظر گرفته شده عنوان کرد: کشتارگاه و یک جایگاه ثابت در منطقه جیلارد دماوند، کشتارگاه و یک جایگاه ثابت در میدان خلیج فارس رودهن، یک جایگاه ثابت در مقابل بازار روز پردیس، دو جایگاه ثابت در ابتدا و انتها شهر بومهن، یک جایگاه ثابت در میدان آبعلی، یک جایگاه در آبسرد و یک جایگاه در کیلان؛ مجموعاً ۱۰ جایگاه به منظور عرضه دام زنده در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سه اکیپ سیار نیز به منظور جلوگیری از کشتار غیرمجاز در سطح دو شهرستان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم که دام زنده را از جایگاه‌های در نظر گرفته شده خریداری و به منظور تأمین سلامت برای کشتار به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند و بعد از کشتار گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه قرار دهند.

وی گفت: در صورت انجام این امر ویروس بسیاری از بیماری‌های انگلی مخصوصاً تب کریمه کنگو از بین خواهد رفت و قبل از طبخ نیز از دستکش و ماسک استفاده کنند.

امامی تصریح کرد: افرادی که قصد دارند ذبح دام در منازل صورت گیرد، هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد و کارشناسان و گشت‌های سیار به منازل مراجعه خواهند کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا