رفع انسداد مسیر عبور عشایر از حاشیه رودخانه جاجرود/ نصب تابلوهای هشداردهنده عبور احشام در محورهای مواصلاتی شهرستان پردیس

رفع انسداد مسیر عبور عشایر از حاشیه رودخانه جاجرود توسط بخشداری جاجرود، همچنین همکاری لازم شهرداری پردیس برای عبور عشایر از جمله مصوبات نشست شورای عشایری و نصب تابلوهای هشداردهنده عبور احشام در محورهای مواصلاتی شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نشست شورای عشایری شهرستان پردیس به ریاست سرپرست برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری پردیس و با حضور مدیرکل امور عشایر استان تهران، معاون شهردار شهر پردیس، بخشدار جاجرود، رئیس شبکه بهداشت و درمان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان، رئیس اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار و یکی از عشایر کوچندهدر محل فرمانداری پردیس برگزار شد.
مجید صبوری سرپرست برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری پردیس در ابتدا حضور عشایر را یک فرصت خاص برای شهرستان برشمرد و با اشاره به لزوم توجه جدی به این قشر اظهار کرد: عشایر با کمترین امکانات، بالاترین بهره‌وری را دارند و هرکدام یک تولیدکننده برتر هستند.
وی به انسداد مسیرهای کوچ عشایر با توجه به گسترش شهرها و افزایش راه‌های مواصلاتی اشاره کرد و افزود: حفاظت از ایل راه‌ها و رفع مشکلات موجود، تأمین‌کننده امنیت عشایر است و نقش بسزایی در ادامه حضور عشایر و حفاظت از سرمایه‌های این قشر دارد.

در ادامه سیروس نصیری مدیرکل امور عشایر استان تهران حرکت و کوچ عشایر را منطبق بر تقویم کوچ دانست و با بیان اینکه طی چند صد سال اخیر خروج از مراتع قشلاقی، عبور از میان‌بند و ورود به مراتع ییلاقی انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: شهرستان پردیس قبل از تشکیل نیز منطقه‌ای میان‌بند و مهم بوده و با گسترش شهرنشینی و واگذاری مراتع مشکلات عمده‌ای برای عشایر به وجود آمده است.
وی از ایجاد اطراق گاه‌های عشایری در مسیر کوچ به‌عنوان یکی از راه‌های کنترل و حفاظت از مسیر حرکت عشایر نام برد و ادامه داد: امور عشایر مخالف توسعه نیست اما واگذاری‌ها باید با نظر کارشناسی ادارات مسئول انجام گیرد.
در این نشست مقرر شد بخشداری جاجرود نسبت به رفع انسداد مسیر عبور عشایر از حاشیه رودخانه جاجرود اقدام کند، همچنین شهرداری پردیس مانند سنوات گذشته همکاری لازم را برای عبور عشایر انجام دهد. همچنین نصب تابلوهای هشداردهنده عبور احشام در محورهای مواصلاتی، ایجاد مسیر عبور امن برای عشایر و کنترل زمان حرکت عشایر از مناطق جنوبی از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا