شهردار پردیس: شهر پردیس دارای 900 برج بلندمرتبه است/ توسعه آموزش شهروندی به هنگام بحران یک ضرورت است

شهردار پردیس با تاکید بر لزوم توسعه آموزش شهروندی و همچنین تقویت بنیه‌های مدیریتی به هنگام بروز بحران‌های احتمالی، گفت: شهر پردیس  دارای 900 برج بلندمرتبه است و باید دانش و تجهیزات مقابله با بحران احتمالی را داشته باشیم.
به گزارش صبح پردیس، محمد لاله در آیین پاسداشت فداکاری‌های آتش‌نشانان شهید در واقعه تلخ ساختمان پلاسکو اظهار کرد: متأسفانه حادثه تلخ روز پنجشنبه در مرکز خرید پلاسکو تهران که باعث شهادت جمعی از آتش‌نشانان معزز و محبوس شدن تعدادی دیگر از این عزیزان شد؛ روح و جان نه فقط مردم قدرشناس ایران اسلامی بلکه سایر ملل جهان را نیز به درد آورد.
وی افزود: امروز همه و همه دست دعا به‌سوی باری‌تعالی گشوده‌اند و متوسل به ائمه اطهار (ع) هستند که این واقعه ناگوار تلخ‌تر از این نشود و شاهد نجات آتش‌نشانان محبوس باشیم.
*لزوم توسعه آموزش شهروندی به هنگام بحران
شهردار پردیس با تأکید بر لزوم ارتقای آموزش شهروندی در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: بر اساس شواهد موجود و طبق گزارش‌های ارسالی از سوی رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی، یکی از عوامل کندی امدادرسانی در این حادثه ازدحام جمعیت بود.
لاله تصریح کرد: این ازدحام و شلوغی سبب شد تا بازه زمانی وقوع حادثه تا حضور نیروهای امداد و نجات که تحت عنوان ساعت طلایی از آن یاد می‌شود، به هدررفته و بر شدت تبعات افزوده شود.
وی ادامه داد: حوادثی ازاین‌دست باوجود تلخی بسیار باید تجربه‌ای برای مسئولان و شهروندان دیگر نقاط و سایر وقایع احتمالی باشد تا در حوزه‌های مختلف به‌ویژه آموزش‌های شهروندی و توسعه فرهنگ رفتار صحیح به هنگام بروز بحران، فعالیت بیشتری صورت گیرد.

*ضرورت تقویت بنیه‌های مدیریت بحران
وی با تأکید بر ضرورت تقویت بنیه‌های مدیریت بحران در سرفصل‌های مختلف اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مباحث در شهرداری‌ها، موضوع مدیریت بحران است.
شهردار پردیس اضافه کرد: امیدوارم همگی با درس گرفتن از این تجارب تلخ در راستای تقویت این بخش از امور خدماتی تلاش کنیم.
لاله تأکید کرد: شهر پردیس امروز دارای 900 برج بلندمرتبه است و باید از همین امروز با به‌روزرسانی دانش کارکنان، انجام تمرینات مستمر و ارتقای تجهیزات موجود خود را برای مقابله صحیح با بحران‌های احتمالی آینده آماده نگه‌داریم.
*آتش‌نشانی، نه یک شغل بلکه ایثارگری درراه خداست
وی ادامه داد: حرفه آتش‌نشانی را نه صرفاً یک شغل بلکه یک ایثارگری بزرگ درراه باری‌تعالی و در مسیر نجات دیگر همنوعان است.
شهردار پردیس بیان کرد: عزیزان فعال در این عرصه به هنگام اعزام به یک مأموریت به‌هیچ‌عنوان از بازگشت خود مطمئن نیستند، ازاین‌رو باید فعالان در حوزه امداد و نجات و آتش‌نشانی را افرادی به‌واقع شجاع، دلیر و ازخودگذشته دانست.
لاله گفت: مشاهده خانواده‌هایی که در کنار این ساختمان ویران‌شده چشم‌انتظار خبری از فرزند محبوس خود در میان دود و آتش هستند، بسیار دردآور است و همه باید بدانند که علاوه بر آتش‌نشانان خانواده این عزیزان نیز همواره دل‌نگران هستند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا