شهردار بومهن به دلیل زمین‌خواری و تغییر کاربری در این منطقه کار زیادی دارد

مدیرکل شهری و شوراهای استانداری تهران در سخنانی خطاب به شهردار جدید بومهن گفت: کار شما سخت است، در این شهر به دلیل زمین‌خواری و تغییر کاربری کار زیاد است، در سایه تعامل و نظارت شورای شهر وظایف خود را انجام بدهید.

به گزارش صبح پردیس، هادی رحمتی در مراسمی که سعید علی بخشی شهردار سابق اوشان، فشم و میگون به‌عنوان شهردار جدید بومهن معرفی شد، اظهار کرد: در انتخابات شورای پنجم ۸۷ درصد اعضای شوراها تغییر کردند و این نشان می‌دهد مردم فهیم ما خدمات بهتری را مطالبه می‌کنند و لازمه ارائه بهترین خدمات به مردم گذر از سیستم مدیریت سنتی است.
وی افزود: افزایش و بهبود شاخص‌ها، رشد، تعالی و رفاه زندگی را به دنبال دارد و افزایش رفاه قوت قلبی برای مردم در اعتماد به خدمتگزاران خود است.

مدیرکل شهری و شوراهای استانداری تهران وجود مسئولان فهیم در هر شهر را زمینه‌ساز پیشبرد امور اجتماعی، اقتصادی و خدماتی دانست و خاطرنشان کرد: اختلاف‌نظر و سلیقه به هر دلیلی وجود دارد و این اختلاف‌نظر می‌توانند در صورت ختم شدن به اتفاق‌نظر، نقطه قوتی برای خدمتگزاری به مردم و بالندگی و پویایی شهر باشد.
رحمتی ادامه داد: مردم به شوراها رأی دادند که دلسوز شهر باشند و اعضای منتخب نیز باید برای رأی مردم ارزش قائل شوند و اعتماد مردم را خدشه‌دار نکنند و این مهم تنها با مراقبت از رفتارهای سوءاستفاده گران و پرهیز از مباحث حاشیه همچنین توجه به توانمندی‌ها و مطالبات مردم به‌دست می‌آید.

*عملکرد دوره چهارم شورای شهر بومهن ضعیف بود
وی عملکرد دوره چهارم شورای شهر بومهن را ضعیف دانست و با تأکید بر جلوگیری از تکرار اتفاقات گذشته گفت: شورا برای رسیدن به اهداف خود باید برنامه محور بوده و مدیریت شهری نیز برای رفع مشکلات شهر لازم است عملیات اجرایی خود را بر اساس برنامه‌ریزی به پیش ببرد و در این راه استفاده از امکانات نوین، بهره‌گیری از نخبگان ساکن و توانایی مالی شهر و شهروندان بسیار اثرگذار است.
مدیرکل شهری و شوراهای استانداری تهران بهبود وضعیت راه‌های اصلی و فرعی که زیرساخت‌های توسعه شهر است و نظارت بر کیفیت و قیمت حمل‌ونقل عمومی که در سبد هزینه‌ای مردم تأثیر دارد را از اولویت‌های شوراها دانست و خاطرنشان کرد: شورای شهر باید به چالش‌ها توجه کند و برنامه‌ریزی دقیق سالانه و سند چشم‌انداز چهار ساله داشته باشد و برای هر سال خود حداقل یک برنامه تأثیرگذار و اساسی را در نظر بگیرد تا در پایان دوره چهار ساله، در کنار بهبود شرایط شهر و شهروندان، چهار حرکت بزرگ و ماندگار برای رفاه و آرامش شهروندان رقم خورده باشد.
رحمتی شهرداری را یک بنگاه اجتماعی مبتنی بر عقل و دانش دانست که با بهره‌گیری از برنامه‌های بهینه می‌تواند شهر را به نقطه‌ای رفیع برساند و افزود: بهبود حوزه زیست‌محیطی، ارتقاء شرایط زندگی شهری، توجه به رشد نامتقارن و ناموزون شهر و حرکت بر اساس طرح‌های تفصیلی شهری از جمله برنامه‌های یک شهردار برای شهر است.

*وظایف و مسئولیت‌های شهردار بومهن بسیار سنگین و سخت است

مدیرکل شهری و شوراهای استانداری تهران وظایف و مسئولیت‌های شهردار بومهن را بسیار سنگین و سخت دانست و گفت: به دلیل تغییرات گسترده کاربری اراضی و عدم نظارت کافی بر ساخت‌وسازها، شهرداری باید در سایه تعامل و نظارت شورای شهر به وظایف خود از جمله توجه به معماری شهری و فضای سبز، احداث ورودی و خروجی زیبا برای شهر، ساماندهی تابلوهای شهری، افزایش ضریب ایمنی شهر در برابر بلایای طبیعی با رعایت آیین‌نامه‌های قانونی مربوطه و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در تراکم و اراضی ملی اهتمام ورزد.
رحمتی با اشاره به ماده 88 قانون شوراها تأکید کرد: شورای شهر باید طبق مسئولیت و شانیت خود نظارت دقیق بر عملکرد شهرداری داشته باشد و حق دخالت در امور شهرداری را ندارند و شهردار نیز مطابق با ماده ۵۵ همان قانون باید وظایف را احصا و با شناخت اولویت‌ها و ضرورت‌ها موضوعات را پیگیری و به نتیجه برسانند.
مدیرکل شهری و شوراهای استانداری تهران بیان کرد: از دیگر وظایف شهردار جدید بومهن جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در تراکم و اراضی ملی، توجه به مبلمان شهری و فضای سبز، ساخت ورودی زیبا برای شهراست، این ورودی درشان شهر بومهن نیست.

وی افزود: ساماندهی تابلوهای شهری، افزایش ضریب ایمنی شهری در برابر زلزله، نظارت بر ساخت‌وساز اصولی، استفاده از مصالح استاندارد، رعایت و دقت در آیین‌نامه‌های 2800 هنگام صدور پروانه و پایداری ساختمان‌ها و ایمنی شهر در برابر حریق، سیل و زلزله از دیگر وظایف شهردار است.
مدیرکل شهری و شوراهای استانداری تهران تصریح کرد: شهردار با نظارت شورای اسلامی شهر، بر اساس قانون 55 شوراها باید وظایف را احصا کند با اولویت و شناخت ضرورت‌ها موضوعات را رصد پی گیری کند، اعضای شورا طبق ماده 80 قانون شورا طبق مسئولیت و شانیت خود نظارت کند، شوراها اجازه دخالت در امور شهرداری را ندارند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای سعید علی بخشی شهردار بومهن گفت: استاندار تهران دو هدیه به همراه دو پیام برای شما فرستاده است اول قرآن که در پناه آن با پاک دستی خدمت کنید و دوم کتاب قانون که در سایه آن قانون‌مدار باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا