شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس مورد بازدید معاون اول رئیس جمهور

شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور به شهرستان پردیس، مورد بازدید قرار گرفت.

به گزارش صبح پردیس، اسحاق جهانگیری عصر امروز با سفر به شهرستان پردیس از دو شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس بازدید کرد.

معاون اول رئیس جمهور در این بازدید که با همراهی شریعتمداری وزیر صنعت، ستاری معاون رئیس جمهور و مقیمی استاندار تهران صورت گرفت در جریان دستاوردهای جوانان نخبه در شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس قرار گرفت و دستگاه تصفیه آب، دستگاه دیالیز و چند اختراع دیگر جزء مواردی بود که توسط جهانگیری مورد بازدید قرار گرفت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حاشیه بازدید از دو اختراع پارک فناوری پردیس اظهار کرد: بیش از ۳۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف مانند بیوتکنولوژی، داروسازی، تجهیزات پزشکی، نانوتکنولوژی و … در کشور ایجاد شده است.
وی با بیان این که شرکت‌های دانش‌بنیان با دانش و فناوری بالا ایده‌هایی برای خدمات‌ بهتر و آسان‌تر دارند و توانسته‌اند در زمانی کوتاه ده‌ها، صدها و برخی از آنها هزاران شغل ایجاد کنند، گفت: بخشی از فعالیت‌های دولت در حوزه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است.

کارآفرینی با ریسک پذیری همراه است

وی افزود: با تلاش معاونت علمی ریاست جمهوری بیش از ۳۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف مانند بیوتکنولوژی، داروسازی، تجهیزات پزشکی، نانوتکنولوژی، آی‌تی، آی‌سی‌تی و … در کشور ایجاد شده و این کار رو به گسترش است.

معاون اول رییس جمهور سرمایه گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان را خطرپذیر و جسورانه دانست و اضافه کرد: این‌گونه فعالیت‌ها دارای ریسک‌پذیری بالایی هستند، اصولا ریسک پذیری یکی از ویژگی‌هایی است که با کارآفرین همراه است.

وی با بیان این که بخش عمده‌ای از صنعت کشور به خاطر نبود فناوری‌های پیشرفته و روز دنیا در رقابت با صنعت کشورهای دیگر عقب افتاده است، تاکید کرد: گاهی بازار ایران را در اختیار محصولات خارجی قرار می‌دهیم، چراکه تولیدات داخلی به لحاظ کیفیت و قیمت توانایی رقابت با مشابه خارجی را ندارند.

باید کالای تولید داخل با کیفیت بالا و قیمت مناسب باشد

جهانگیری بر حمایت از واحدهای تولیدی داخلی به عنوان یکی از وظایف دولت تاکید کرد و گفت: منظور مقام معظم رهبری از حمایت از کالای ایرانی این نیست که مردم را مجبور به خرید هر کالای بی‌کیفیت و با قیمت بالای تولید داخل کنیم، منظور ایشان این است که کالای تولید داخل با کیفیت بالا و قیمت مناسب باشد، باید به صنعت کشور کمک کنیم تا به فناوری روز دنیا مجهز شود و بتواند محصول با کیفیت بالا و قیمت‌ تمام‌شده پایین تولید کند، شرکت‌های دانش‌بنیان توانایی این امر را دارند.

وی اضافه کرد: راه توسعه پایدار کشور جز از مسیر علم و فناوری نمی‌گذرد، بنابراین باید توسعه و تولید علم و فناوری همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند به گفتمان غالب و موضوع جدی کشور تبدیل شود، اگر به دنبال کم کردن نقش نفت در اقتصاد کشور هستیم باید به دنبال یک تکیه‌گاه جدید باشیم.

جهانگیری مغز جوانان کشور را بهترین محلی خواند که می‌توان به آن اتکا کرد و افزود: جوانان کشور نخبگان بااستعداد پربازده‌ای هستند که می‌توان با کمک آنها اقتصاد کشور را از نفت‌محور به دانش‌محور تبدیل کرد، رشد بخش دانش در اقتصاد کشور مطلوب است و همچنین به سمت کاهش تأثیر نفت در اقتصاد پیش می‌رویم، امیدواریم این چند مسیر را به خوبی طی کنیم.

بر اساس این گزارش، معاون اول رییس جمهور عصر دوشنبه و در حالی که محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و محمدحسین مقیمی استاندار تهران همراهی می شد، از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس بازدید کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا