سقوط کامیون از روی پل‌کمربندی بومهن+عکس

براثر واژگونی یک دستگاه کامیون کشنده تانکر در کمربندی بومهن یک نفر کشته و یک نفر مجروح شدند.

به گزارش صبح پردیس، بامداد امروز یک دستگاه کشنده تانکر در محور تهران به سمت رودهن واقع در کمربندی جنوبی بومهن در حال حرکت بود که به دلیل عدم توانایی در کنترل توسط راننده، واژگون شد و به پرتگاه کنار محور سقوط کرد که براثر این حادثه راننده در همان زمان‌های اولیه حادثه فوت و کمک‌راننده به‌شدت مجروح شد.

گروه‌های امدادی و خدماتی شامل پلیس‌راه، راهداری، اورژانس، آتش‌نشانی و هلال‌احمر از لحظه‌های اولیه حادثه درصحنه حضور پیدا کردند بودند اما به دلیل سقوط کشنده و محبوس شدن کمک‌راننده در خودرو این عملیات بیش از سه ساعت به طول انجامید و پس از رهاسازی توسط عوامل هلال‌احمر و آتش‌نشانی، کمک‌راننده توسط اورژانس به مرکز درمانی انتقال پیدا کرد.

*حادثه به دلیل خواب‌آلودگی و بی‌احتیاطی راننده بوده است

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران در این خصوص اظهار کرد: یک دستگاه کامیون کشنده تانکر از تهران به سمت رودهن در حال حرکت بوده که در کمربندی بومهن پس از پل دوم واژگون و به پرتگاه کنار محور سقوط می‌کند.

سیاوش محبی ادامه داد: پس از رسیدن عوامل پلیس‌راه و بررسی‌های لازم مشخص شد این حادثه براثر عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده که به دلیل شدت حادثه راننده در دم کشته و کمک‌راننده به‌شدت مصدوم می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران بیان کرد: در اوج سفرهای تابستانی هستیم و رانندگان به‌خصوص رانندگان خودروهای سنگین هنگام خستگی و خواب‌آلودگی به جد از رانندگی پرهیز کنند و در طول مسیر در مکان‌هایی که پیش‌بینی‌شده استراحت کافی داشته و بعد به ادامه مسیر خود بپردازند.

محبی در خصوص این‌که کامیون کشنده تانکر سرقتی بوده است یا خیر، تصریح کرد: استعلام‌های لازم گرفته‌شده و تا این لحظه استعلامی مبنی بر سرقتی بودن این کامیون کشنده به دست ما نرسیده است.

*حضور دو خودروی نجات و یک دستگاه آمبولانس هلال‌احمر در واژگونی کشنده تانکر در بومهن

روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان تهران هم در خصوص امدادرسانی عوامل هلال‌احمر در حادثه واژگونی کشنده تانکر در کمربندی بومهن، مطرح کرد: با اعلام حادثه واژگونی یک دستگاه کامیون کشنده تانکر در کمربندی بومهن بلافاصله پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری شهرستان پردیس و چناران شهرستان دماوند با دو خودرو نجات و یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و به دلیل محبوس شدن کمک‌راننده در داخل خودرو، عملیات نجات آغاز و به دلیل سختی کار این عملیات بیش از سه ساعت به طول انجامید و در پایان با کمک عوامل فوریت‌های پزشکی حاضر درصحنه حادثه، فرد مصدوم به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال پیدا کرد.

*عوامل راهداری بعد از حادثه هم درصحنه حضور داشتند

محمدرضا زمانی در این خصوص در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: این حادثه در کمربندی بومهن و در حوزه اختیارات راهداری پردیس و رودهن بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پردیس و رودهن بیان کرد: از همان زمان اولیه اعلام واژگونی یک دستگاه کامیون کشنده تانکر به همراه دو گروه در حادثه حضور پیدا کردیم و خدمات خود را ارائه کردیم.

زمانی گفت: شدت حادثه به حدی بود که تانکر از اتاق کامیون جداشده و تلاش خود را جهت جابجایی تانکر با دستگاه‌های سنگین و نیمه سنگین انجام دادیم تا برای دیگرهای خودروهای در حال تردد مشکلی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: عوامل راهداری حتی بعد از اتمام حادثه درصحنه حضور داشتند و به خدمات خود ادامه دادند تا محور به‌طور کامل پاک‌سازی شد.

سقوط کامیون از روی پل‌کمربندی بومهن

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا