سرانه فضای سبز 19 متر مربعی هر شهروند پردیسی

شهردار پردیس با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز هر شهروند پردیسی به بیش 19 مترمربع است، گفت: میزان فضای سبز شهر پردیس تا پایان سال 95 به رقمی بالغ‌بر 193 هکتار می‌رسد.

به گزارش صبح پردیس، محمد لاله اظهار کرد: توسعه فضای سبز همواره یکی از مهم‌ترین اموری است در دستور کار شهرداری پردیس بوده و هست.

وی افزود: ازاین‌رو، طرح‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف این مجموعه در زمینه توسعه فضای سبز صورت گرفته است.

این مقام مسئول بیان داشت: میزان کل فضای سبز ایجادشده در شهر پردیس طی پنج سال گذشته (91 تا 95) 489 هزار و 252 مترمربع است و درمجموع، کل فضای سبز از زمان افتتاح شهر به یک میلیون و 934 هزار و 252 مترمربع می‌رسد.

شهردار پردیس اضافه کرد: بدین ترتیب، اگر جمعیت کنونی پردیس را 100 هزار نفر در نظر بگیریم، سرانه هر شهروند پردیسی به بیش از 19 مترمربع می‌رسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این رقم بیش از عددی است که بر اساس مطالعات و بررسی‌های وزارت مسکن و شهرسازی، سرانه متعارف و قابل‌قبول فضای سبز شهرهای ایران را بین هفت تا 12 مترمربع برای هر نفر می‌داند.

وی تصریح کرد: اجرای کمربند سبز در حاشیه شهر نیز طی سالیان گذشته انجام و تداوم آن در سال جاری نیز در دستور کار شهرداری پردیس قرار دارد.

شهردار پردیس تأکید کرد: توسعه فضای سبز در مناطق شهری اسباب افزایش سلامت خانواده‌ها و تسکین روحی شهروندان را فراهم می‌سازد.

محمد لاله گفت: ازاین‌رو، مجموعه فضای سبز شهرداری پردیس در مسیر توسعه این مهم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا