ضرورت ساماندهی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه جاجرود

فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به ضرورت ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز در شمیران، گفت: به دنبال حل‌وفصل  مشکلات وضعیت رودخانه جاجرود و ساخت‌وسازها هستیم.

به گزارش صبح پردیس به نقل از تهران 24؛ عزت‌الله خانمحمدی در نشست صمیمانه که به مناسبت روز و هفته خبرنگار برگزار شد، ضمن تقدیر و تجلیل از خانواده شهید خبرنگار علیرضا افشار و به مناسبت آغاز بازگشت آزادگان به مهین اسلامی از آزاده سرافراز علی نیکوری تجلیل کرد و به بخشی از مشکلات شهرستان شمیرانات و راهکارهای موجود اشاره کرد.

فرماندار شهرستان شمیرانات فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه شهرستان را با توجه به وضعیت خاص مالی بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: اعتبارات تخصیص‌یافته و کمک‌های دولت به این شهرستان علی‌رغم وجود مشکلات فراوان باعث انجام کارهای عمرانی خوبی در منطقه شده است.

وی در پاسخ به وضعیت رودخانه جاجرود و ساخت‌وسازها، که پای ثابت سؤال خبرنگاران است، گفت: به دنبال حل‌وفصل این مشکلات بوده و هستیم ضمن اینکه وقتی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه اتفاق می‌افتد بنده نیز نگران می‌شوم و در صدد هستیم تا ساخت‌وسازها را ساماندهی کنیم تا مجبور به تخریب نباشیم که هم از نظر عاطفی و هم از نظر مادی شاهد صدمات و خسارات نباشیم.

خانمحمدی در خصوص وضعیت رودخانه جاجرود بیان کرد: کمیته‌ای متشکل از نمایندگان محیط‌زیست، آبفا، فرمانداری و شهرداری لواسان تشکیل‌شده و در حال رفع مشکلات احتمالی آن هستیم.

فرماندار شمیرانات در خصوص وضعیت آب شرب شهرستان و حریم ۱۵۰ متری رودخانه‌ها گفت: درخصوص آب شرب لواسان تاکنون گزارشی دریافت نکرده‌ایم چنانچه مردم با این موضوع مسئله دارند به فرمانداری اطلاع دهند تا ما اقدام کنیم و اما درخصوص حریم ۱۵۰ متر ما و دستگاه‌های متولی از جمله شورای شهرهای لواسان، رودبار قصران و شمشک نیز به‌شدت به دنبال حل این مشکل هستیم که به نظر می‌رسد با احداث تصفیه‌خانه فاضلاب و وصل فاضلاب‌های شهری به این تصفیه‌خانه بتوانیم این مصوبه کمیسیون امنیت ملی را نیز تغییر دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا