رفع مشکلات بومهن با تصویب طرح تفصیلی/ سرای محله مجهز در بومهن ایجاد می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر بومهن از رفع مشکلات بومهن با تصویب طرح تفصیلی خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک در ملک موسوم به باغ ایرا‌ن‌نژاد بومهن، سرای محله‌ای مجهز ساخته می‌شود.

به گزارش صبح پردیس؛ علیرضا بخششی در خصوص اقدامات صورت گرفته طرح تفصیلی شهر بومهن اظهار داشت: از ابتدای تأسیس شهرداری بومهن طرح هادی شهر مصوب و سپس طرح جامع شهر که طرح پهنه‌بندی بود، با مشخص شدن پتانسیل‌های شهر مصوب شد.

بخششی افزود: در واقع طرح تفصیلی بیان‌کننده تمام پلاک‌ها، کاربری‌ها، معابر شهر و همچنین ریز مبلمان شهری است که در طرح تفصیلی مشخص می‌شود؛ طرح تفصیلی مساحت قانونی مشخص‌شده شهر است که مساحت شهر بومهن، 14 میلیون و 344 هزار و 755 مترمربع است که مطابق با این وسعت و جمعیت طرح تصویب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن اضافه کرد: توافق حاصل از مؤدیان با شهرداری و خدماتی که برای رفاه شهروندان دیده می‌شود، در این طرح گنجانده شده است.

بخششی ادامه داد: حدود هشت سال است که طرح تفصیلی شهر بومهن در دست بررسی بوده که متأسفانه به نتیجه خاصی نرسیده بود؛ شهرداری بومهن در دی‌ماه 1394 پیشنهاد لایحه طرح تفصیلی را به شورای اسلامی شهر ارسال کرده است.

وی افزود: پس از دستور رئیس شورای اسلامی شهر این طرح به کمیسیون عمران ارجاع و پس از جلسات مکرر و مفصل، تحقیق و بررسی طرح آغاز شد و پس از جلسات مکرر در کمیسیون عمران با حضور ادارات مرتبط مشکلات این طرح شناسایی و بررسی شد.

طرح تفصیلی بومهن با مشکل بزرگی مواجه بود

عضو شورای اسلامی شهر بومهن تصریح کرد: متأسفانه در جلسات اولیه مشخص شد که طرح تفصیلی بومهن با مشکل بزرگی به نام عدم تطبیق با وضع موجود شهر روبه‌رو شده، که بعد از جلسات متعدد با شهردار، شرکت مشاور شارمند، نماینده مسکن و شهرسازی و همچنین بررسی‌های میدانی، به مشکلات این طرح رسیدگی شد.

بخششی اضافه کرد: متأسفانه سوءاستفاده‌هایی که در گذشته بر روی این طرح انجام شده بود با تطبیق طرح تفصیلی پیشنهادی با طرح هادی شهر کاربری‌هایی که به‌صورت غیراستاندارد در نقشه جانمایی شده بود، تماماً به وضعیت اولیه خود بازگشته است.

وی افزود: مشکلاتی ازجمله توافق با مالک زمین معروف به مرغداری بومهن نیز رفع شد که حاصل این توافق این بود که 17 هزار مترمربع زمین به شهرداری بومهن تحویل شد که در آینده شهروندان از کاربری‌های خدماتی این زمین استفاده خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در این طرح وجود داشت، معابر شهر بود که با بررسی تمام معابر شهر اصلاحاتی در این زمینه در طرح اعمال شد؛ همچنین در خصوص کاربری‌ها، پارکینگ‌های عمومی شهر اصلاحاتی صورت گرفت.

بخششی اضافه کرد: در طرح تفصیلی، اصلاحات هندسی در بلوار اصلی و ورودی‌های شهر بومهن، از سمت رودهن و تهران صورت گرفت که در واقع این طرح در آینده می‌تواند اساس رفع تمام مشکلات شهر باشد.

وی تصریح کرد: بعد از تصویب طرح تفصیلی تا 15 سال آینده شهروندان شهر ما باید برابر با قوانین و مقررات شهرداری تابع این طرح باشند و همچنین ساخت‌وسازهایی که در حوزه شهر به‌صورت قانونی انجام خواهد شد، مطابق با قوانین و مقرراتی خواهد بود که در طرح و دفترچه تفصیلی شهر دیده شده است.

طرح تفصیلی باید مشکلات ساخت‌وساز غیرمجاز در بومهن را رفع کند

عضو شورای اسلامی شهر بومهن افزود: این طرح، مشکلات ساخت‌وسازهای غیرمجاز را باید در شهر بومهن به‌صورت ریشه‌ای رفع کند که متأسفانه این‌گونه ساخت‌وسازها قبل از دوره چهارم به صورتی رخ داد که با توجه به آن ما مردم را در این خصوص مقصر قلمداد نمی‌کنیم، بلکه سیاست اشتباه مدیران در ادوار گذشته باعث شد که شهر به بی‌راهه برود.

وی ادامه داد: بنابراین چشم‌انداز و با توجه به اینکه همه مسؤولان شهرستان پردیس دلسوز و ولایت‌مدار هستند و تمام سعی و کوشش خود را در جهت رفع مشکلات شهرستان به‌ویژه شهر بومهن به کار بستند، آینده بسیار روشن و شفافی را برای شهرمان پیش‌بینی می‌کنم.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن اضافه کرد: امیدوارم با توکل بر خداوند متعال و حمایت مردم شریف شهر و مسؤولان شهرستانی، استانی و کشوری بتوانیم شهر بومهن را به درجات عالی شهرسازی، رفاه و امنیت بالای اجتماعی برسانیم.

اخطار پایانی به مالک زمین سینمای بومهن

بخششی در خصوص فضاهای فرهنگی شهر بومهن اظهار داشت: در شهر بومهن فقط فرهنگسرای بومهن با 2 هزار مترمربع مساحت با مدیریت دولتی فعالیت می‌کند که متأسفانه یکی از خلأهای قانونی نداشتن سرانه فرهنگی است.

وی افزود: شهرداری بومهن برای بهبود فضاهای فرهنگی دو سرای محله خیابان غنی و پارک شقایق ایجاد کرده که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب مردم بومهن روبه‌رو شده‌ایم که در آینده‌ای نزدیک در ملک موسوم به باغ ایرا‌ن‌نژاد سرای محله‌ای مجهز ساخته و راه‌اندازی خواهد شد.

 عضو شورای اسلامی بومهن اظهار کرد: زمین معروف به سینما در کنار دادگستری شهرستان پردیس قبل از دوره چهارم شورای اسلامی شهر توسط شهرداری با کاربری سینما به فردی واگذار شده، اما تاکنون بابت این واگذاری بدهکار است و هیچ پیشرفت فیزیکی در این زمین 3 هزارمتری رخ نداده که با توجه به اخطارهای متعدد داده شده از نظر این شورا و شهرداری این توافق و موارد فوق مجدداً موردبررسی و تجدید نظر در واگذاری قرار خواهد گرفت.

بخششی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها، ساخت سینمای شهر بومهن در اولویت شورای اسلامی شهر و شهرداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا