ایجاد مرکز دی.آی.سی در بومهن/ اورژانس اجتماعی در پردیس ایجاد شود

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان پردیس از ایجاد مرکز دی.آی.سی در بومهن خبر داد و گفت: باید اورژانس اجتماعی در پردیس ایجاد شود.

به گزارش صبح پردیس؛ صادق بنیادی اظهار کرد: با توجه به وجود سه کمیته در زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بحث آموزش، بازپروری و درمان را در دست پیگیری داریم که در این خصوص شبکه بهداشت مدت سه ماه است یک مرکز دی.آی.سی در شهرستان ایجاد کرده و به تعداد زیادی از معتادان خدمات ارائه داده است.

وی در خصوص اقداماتی که در این مرکز ارائه می‌شود، گفت: در این مرکز که ابتدا در شهر بومهن دایر شده، معتادان متجاهل و ولگرد زیرپوشش و درمان سرپایی قرار می‌گیرند و با ارائه یک وعده ‌غذای گرم، البسه، سرنگ، ملزومات بهداشتی، امکان استحمام مراجعه‌کنندگان و… که به معتادان داده می‌شود، پیشگیری از گسترش بیماری ایدز را در دستور کار داریم.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان پردیس افزود: امیدواریم این مرکز فعالیت خود را گسترش دهد و در نقاط دیگر شهرستان نیز مراکزی را دایر کند که به گفته مسؤولان بهداشتی، اگر تعداد افراد از 350 نفر عبور کند، مراکز دیگری نیز احداث خواهد شد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: سال گذشته در بحث آموزش، آموزش و پرورش شهرستان پردیس به‌عنوان رئیس کمیته آموزش و پیشگیری، حدود 130 کلاس برای دانش‌آموزان مقطع تحصیلی دبیرستان و اولیای آنها برگزار کرده است.

بنیادی اضافه کرد: امسال نیز برای گسترش این برنامه و طبق اعلام مسؤولان آموزش و پرورش، 150 کلاس آموزشی در بحث پیشگیری از مواد مخدر و آگاه‌سازی خانواده‌های دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این کلاس‌ها نقش بسزایی در آگاهی اولیا و دانش‌آموزان شهرستان پردیس خواهد داشت تا جلوی گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر گرفته شود.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان پردیس اظهار کرد: کارگاه‌های تخصصی آموزش پیشگیری از مواد مخدر نیز در همین رابطه توسط دانشگاه پیام نور پردیس و در قالب دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی برای کارمندان ادارات راه‌اندازی شده است.

بنیادی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، این کارگاه‌های تخصصی برای سایر اقشار و شهروندان حاشیه شهرها نیز برگزار می‌شود و این افراد نیز زیرپوشش قرار خواهند گرفت.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: در طرح تقسیم‌ کار ملی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارای اولویت‌های حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اجتماعی و اخلاقی، زنان سرپرست خانوار و… است.

بنیادی اضافه کرد: متأسفانه در شهرستان پردیس مرکزی برای نگهداری موقت و رسیدگی اورژانسی به آسیب‌دیدگان اجتماعی نداریم؛ در تماس‌های گرفته شده، اورژانس اجتماعی تهران جوابگوی افراد است.

وی تصریح کرد: متأسفانه بیشترین تماس‌هایی که از پردیس با اورژانس اجتماعی گرفته شده از شهر بومهن بوده که با همکاری شهرداری‌ها به‌شدت دنبال اجاره یا خریداری مکانی برای تشکیل اورژانس اجتماعی در شهرستان هستیم.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان پردیس اظهار کرد: بهزیستی شهرستان پردیس با هماهنگی با استان، آمادگی خود را برای تشکیل اورژانس اجتماعی اعلام و شهردار بومهن نیز این طرح را برای اجرایی شدن به شورای شهر ارسال کرده است و امیدواریم هرچه زودتر این اورژانس فعال شود.

بنیادی افزود: متأسفانه در شهر بومهن خانواده‌هایی هستند که در آن مرد معتاد، همسرش را مورد آزار قرار می‌دهد و بی‌پناهی همسر می‌تواند مشکل‌ساز شود.

وی ادامه داد: خانم برای فرار از ضرب و شتم همسر خود شبانه بدون داشتن سرپناهی از خانه خارج می‌شود؛ کودک‌آزاری در این شهر وجود دارد که به‌محض اطلاع بهزیستی طبق وظیفه اقداماتی را انجام می‌دهد، اما اگر این مرکز در شهرستان وجود داشته باشد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: با این اقدام، عملکرد بهتری خواهیم داشت و با سرعت و دقت می‌توانیم عمل کنیم و به کودکان آزاردیده، کودکان کار، کودکان بدسرپرست و افرادی که دچار آسیب‌ها و مشکلات روانی هستند، از طریق اورژانس اجتماعی رسیدگی می‌کنیم.

بنیادی تصریح کرد: در این اورژانس، مشاوره‌های تخصصی و اسکان کوتاه‌مدت انجام می‌شود و درصورتی‌که افراد نیازمند اسکان و مراقبت طولانی‌مدت باشند، به مرکز استان اعزام خواهند شد.

وی اظهار کرد: مصوبات زیادی در این خصوص داشتیم؛ برای مکان اورژانس اجتماعی چندین نقطه توسط بهزیستی دیده شده؛ اما هنوز موردی تعیین نشده است. همچنین از طریق خیران هم اقداماتی در آینده نه‌چندان دور مانند اهدای ساختمان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا