برگزاری دوره آموزش امداد و نجات و کمک‌های اولیه در شهرداری بومهن

معاون خدمات شهری شهردار بومهن گفت: دوره‌های آموزشی امداد و نجات و کمک‌های اولیه در شهرداری بومهن برگزار شد.
به گزارش صبح پردیس؛ حمیدرضا مشاوری نیا با اشاره به دوره آموزشی امداد، نجات و کمک‌های اولیه در شهرداری بومهن، اظهار کرد: این دوره به مدت سه روز متوالی از تاریخ ۲۴ لغایت ۲۵ آبان ماه در سالن اجتماعات با حضور ۷۰ نفر از پرسنل شهرداری توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور و با همکاری دانشگاه امام حسین (ع) در محل شهرداری بومهن برگزار شد.

وی افزود: در این دوره تخصصی، ۷۰ نجات گر در مدت ۱۵ ساعت با مباحثی همچون شرح وظایف نجات گر پیش بیمارستانی، ارزیابی صحنه و محیط حادثه، تثبیت پزشکی مصدوم، شناخت علائم حیاتی، ایست قلبی، سی پی آر، اصول صحیح آتل‌بندی و حمل مصدوم، آشنایی با داروهای اورژانسی، تریاژ و بانداژ و… آشنا شده‌اند.

مشاوری نیا تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، افزایش آمادگی، مهارت و سطح آگاهی نجات گران، تشکیل تیم‌های تخصصی امداد و نجات و چارت بندی آن در مواقع بروز حوادث و کمک به ستاد بحران منطقه است.

معاون خدمات شهری شهردار بومهن تصریح کرد: وجود یک امدادگر در هر خانواده ایرانی با توجه به بحران‌های موجود در جهت پیشگیری از آسیب‌پذیری لازم است و برگزاری این دوره، در راستای کمک به مدیریت بحران در مواقع ضروری بوده و با برگزاری دوره آتی، داوطلبان شرکت‌کننده می‌توانند به عضویت جمعیت هلال‌احمر درآیند.

گفتنی است مدیریت بحران شهرداری بومهن علاوه بر این دوره آموزشی، دوره آموزشی پدافند غیرعامل را نیز در نیمه اول سال ۹۵ به مدت ۱۲ ساعت توسط مرکز مطالعات سازمان پدافند غیرعامل کشور با موفقیت برگزار کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا