دستگیری متهم زمین‌خوار در بومهن

دادستان شهرستان پردیس گفت: متهمی که با سوزاندن درختان و فضای سبز ادعای مالکیت می‌کرد، در بومهن دستگیر شد.

به گزارش صبح پردیس؛ حیدر فتاحی از دستگیری زمین‌خوار بزرگی در شهر بومهن خبر داد و اظهار داشت: فردی به نام «ب- ب» به شناسایی اراضی دولتی و زمین‌هایی با مالکیت مبهم اقدام می‌کرد و پس از سوزاندن و نابود کردن درختان چندین ده ساله و فضای سبز آن، اراضی را به تصرف خود درمی‌آورد.

وی افزود: متهم با افعال متقلبانه و مجرمانه به آتش زدن درختان و فضای سبز موجود در اراضی اقدام می‌کرد و پس از مرور زمان، این زمین‌ها را در شهرستان پردیس به تصرف خود درمی‌آورد و پس از اطمینان از تصاحب، به دیوارکشی و ساخت‌وساز در داخل زمین اقدام می‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس ادامه داد: دادستانی پردیس پس از وصول گزارش‌های مردمی، از ماه‌های قبل این افعال مجرمانه را به‌صورت محسوس و نامحسوس رصد می‌کرد.

فتاحی تصریح کرد: دادستانی پس تکمیل مستندات لازم علیه این متهم، وی را احضار کرد و این فرد پس از تفهیم اتهام روانه زندان شد.

وی در خصوص تعداد تخلفات این متهم نیز گفت: این متهم فقط در یکی از اتهامات اصلی موجود در پرونده، به تصرف عدوانی حدود ۴ هزار مترمربع از اراضی اقدام کرده و بر حسب گزارش‌های واصله، در چندین نقطه دیگر از شهرستان پردیس نیز اقدام به زمین‌خواری داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس اضافه کرد: این موارد به‌تازگی به پرونده افزوده شده و اتهامات جدید در حال بررسی و رسیدگی بوده و طبق بررسی‌های موجود، این متهم اراضی بسیار زیادی را با شیوه‌های متقلبانه تصرف کرده است.

فتاحی افزود: یکی از شیوه‌های تکراری که تمام زمین‌خواران استفاده می‌کنند، این است که ابتدا با شناسایی اراضی مجهول‌المالک و سپس با افعال متقلبانه، به تخریب درختان و فضای سبز اراضی اقدام کرده و سپس برای اثبات مالکیت خود، دیوارکشی و ساخت‌وسازهای جزئی در داخل زمین انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: زمین‌خواران پس از انجام این اعمال، درخواست سند برای ملک‌ را ارائه می‌دهند که در این پرونده با ورود به‌موقع دستگاه قضایی، متهم نتوانست درخواست سند کند.

فتاحی تصریح کرد: در پرونده اصلی، متهم موفق به خرید و فروش اراضی نشده؛ اما در گزارش‌های واصل‌شده، وی در چندین نقطه از شهر بومهن به زمین‌خواری اقدام کرده است و احتمال واگذاری به غیر و فروش اراضی در آن موارد وجود دارد که پس از بررسی‌های میدانی و تحقیقات، این موارد اعلام می‌شود و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در خصوص مجازات متهم گفت: این فرد جدای از زمین‌خواری و تصرف عدوانی، به کلاه‌برداری هم اقدام کرده است؛ تمام زمین‌خواران، کلاه‌بردار هم هستند؛ زیرا با توسل به وسایل متقلبانه و صحنه‌سازی، اموال غیر را تصاحب می‌کنند.

وی در خصوص مدت محکومیت این متهم پس از قطعی شدن حکم گفت: برای متهم مجازات کلاه‌برداری از یک تا هفت سال زندان، رد مال، دو برابر ارزش اموال تصرف‌شده جزای نقدی و همچنین قانون‌گذار در بحث تصرف عدوانی یک سال حبس را برای متهمان در نظر گرفته است.

فتاحی تصریح کرد: این شخص مرتکب جرم دیگری نیز شده است و آن تخریب فضای سبز و آتش زدن درختان چندین ده ساله بوده که به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد؛ متهم مرتکب عناوین مجرمانه متعددی شده است که هر کدام مجازات خاص خود را دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا